• biginjapan

3 år med underlivsproblem, har fått nog! hjälp!!

hej!
    jag är 21 år och har de senaste 3-4 åren haft enorma problem med underlivet! det känns som om jag prövat allt, men INGET fungerar!
    jag har väldigt sköra slemhinnor, och det verkar räcka med fel toapapper för att det ska sätta igång veckolånga klådaperioder. och har jag sex vet jag med säkerhet att jag kommer vara både öm och otroligt skör dagen efter.

jag har vart till ungdomsmottagningen massvis med gånger men inget av deras förslag hjälper, jag har avstått från sex i månader i hopp om att slemhinnorna ska återhämta sig, testat babyolja, olivolja, tvättolja, luftiga kläder, lactal, svampmedel, bomullstrosor ja allt! men kan inte hitta något som verkligen hjälper. jag har många ggr kört en kur emot svamp, och det blir faktiskt bättre, i ca en vecka sen är det likadant igen.

jag använde p-piller i ca 4 år, jasmin, menhar nu för ett par veckor sedan övergått till p-ring. helst skulle jag vilja sluta med hormoner överhuvudtaget, men då jag haft en cysta för ett år sedan rekommenderas jag skarpt att använda hormoner eftersom det minskar risken för en till cysta.

problemen slutar tyvärr inte där. när jag har sex (ca två ggr i mån, pga av att det gör ont) så känns det till en början inte alls att det svider eller så, men efter ca 10 minuter svider det och dessutom får jag väldigt ont i livmodern(känns det som) efter alla stötar.

skittråkigt, för allt det här påverkar så himla mycket i mitt liv. jag skulle vara oerhört tacksam för svar från nån som vet eller nån som känner liknande besvär.
    tack på förhand!

• Svar på tråden 3 år med underlivsproblem, har fått nog! hjälp!!
  • santana6

Jag hade liknande problem som TS under lång tid, det visade sig vara den platta sortens kondylom, alltså den som bara upptäcks vid pensling med ättikslösning.

• Freckles

Han blir inte bedövad så att det påverkar honom på nått sätt. Salvan fungerar även som glidmedel lite grann så den kan användas så och då ha dubbel effekt så att säga. Bra!
    Lycka till med ringandet, glad att kunna hjälpa till, tycker du gör helt rätt i det. Vi ska inte gå runt och lida i onödan om vi inte behöver - vi har rätt till vård!

elsi skrev 2008-12-29 17:56:41 följande:
    freckles:- Xylocain, jag har köpt den nu, från Apoteket. en fråga bara, Bli "han" bedövad oxå?Och jag så känner igen det här med svullnad och smärta. Kliar så man nästa bli flådd av sig själv under natten och sedan torrt som en chips, usch är såååå trött på det, Även de mest "känsliga" delarna börja bli öm och rå oxå.. jag ska faktiskt ringa till octavia efter alla jul helger... kram
  • elsi

det har jag med

santana6 skrev 2008-12-29 21:37:18 följande:
    Jag hade liknande problem som TS under lång tid, det visade sig vara den platta sortens kondylom, alltså den som bara upptäcks vid pensling med ättikslösning.
  • Angelikasen

Jag hade liknande problem för några år sedan, men dom försvann när jag slutade med mina p-piller...

• Angelikasen

Likadana som TS alltså...

• santana6

Jag behandlade med Aldara, sen försvann eländet.

elsi skrev 2009-01-04 20:38:03 följande:
    det har jag med
  • Tizia

Jag säger det igen =) För (eller mot) svamp: drick molkosan !! Nyttigt, äckligt men funkar !! Kan tas varje dag för förebyggande syfte..

• elsi

Hej,

var på andra besök på Octavia idag. Provsvaret...han skar ut en bit av mig sist ... är Kroniskt Lichen simplex, dvs en riktikt envis eksem som svara inte på vanliga behandlingar. och den salvan jag ha fått nu kan ge klåda.
    Arrrrrrrrrrrrgggggggggggggggg!!!!! men jag ska kämpa i 14 dagar,

kan knappt koncentrera mig för klådan

• annalaxo

biginjapan, jag har haft samma problem i över 2 år jag med. Jättesköra slemhinnor, ont vid och efter samlag osv... För mig började det oregelbundet och kom och gick hela tiden. Jag behandlade med receptfria svampmedel o de hjälpte tillfälligt. Jag gick till UM o de sa att jag kunde dutta på sådan kräm lite då o då om det började klia eller efter sex. Det blev bara värre och värre och tillslut blev det till ett mönster. Ca 2 veckor i månader har jag haft problemen nu i 2 år. Jag tror det beror mest på att jag överanvänt svampmedel. På en annan UM tog de prover när det var kliigt o svidigt och de sa att det inte var svamp.

Jag vet verkligen hur jobbigt detta är! Jag har gråtit otaliga gånger och det påverkar varenda minut i ens liv! Och det känns jobbigt att det dessutom inte är något man "pratar" om. Jag känner egentligen inte att jag fått någon hjälp utan att "smörj med olivolja". Jag har kagt ut såååå mkt pengar på svampmedel, snälla tvättoljor, cremer, mjölksyretamponger m.m. m.m.

Men av en slump tänkte jag, jag har inte råd att lägga ut mer pengar på detta. Jag hade köpt hem a-fil - för att äta :) O det innehåller acidofhilusbakterier. Jag "sprutade" upp lite fil o sov med det en natt när jag kände att kliet började komma. OCH FATTA första ggn på aaaaslänge slapp jag kliet i en hel månad! Sedan hade jag mens o började känna att det kom tillbaka igen... gjorde likadant igen o dagen efter gick jag ngn timme med lite påkladdad fil innan jag duschade. Kliet förvann återigen!

Så jag tycker att du ska prova det enkla tipset, jag kan inte beskriva hur lättad jg är över att ha kommit på detta! Tänk om ngn hade sagt åt mig det från början. Då hade jag sluppit så himla mkt lidande!!

Sedan tycker jag att du ska sluta med tamponger. Jag har precis gjort det o beställt en menskopp. Visste inte vad det var innan. Ingen på ngn UM som informerat om det heller. Men det är en silicon-kopp man för upp i slidan som "samlar upp" mensen. Sedan tömmer man den bara, sköljer av o sätter in igen. Den torkar inte ut sköra slemhinnor som tamponger gör. Dessutom e den miljövänligt, otroligt ekonomiskt i längden och smidigt när man ska bada o sånt då man inte behöver ta ut den med en gång efter bad som man måste med en tampong.

Jag vet inte om "min roman" hjälpte ngt... men kanske :) Testa a-fil o menskopp om du inte gjort det... Jag hoppas hoppas hoppas att jag slipper mina problem helt snart!

Sedan läste jag några forum

Svar på tråden 3 år med underlivsproblem, har fått nog! hjälp!!