• JustMeAndMyLove

Hur mycket sköt föräldrarna till med?

Jag och M känner att vi gärna betalar större delen av bröllopet själva. Speciellt som vi nu har 1,5 år på oss att spara. Men lite hopas vi förståss att våra föräldrar hjälper till med.

Nu undrar jag hur mycket eller hur stor del hjälpte era föräldrar med?

Det är förstås olika för olika ekonomiska situationer. Våra föräldrar är varken rika eller fattiga utan vanliga Svensson medelklass :)

• Svar på tråden Hur mycket sköt föräldrarna till med?
  • JustMeAndMyLove

Haha, bra skrivet ;)

Emmas syster skrev 2008-12-15 21:31:01 följande:

och maken och mig förstås
  • MulleNuh

Av min mamma och pappa får vi 20.000:- och jag tror m2b´s pappa kommer vilja ge, men hur mycket vet jag inte.

• Chip

Vi kommer att betala hel vårt bröllop själva. Min mamma ska köpa min brudklänning bara.

• 20080719

Vi bad aldrig om några pengar, traditionen i min kultur är som så att föräldrarna skall betala. Mina föräldrar ville följa den traditionen och vi var bara tacksamma. Det är dessutom för oss den viktigaste dagen i en liv, jag ville inte snåla :)

• Fenixx

vi kommer nog få betala hela vårat själv. min mamma har inte ekonomi att kunna bidra och jag tror inte hans föräldrar gav något när hans bror gifte sig.
    så därför vi redan börjat planera nu för att spara ihop allt.

men vill mamma ge nån liten grej så tänkte jag att hon kan få betala min bukett som en fin grej då den inte kommer vara i den högre prisklassen så.

• Suss o Jonas

Vi planerar efter vår ekonomi och räknar inte med några bidrag.
    Därför blev jag glad när "mamma" sa att jag fick 2000 extra av dem till klänningen när vi var och provade.

Av m2b föräldrar räknar jag absolut inget.
    Vi har visserligen just fått ett lån av dem på 200.000 men det ska vara till renovering av huset och jag tänker inte nalla på de pengarna till bröllopet.

• MulleNuh

Fast skulle mina föräldrar betala ALLT så hade jag kännt att jag måste snåla. Jag hade inte klarat att spä på då.. Samvetet.

• Svanboet

Jag/vi räknar inte med att få nått av mina föräldrar och inte heller av m2b föräldrar. Vi räknar med att få snåla ihop till det vi vill ha och det tycker jag är en bra måttstock för hur mycket man ska spä på med detaljer och krumbukter. Det viktiga för oss är att gästerna tycker det är lika kul att vara där som vi tycker det är att de kommer.

• JustMeAndMyLove

Hehe, nä inte skulle jag spä på med lyx bara för att föräldrarna betalar! Jag har alltid varit ekonomiskt betänksam (kan man säga så ens?) även när jag bodde hemma. det är nog mycket för att jag bodde ihop med min syster ett tag i tonåren och vi hade det jäkligt tajt. Fick respekt för pengar.
    Alla borde leva riktigt fattigt något år, det har i alla fall hjälpt mig att få lite perspektiv nu under min studenttid!

Jo det viktigaste är gästerna, och att det känns att det är vår dag och att det är kärleken i centrum :) Inte presenter eller glitter :)

Svar på tråden Hur mycket sköt föräldrarna till med?