• Cape

Smarta köp/fynd inför festen

Hej!

Tänkte starta en tråd där vi kan tipsa varandra om smarta köp inför våra bröllop!

Jag börjar:
    Var precis på det stora Småländska möbelvaruhuset och köpte beiga kaffemuggar som hette Älmhult för två kronor styck!!!! Med tanke på att vi har ca 120 gäster kändes det onekligen som ett kap!!!! 240 pix totalt :)

Fler tips någon?

• Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen
  • Plummis83

Samma här!! Kommer inte heller ha nån väska!

DanKat skrev 2009-01-12 12:05:58 följande:
    Men jag skulle ändå inte varken pudra mig, sätta på läppstift/-glans eller snyta mig någon annanstans än på toaletten Så det verkar inte som att jag kommer sakna den där lilla väskan iaf Skulle jag av behöva näsduk för gråtens skull kan jag nog få låna min m2b:s ficka till att förvara den i
  • MilosMamma

Jag letar servettringar, vet ni vart man kan köpa det?

• augustidröm
    MilosMamma skrev 2009-01-15 07:27:54 följande:
    Jag letar servettringar, vet ni vart man kan köpa det?
    någon hade köpt p¨å ullared 4 för 20:- om jag inte minns fel..
  • MilosMamma
    augustidröm skrev 2009-01-15 08:12:05 följande:
    någon hade köpt p¨å ullared 4 för 20:- om jag inte minns fel..
    Oj, det var ju skitbra.

Men lite långt att åka för servettringar (30 mil)
  • augustidröm

japp de kan bli lite dyra då..men har även hört att de ska ha blliga,inbjudningskort och tackkort... ibland kan man ju skylla på något sånt för m2b bara för att kunna få shoppaloss lite
  • MilosMamma
    augustidröm skrev 2009-01-15 08:24:48 följande:
    japp de kan bli lite dyra då..men har även hört att de ska ha blliga,inbjudningskort och tackkort... ibland kan man ju skylla på något sånt för m2b bara för att kunna få shoppaloss lite
    Ja fast han är faktiskt inte så svår att få med dit, Han gillar ullared , Tack o lov.

Ulla är ju en gudagåva, Haha.
    Vi ska iof ner i vår blir kika runt då.
    Helst vill jag ha sånna med en diamant på för att det ska passa.. Vet ni vilken sida dom finns på?
  • JBB
    MilosMamma skrev 2009-01-15 08:29:13 följande:
    Ja fast han är faktiskt inte så svår att få med dit, Han gillar ullared , Tack o lov.Ulla är ju en gudagåva, Haha.Vi ska iof ner i vår blir kika runt då.Helst vill jag ha sånna med en diamant på för att det ska passa.. Vet ni vilken sida dom finns på?
    Jag fick tipset i en tråd att festingen har diamant servett ringar, har för mig dom såg likadana ut som på Gekås i Ullared
    www.festingen.se/group.asp
  • J D

DanKat skrev 2009-01-12 00:54:08 följande:
    Vi köpte satinband till inbjudningskorten från www.sykompaniet.se Modellen vi köpte (3 mm bred) fick vi för 1,20kr/meter (köpte en 100-metersrulle för att få det så billigt som möjligt) Vi tyckte det var ett jättebra pris Frakten är dessutom bara vad det kostar med vanlig post, inga expeditionsavgifter som dom har på en massa andra ställen

Vilka andra ställen tittade ni på? Jag är ute efter band i 25mm och hittade ej sådana där...

• J D

Sååå lurade skrev 2009-01-19 08:41:04 följande:
    Då tipsar jag om ebay.com Jag har köpt satinband från lingsuppliesstores.ebay.com/lingsupplies_Satin-Ribbons_W0...frakten är inte speciellt dyr heller... J D skrev 2009-01-19 08:36:37 följande:

Tack för tipset, tyvärr hade försäljaren ej 25mm (kanske bara finns för organzaband?) och 19mm fanns ej i aprikos som vi är ute efter. Tack ändå, jag kanske letar mer på ebay .

• Sååå lurade

Hos de flesta ebaysäljare kan man fråga om de inte har vissa saker. jag frågade tex en säljare om de inte hade en slips i en speciel färg, och visst hade det en sån. Allt ligger kanske inte på ebay... så fråga dem
    J D skrev 2009-01-19 08:52:47 följande:

Tack för tipset, tyvärr hade försäljaren ej 25mm (kanske bara finns för organzaband?) och 19mm fanns ej i aprikos som vi är ute efter. Tack ändå, jag kanske letar mer på ebay .
  • J D

Sååå lurade skrev 2009-01-19 09:10:26 följande:
    Hos de flesta ebaysäljare kan man fråga om de inte har vissa saker. jag frågade tex en säljare om de inte hade en slips i en speciel färg, och visst hade det en sån. Allt ligger kanske inte på ebay... så fråga demJ D skrev 2009-01-19 08:52:47 följande:

Aha, tack för det tipset också! Det ska jag göra om jag inte hittar ngt här i Sverige (har lite bråttom med frakten också nämligen).

• DanKat

J D skrev 2009-01-19 08:36:37 följande:

Vilka andra ställen tittade ni på? Jag är ute efter band i 25mm och hittade ej sådana där...
    Det verkar inte som att jag har kvar länkarna till alla, men några kommer här iaf
    www.nytt-o-gammalt.com/ (klicka på "hobby scrapbooking m.m." i menyn till vänster så kommer du så småningom till olika band)
    www.mattonbutiken.se/brollop
    www.craftsetc.com/store/search.aspx&pg=11
    www.textilpresentia.se/shop/

Har inte kollat igenom om alla har 25mm breda band som du var ute efter, men hoppas du hittar det någonstans iaf
  • DanKat

Jag har förresten ett tips till er som ska köpa kuvert till inbjudnings- och/eller tackkort: KOLLA I OLIKA AFFÄRER!!! Jag var på stan idag och hittade i stort sett identiska kuvert på fyra olika affärer (på en av affärerna hade kuverten klisterremsa som man slipper fukta, men det var den enda skillnaden jag kunde se), och dom kostade 3, 4, 5 resp. 6kr/styck! Dessutom hade bara den BILLIGASTE affären mängdrabatt, så jag fick dom för 2kr/st!! (beställde då 200st, har ingen aning om hur många som krävs för mängdrabatten men dom var ju ändå billigast). Så det kan verkligen löna sig att kolla flera ställen och jämföra!

• J D

DanKat skrev 2009-01-19 13:47:17 följande:
    J D skrev 2009-01-19 08:36:37 följande: Det verkar inte som att jag har kvar länkarna till alla, men några kommer här iaf www.nytt-o-gammalt.com/ (klicka på "hobby scrapbooking m.m." i menyn till vänster så kommer du så småningom till olika band)www.mattonbutiken.se/brollopwww.craftsetc.com/store/search.aspxwww.textilpresentia.se/shop/ inte kollat igenom om alla har 25mm breda band som du var ute efter, men hoppas du hittar det någonstans iaf

TACK! Jag ska kolla igenom dem senare.

• TesshjärtaFred
    DanKat skrev 2009-01-19 13:51:40 följande:
    Jag har förresten ett tips till er som ska köpa kuvert till inbjudnings- och/eller tackkort: KOLLA I OLIKA AFFÄRER!!! Jag var på stan idag och hittade i stort sett identiska kuvert på fyra olika affärer (på en av affärerna hade kuverten klisterremsa som man slipper fukta, men det var den enda skillnaden jag kunde se), och dom kostade 3, 4, 5 resp. 6kr/styck! Dessutom hade bara den BILLIGASTE affären mängdrabatt, så jag fick dom för 2kr/st!! (beställde då 200st, har ingen aning om hur många som krävs för mängdrabatten men dom var ju ändå billigast). Så det kan verkligen löna sig att kolla flera ställen och jämföra!
    Vilken stad och vad för affärer?
  • DanKat
    TesshjärtaFred skrev 2009-01-19 23:50:04 följande:
    Vilken stad och vad för affärer?
    Umeå. Affärerna jag kollade i var Din Bok (liten bokhandel som var billigast i ord. pris (3kr/st), dessutom fick vi mängdrabatt så det blev 2kr/st). Sedan kollade jag Åhléns där exakt samma kuvert kostade 4kr/st (ingen mängdrabatt), på Tiimari kostade snarlika kuvert 5kr/st (frågade inte om mängdrabatt men dom har det inte på andra saker iaf...) och på Ordning & Reda kostade kuverten (förmodligen likadana, såg ingen skillnad iaf) 6kr/st (ingen mängdrabatt där heller). Kollade aldrig Bokia, men dom brukar iaf ha mängdrabatt.
Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen