• biginjapan

3 år med underlivsproblem, har fått nog! hjälp!!

hej!
    jag är 21 år och har de senaste 3-4 åren haft enorma problem med underlivet! det känns som om jag prövat allt, men INGET fungerar!
    jag har väldigt sköra slemhinnor, och det verkar räcka med fel toapapper för att det ska sätta igång veckolånga klådaperioder. och har jag sex vet jag med säkerhet att jag kommer vara både öm och otroligt skör dagen efter.

jag har vart till ungdomsmottagningen massvis med gånger men inget av deras förslag hjälper, jag har avstått från sex i månader i hopp om att slemhinnorna ska återhämta sig, testat babyolja, olivolja, tvättolja, luftiga kläder, lactal, svampmedel, bomullstrosor ja allt! men kan inte hitta något som verkligen hjälper. jag har många ggr kört en kur emot svamp, och det blir faktiskt bättre, i ca en vecka sen är det likadant igen.

jag använde p-piller i ca 4 år, jasmin, menhar nu för ett par veckor sedan övergått till p-ring. helst skulle jag vilja sluta med hormoner överhuvudtaget, men då jag haft en cysta för ett år sedan rekommenderas jag skarpt att använda hormoner eftersom det minskar risken för en till cysta.

problemen slutar tyvärr inte där. när jag har sex (ca två ggr i mån, pga av att det gör ont) så känns det till en början inte alls att det svider eller så, men efter ca 10 minuter svider det och dessutom får jag väldigt ont i livmodern(känns det som) efter alla stötar.

skittråkigt, för allt det här påverkar så himla mycket i mitt liv. jag skulle vara oerhört tacksam för svar från nån som vet eller nån som känner liknande besvär.
    tack på förhand!

• Svar på tråden 3 år med underlivsproblem, har fått nog! hjälp!!
  • elsi

ja den äldsta receptet för underliv i obalans när det gäller bakteria... fast jag fick veta att det är acidofilus som gäller,det är renaste.
    Grattis! att det funkar..
    ps lite klåda nån gång under månaden är ganske vanligt, men ändå besvärligt.

• Soon and very soon

oh ont där nere e ju sååå trist sitter här med inflammation i livmodern som jag burit på läääääääääääääänge.
    ont ont ont o iiiiiinge sex! hoppas det löser sig.

• elsi

åh f.....n va trist.. suck
    Soon and very soon skrev 2009-02-19 20:59:49 följande:

oh ont där nere e ju sååå trist sitter här med inflammation i livmodern som jag burit på läääääääääääääänge. ont ont ont o iiiiiinge sex! hoppas det löser sig.
  • Faanny

Soon and very soon: Hur känns det när du har inflammation i livmordern? :S

• elsi

någon som ha fått salvan Protopic?

soon... hur är det med magen

• Tintin84

Nu har inte jag läst hela tråden.
    Det tipset jag kan ge är att använda Cosmopharmas produkter( www.cosmopharmas.com/ ). De är naturliga och innerhåller AloeVera. Under referenser på deras hemsida kan du läsa om en som haft något liknande som du.
    Jag har en kompis som hade likande problem och hon använde sig av deras produkter och blev av med problemet.
    Men jag kommer inte riktigt ihåg vilka av produkterna det var hon använde sig av, men om du kontaktar en konsulent så kan de hjälpa dig med detta.

• Soon and very soon

det gör ont nä skämt o sido, smärta i magen som går ner mot underlivet som känns svullet o ömt. vidare drar det ner mot ljumsken o insida av lår....

• elsi

Soon and very soon skrev 2009-02-21 10:31:29 följande:

det gör ont nä skämt o sido, smärta i magen som går ner mot underlivet som känns svullet o ömt. vidare drar det ner mot ljumsken o insida av lår....
    .. som väldens värsta mens värk kan jag tänka mig... eller ungefär hur det kändes när jag en gång fick en tidig missfall.

själv?...
    Det kliar, svidar när jag kissa, bränna när jag duscha, Om någon, någon därute ha flera förslag eller råd för kronisk eksem i underlivet, skriv en rad om du hinna.
    salvan protopic ska tydligen hjälpa, den innehålla ingen steroider som alla andra vanliga medel gör...
    skönt att skriva av sig..
  • shakynose

Jag har inga allvarliga besvär med slemhinnor och så, men jag tycker att det blir mindre "kli" och hudirritationer i underlivet om jag använder bomullsunderkläder som jag tvättar med allergivänligt medel i 70c minst. Bomull är det material som känns skönast, men det drar åt sig bakterier på ett helt annat sätt och man måste tvätta det i höga temperaturer.

• elsi
    shakynose skrev 2009-02-21 17:43:27 följande:
    Jag har inga allvarliga besvär med slemhinnor och så, men jag tycker att det blir mindre "kli" och hudirritationer i underlivet om jag använder bomullsunderkläder som jag tvättar med allergivänligt medel i 70c minst. Bomull är det material som känns skönast, men det drar åt sig bakterier på ett helt annat sätt och man måste tvätta det i höga temperaturer.
    Tack shaky,
    bomullsunderkläder, tvätt olja aloevera oparfymerade.. you name it... I've done and tried it all,
    men som sagt, tack för ditt inlägg
Svar på tråden 3 år med underlivsproblem, har fått nog! hjälp!!