• Cape

Smarta köp/fynd inför festen

Hej!

Tänkte starta en tråd där vi kan tipsa varandra om smarta köp inför våra bröllop!

Jag börjar:
    Var precis på det stora Småländska möbelvaruhuset och köpte beiga kaffemuggar som hette Älmhult för två kronor styck!!!! Med tanke på att vi har ca 120 gäster kändes det onekligen som ett kap!!!! 240 pix totalt :)

Fler tips någon?

• Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen
  • momi boki

dukar till borden köpte jag ikeas lakan 15 kr styck måtten är 150x200 o dom e perfekta till dukat 15 dukar under 250 kr inte illa ;)

• Sååå lurade

Vad bra med IKEA lakan! Det ska jag fixa också... Är de riktigt vita?

Mitt tips gäller kläder.
    Vi köper klänning, kostym och skor från kina
    anysuit.se (de har rea nu i december)
    1Koo.com
    duosheng.ch

MIna kläder inkl skor, klänning underkjol och sjal 3300kr...

• momi boki

jag köpte min klänning från kina oxå! killen kostym på rean på dressman=)

lakanen är vita dem e lite tunnare än vanliga fin fina lakan men 100% perfekta som dukar blir jätte fint med dem

• micof

Ska man dekorera med tyger så är www.tyg.se en billig sida !! Ja, å om man ska sy kläderna själv såklart.

• svartvitabruden

Jag fyndade förra året champagneglas för 1 kr styck på IKEA som jag ska måla

• MissDoe

Toppentips! Letar tyg till min klänning som en galen och det fanns ju en hel del siden till bra pris!

micof skrev 2008-12-18 12:59:11 följande:
    Ska man dekorera med tyger så är www.tyg.se en billig sida !! Ja, å om man ska sy kläderna själv såklart.
  • Prazzen

IKEA säljer just nu champagneglas för 1 kr så det är bara att slå till
    Är dock begränsat antal per person (12 st) så ta med några kompisar så kan man köpa fler.

• Vargtassa

Här är en till som fyndat lakanen på Ikea! Håll ögonen öppna på Jysk reklamen. Köpte silvertyg där som jag klippt till paneler som ska ligga på Ikea lakanen. Typ 170 kr för paneler till alla bord
    Sen har jag fyndat bröllopsskorna på Din Sko, rea 49 kr..
    Sambons kläder har vi köpt på dressman, rea 800 kr (byxor, skjorta och väst).

• Smiiilla

puffar liter här! Alla tips är ju bra!!!!

• Cherryblossom

Just nu har de rea i de flesta bröllopsbutiker. På Stockholms brud & fest fyndade jag en bolero med broderade stenar och en matchande handväska för 49kr/st - i fyndlådan! De hade massa grejer som var rejält prissänkta.

Kan också tipsa om alla inredningsbutiker som rear ut julpynt. Man kan hitta alla möjliga festdekorationer som inte nödvändigtvis är "juliga". Dekorationsstenar, silvergirlander, stenar, kvistar med stenar & glitter o.s.v... Om man vågar vänta kan man ha tur att göra superfynd när varorna sänks ytterligare för att lämna plats åt vårgrejer som börjar komma in...

Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen