• Cape

Smarta köp/fynd inför festen

Hej!

Tänkte starta en tråd där vi kan tipsa varandra om smarta köp inför våra bröllop!

Jag börjar:
    Var precis på det stora Småländska möbelvaruhuset och köpte beiga kaffemuggar som hette Älmhult för två kronor styck!!!! Med tanke på att vi har ca 120 gäster kändes det onekligen som ett kap!!!! 240 pix totalt :)

Fler tips någon?

• Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen
  • citrondoft
    Timba skrev 2009-01-10 23:15:04 följande:
    Någon som vet om glasen fortfarande kostar 1 kr på ikea?
    Om du menar champangeglasen så gällde det bara till den 30/12-08...
  • Fenixx

vill man ha ett litet bröllop med en enkel vit klänning så håll ut och invänta tills affärerna börjar med alla kläder inför studenten. då finns det ju flera vita klänningar att välja på i bra prisklass.

• Timba
    citrondoft skrev 2009-01-11 11:03:53 följande:
    Om du menar champangeglasen så gällde det bara till den 30/12-08...
    Nä, fasiken. Var där idag men det var slut
  • trollet79

Servetterna bröllop från ikea är jätte fina, såna har vi köpt

Sen ett tips om ni vill ha fina vita och inte så dyra klänningar kolla in nya laredoute katalogen med vår och sommar kläder, där har jag hittat en klänning som jag ska köpa

• J D

trollet79 skrev 2009-01-11 22:45:40 följande:
    Servetterna bröllop från ikea är jätte fina, såna har vi köptSen ett tips om ni vill ha fina vita och inte så dyra klänningar kolla in nya laredoute katalogen med vår och sommar kläder, där har jag hittat en klänning som jag ska köpa

Vi har också köpt de servetterna, de var söta .

• Timba
    trollet79 skrev 2009-01-11 22:45:40 följande:
    Servetterna bröllop från ikea är jätte fina, såna har vi köptSen ett tips om ni vill ha fina vita och inte så dyra klänningar kolla in nya laredoute katalogen med vår och sommar kläder, där har jag hittat en klänning som jag ska köpa
    åh! klänningstips vill jag ha flera!!!
  • DanKat

Vi köpte satinband till inbjudningskorten från www.sykompaniet.se Modellen vi köpte (3 mm bred) fick vi för 1,20kr/meter (köpte en 100-metersrulle för att få det så billigt som möjligt) Vi tyckte det var ett jättebra pris Frakten är dessutom bara vad det kostar med vanlig post, inga expeditionsavgifter som dom har på en massa andra ställen

• momi boki

idag va ja på ikea igen hehe med min mamma. hittade små ljustakar ljuskoppar galej hete dom iaf, 9 kr för 4 st jätte fina klistrade fast små röda glas hjärtan på dem o gissa om ja e nöjd=)

• J D

DanKat skrev 2009-01-12 00:54:08 följande:
    Vi köpte satinband till inbjudningskorten från www.sykompaniet.se Modellen vi köpte (3 mm bred) fick vi för 1,20kr/meter (köpte en 100-metersrulle för att få det så billigt som möjligt) Vi tyckte det var ett jättebra pris Frakten är dessutom bara vad det kostar med vanlig post, inga expeditionsavgifter som dom har på en massa andra ställen

Låter jättebra. Hur lång tid tar frakten?

• mammatill2

Jag var på ikea igår och köpte juldekoration för 1kr.

Det var tre stycken silverfärgade hjärtan på rad och det satt en röd rosett runt som jag klippte bort. Jättesöta.
    Det låg 4 st i varje förpackning.

Jag vet inte riktikt var jag ska ha dem men jag tror jag bara ska lägga dom på bordet. Ev knyta ett nytt band runt i "rätt" färg.

Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen