Inlägg från: Cherryblossom |Visa alla inlägg
  • Cherryblossom

Smarta köp/fynd inför festen

Just nu har de rea i de flesta bröllopsbutiker. På Stockholms brud & fest fyndade jag en bolero med broderade stenar och en matchande handväska för 49kr/st - i fyndlådan! De hade massa grejer som var rejält prissänkta.

Kan också tipsa om alla inredningsbutiker som rear ut julpynt. Man kan hitta alla möjliga festdekorationer som inte nödvändigtvis är "juliga". Dekorationsstenar, silvergirlander, stenar, kvistar med stenar & glitter o.s.v... Om man vågar vänta kan man ha tur att göra superfynd när varorna sänks ytterligare för att lämna plats åt vårgrejer som börjar komma in...

• Cherryblossom
    svartvitabruden skrev 2009-01-02 21:15:58 följande:
    *planerar en resa förbi där* Fanns det mycket kul?
    Ja, jag tror det. Vet inte hur det var med bröllopsklänningar eftersom jag redan fyndat min från Kina och inte tittade alls på den delen av butiken. Men de hade snygga festklänningar, massa olika för 495 kr (ordinarie pris ca 2000!). Och som sagt accessoirer och skor fanns det såg jag.

Besökte också Bröllopskällan och Bröllopsbutiken och de hade också lite rea men inte alls lika mycket och lika prissänkt...
  • Cherryblossom

Är det någon här som har något tips på hur man piffar upp en lokal som är ganska modernt avskalad, i ganska dova färger? Allt är snyggt och stilrent men går i vitt/grått/svart/brunt (t.ex en snygg medajongtapet på en vägg som går i svart/metallic), annars är väggarna vita.

Jag skulle dock vilja ha mer "vårig" känsla då vi dukar med vita linnedukar samt har tulpaner på borden. Det där med fiberduk lät ju smart men det är inte så högt i tak så att drapera i taket känns sådär. Någon som har tips på billigt pynt som ser "vårigt" och lite romantiskt ut men ändå modernt att komplettera med?

Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen