• J D

Smarta köp/fynd inför festen

Timba skrev 2009-01-10 23:15:04 följande:
    Någon som vet om glasen fortfarande kostar 1 kr på ikea?

Inte vad jag såg när jag var där i förra veckan iaf.

• J D

trollet79 skrev 2009-01-11 22:45:40 följande:
    Servetterna bröllop från ikea är jätte fina, såna har vi köptSen ett tips om ni vill ha fina vita och inte så dyra klänningar kolla in nya laredoute katalogen med vår och sommar kläder, där har jag hittat en klänning som jag ska köpa

Vi har också köpt de servetterna, de var söta .

• J D

DanKat skrev 2009-01-12 00:54:08 följande:
    Vi köpte satinband till inbjudningskorten från www.sykompaniet.se Modellen vi köpte (3 mm bred) fick vi för 1,20kr/meter (köpte en 100-metersrulle för att få det så billigt som möjligt) Vi tyckte det var ett jättebra pris Frakten är dessutom bara vad det kostar med vanlig post, inga expeditionsavgifter som dom har på en massa andra ställen

Låter jättebra. Hur lång tid tar frakten?

• J D

DanKat skrev 2009-01-12 00:54:08 följande:
    Vi köpte satinband till inbjudningskorten från www.sykompaniet.se Modellen vi köpte (3 mm bred) fick vi för 1,20kr/meter (köpte en 100-metersrulle för att få det så billigt som möjligt) Vi tyckte det var ett jättebra pris Frakten är dessutom bara vad det kostar med vanlig post, inga expeditionsavgifter som dom har på en massa andra ställen

Vilka andra ställen tittade ni på? Jag är ute efter band i 25mm och hittade ej sådana där...

• J D

Sååå lurade skrev 2009-01-19 08:41:04 följande:
    Då tipsar jag om ebay.com Jag har köpt satinband från lingsuppliesstores.ebay.com/lingsupplies_Satin-Ribbons_W0...frakten är inte speciellt dyr heller... J D skrev 2009-01-19 08:36:37 följande:

Tack för tipset, tyvärr hade försäljaren ej 25mm (kanske bara finns för organzaband?) och 19mm fanns ej i aprikos som vi är ute efter. Tack ändå, jag kanske letar mer på ebay .

• J D

Sååå lurade skrev 2009-01-19 09:10:26 följande:
    Hos de flesta ebaysäljare kan man fråga om de inte har vissa saker. jag frågade tex en säljare om de inte hade en slips i en speciel färg, och visst hade det en sån. Allt ligger kanske inte på ebay... så fråga demJ D skrev 2009-01-19 08:52:47 följande:

Aha, tack för det tipset också! Det ska jag göra om jag inte hittar ngt här i Sverige (har lite bråttom med frakten också nämligen).

• J D

DanKat skrev 2009-01-19 13:47:17 följande:
    J D skrev 2009-01-19 08:36:37 följande: Det verkar inte som att jag har kvar länkarna till alla, men några kommer här iaf www.nytt-o-gammalt.com/ (klicka på "hobby scrapbooking m.m." i menyn till vänster så kommer du så småningom till olika band)www.mattonbutiken.se/brollopwww.craftsetc.com/store/search.aspxwww.textilpresentia.se/shop/ inte kollat igenom om alla har 25mm breda band som du var ute efter, men hoppas du hittar det någonstans iaf

TACK! Jag ska kolla igenom dem senare.

Svar på tråden Smarta köp/fynd inför festen