Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Smarta köp/fynd inför festen

Jojjo82 skrev 2009-01-12 09:06:18 följande:
    Jag tänkte köpa vit fiberduk (sån som man lägger över jordgubbsplantorna i jordgubbslandet) att drapera i tak och runt stolar. Tror att det kostar runt en hundring för en rulle på 30 m om jag inte sett fel.
    Så har vi med tänkt göra då vi ska vara i folkets hus.

Sen köper vi lakanen knoppa både till stolar bord Och som gardiner, dom där spräckliga 90-tals tygerna som hänger där nu är hemska =)
  • MilosMamma
    Cherryblossom skrev 2009-01-12 09:55:39 följande:
    Är det någon här som har något tips på hur man piffar upp en lokal som är ganska modernt avskalad, i ganska dova färger? Allt är snyggt och stilrent men går i vitt/grått/svart/brunt (t.ex en snygg medajongtapet på en vägg som går i svart/metallic), annars är väggarna vita. Jag skulle dock vilja ha mer "vårig" känsla då vi dukar med vita linnedukar samt har tulpaner på borden. Det där med fiberduk lät ju smart men det är inte så högt i tak så att drapera i taket känns sådär. Någon som har tips på billigt pynt som ser "vårigt" och lite romantiskt ut men ändå modernt att komplettera med?
    Va har ni för färger?
    Vårat går i rosa vitt o brunt så jag kommer ge mej ut i skogen o plocka björkris klippa ner o lägga på borden, liakså kottar o sånt.

Jag anser vår är färger, glada färger, rosa lime gult osv. Kanske lägga frukter i grupperingar på borden, skära Citron och Lime på mitten och ha några hela o placera ut är ju himla mysigt.
  • MilosMamma
    DanKat skrev 2009-01-12 11:38:59 följande:
    Alltså jag har inte riktigt förstått vad man ska ha en brudväska till egentligen... så mitt "smarta fynd" angående det är att skippa den helt Vad har ni som ska ha en brudväska tänkt ha den till?
    Läppglans, ;)
  • MilosMamma

Fast jag tar nog mitt läppglans mellan tuttarna, dom tappar jag omöjligt bort. =D

• MilosMamma

Jag letar servettringar, vet ni vart man kan köpa det?

• MilosMamma
    augustidröm skrev 2009-01-15 08:12:05 följande:
    någon hade köpt p¨å ullared 4 för 20:- om jag inte minns fel..
    Oj, det var ju skitbra.

Men lite långt att åka för servettringar (30 mil)
  • MilosMamma
    augustidröm skrev 2009-01-15 08:24:48 följande:
    japp de kan bli lite dyra då..men har även hört att de ska ha blliga,inbjudningskort och tackkort... ibland kan man ju skylla på något sånt för m2b bara för att kunna få shoppaloss lite
    Ja fast han är faktiskt inte så svår att få med dit, Han gillar ullared , Tack o lov.

Ulla är ju en gudagåva, Haha.
    Vi ska iof ner i vår blir kika runt då.
    Helst vill jag ha sånna med en diamant på för att det ska passa.. Vet ni vilken sida dom finns på?
Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen