• Cape

Smarta köp/fynd inför festen

Hej!

Tänkte starta en tråd där vi kan tipsa varandra om smarta köp inför våra bröllop!

Jag börjar:
    Var precis på det stora Småländska möbelvaruhuset och köpte beiga kaffemuggar som hette Älmhult för två kronor styck!!!! Med tanke på att vi har ca 120 gäster kändes det onekligen som ett kap!!!! 240 pix totalt :)

Fler tips någon?

• Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen
  • DanKat
    Humlan66 skrev 2009-01-12 11:35:03 följande:
    Jag fick tag på en brudväska för bara 60 kr då den butiken hade konkat, men nu är det tyvärr stängd men sånt kan man kolla efter, butiker som säljer ut
    Alltså jag har inte riktigt förstått vad man ska ha en brudväska till egentligen... så mitt "smarta fynd" angående det är att skippa den helt Vad har ni som ska ha en brudväska tänkt ha den till?
  • MilosMamma
    DanKat skrev 2009-01-12 11:38:59 följande:
    Alltså jag har inte riktigt förstått vad man ska ha en brudväska till egentligen... så mitt "smarta fynd" angående det är att skippa den helt Vad har ni som ska ha en brudväska tänkt ha den till?
    Läppglans, ;)
  • Troll1

IKEA har (i alla fall haft) glansig panellängd på rulle för 19:- st (tror jag det var.) Den räcker en bra bit, för den är lång. Vi köpte en härlig mörklila färg som matchade det andra ljunglila vi hade och rullade ut över den vita duken på presentbordet. Har även köt mörkrosa sådan och haft över vit pappersduk på dotterns kalas. Det blir jättesnyggt med lite blommor, stenar och ljus på. Har funnits i orange, svart, vitt och lila. Kanske har det kommit nya färger?

IKEAS bröllopsservetter är fina!

Hemtex har söta hjärtlyktor i silver och guld på rean.

Vi hade de runda, stora faten som Indiska har för 29:-/st. Finns i olika färger. Vi hade ljunglila färg och ljus, färgade stenar o blommor på dem. Fint o fräscht!

• MilosMamma

Fast jag tar nog mitt läppglans mellan tuttarna, dom tappar jag omöjligt bort. =D

• Troll1

DanKat skrev 2009-01-12 11:38:59 följande:

Hade den vid bordet, med läppstift, fickspegel mm i.

• Humlan66

Man kan ha ofärgat puder i väskan så man kan ta bort det blanka i ansiktet ( inte snyggt på bilder ) och läppstift/glans, en liten näsduk kanske mm

• DanKat
    Humlan66 skrev 2009-01-12 11:56:50 följande:
    Man kan ha ofärgat puder i väskan så man kan ta bort det blanka i ansiktet ( inte snyggt på bilder ) och läppstift/glans, en liten näsduk kanske mm
    Men jag skulle ändå inte varken pudra mig, sätta på läppstift/-glans eller snyta mig någon annanstans än på toaletten Så det verkar inte som att jag kommer sakna den där lilla väskan iaf Skulle jag av behöva näsduk för gråtens skull kan jag nog få låna min m2b:s ficka till att förvara den i
  • Sååå lurade

vilket kap, de kostar väl minst 20kr styck annars...

Villesmamma skrev 2009-01-12 12:31:05 följande:
    Jag köpte servett ringar med en "diamant" på för 20 kr /4st på Ullared. Perfekt!
  • Troll1

DanKat skrev 2009-01-12 12:05:58 följande:
    Men jag skulle ändå inte varken pudra mig, sätta på läppstift/-glans eller snyta mig någon annanstans än på toaletten Så det verkar inte som att jag kommer sakna den där lilla väskan iaf Skulle jag av behöva näsduk för gråtens skull kan jag nog få låna min m2b:s ficka till att förvara den i

Håller med om att det inte är livsviktigt precis, men jag fick låna min söta väska.

Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen