• DanKat

Smarta köp/fynd inför festen

Vi köpte satinband till inbjudningskorten från www.sykompaniet.se Modellen vi köpte (3 mm bred) fick vi för 1,20kr/meter (köpte en 100-metersrulle för att få det så billigt som möjligt) Vi tyckte det var ett jättebra pris Frakten är dessutom bara vad det kostar med vanlig post, inga expeditionsavgifter som dom har på en massa andra ställen

• DanKat

J D skrev 2009-01-12 07:50:06 följande:

Låter jättebra. Hur lång tid tar frakten?
    Kommer inte ihåg om det fanns något alternativt betalningssätt, men vi betalade till deras bg och så fort dom såg att pengarna var inne skickade dom grejerna med posten. Minns inte exakt hur många dagar vi väntade totalt men det var inte länge iaf.
  • DanKat

Haha, det är förstås inte "bildgalleri" jag menade med "bg", utan bankgiro

• DanKat

Men ett tips överhuvudtaget om ni ska beställa band och liknande: ring/maila och fråga om ni kan få en liten provbit först om färgen är viktig! Vi skickade efter prover från åtminstone 5-6 olika ställen innan vi hittade rätt ton som matchade papprena vi hade köpt! Vi var lite ogenomtänkta från början och beställde 9 rullar från Panduro, men det var heelt fel ton så dom fick vi skicka tillbaka...

• DanKat
    Humlan66 skrev 2009-01-12 11:35:03 följande:
    Jag fick tag på en brudväska för bara 60 kr då den butiken hade konkat, men nu är det tyvärr stängd men sånt kan man kolla efter, butiker som säljer ut
    Alltså jag har inte riktigt förstått vad man ska ha en brudväska till egentligen... så mitt "smarta fynd" angående det är att skippa den helt Vad har ni som ska ha en brudväska tänkt ha den till?
  • DanKat
    Humlan66 skrev 2009-01-12 11:56:50 följande:
    Man kan ha ofärgat puder i väskan så man kan ta bort det blanka i ansiktet ( inte snyggt på bilder ) och läppstift/glans, en liten näsduk kanske mm
    Men jag skulle ändå inte varken pudra mig, sätta på läppstift/-glans eller snyta mig någon annanstans än på toaletten Så det verkar inte som att jag kommer sakna den där lilla väskan iaf Skulle jag av behöva näsduk för gråtens skull kan jag nog få låna min m2b:s ficka till att förvara den i
  • DanKat

J D skrev 2009-01-19 08:36:37 följande:

Vilka andra ställen tittade ni på? Jag är ute efter band i 25mm och hittade ej sådana där...
    Det verkar inte som att jag har kvar länkarna till alla, men några kommer här iaf
    www.nytt-o-gammalt.com/ (klicka på "hobby scrapbooking m.m." i menyn till vänster så kommer du så småningom till olika band)
    www.mattonbutiken.se/brollop
    www.craftsetc.com/store/search.aspx&pg=11
    www.textilpresentia.se/shop/

Har inte kollat igenom om alla har 25mm breda band som du var ute efter, men hoppas du hittar det någonstans iaf
  • DanKat

Jag har förresten ett tips till er som ska köpa kuvert till inbjudnings- och/eller tackkort: KOLLA I OLIKA AFFÄRER!!! Jag var på stan idag och hittade i stort sett identiska kuvert på fyra olika affärer (på en av affärerna hade kuverten klisterremsa som man slipper fukta, men det var den enda skillnaden jag kunde se), och dom kostade 3, 4, 5 resp. 6kr/styck! Dessutom hade bara den BILLIGASTE affären mängdrabatt, så jag fick dom för 2kr/st!! (beställde då 200st, har ingen aning om hur många som krävs för mängdrabatten men dom var ju ändå billigast). Så det kan verkligen löna sig att kolla flera ställen och jämföra!

• DanKat
    TesshjärtaFred skrev 2009-01-19 23:50:04 följande:
    Vilken stad och vad för affärer?
    Umeå. Affärerna jag kollade i var Din Bok (liten bokhandel som var billigast i ord. pris (3kr/st), dessutom fick vi mängdrabatt så det blev 2kr/st). Sedan kollade jag Åhléns där exakt samma kuvert kostade 4kr/st (ingen mängdrabatt), på Tiimari kostade snarlika kuvert 5kr/st (frågade inte om mängdrabatt men dom har det inte på andra saker iaf...) och på Ordning & Reda kostade kuverten (förmodligen likadana, såg ingen skillnad iaf) 6kr/st (ingen mängdrabatt där heller). Kollade aldrig Bokia, men dom brukar iaf ha mängdrabatt.
Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen