• Anciii

Någon som har varit i Aruba??

Hej, var inne och kollade på bröllopsresor och fastnade för Aruba...
    Någon som har varit där som kan berätta om det är dyrt/billigt, hur vädret är, var man ska bo och vad man inte ska missa?

• Svar på tråden Någon som har varit i Aruba??
  • MPM

Hejsan, jag och min man är nyss hemkomna från en underbar bröllopsresa i Aruba. Vi bodde på Bucuti Beach Resort i deras superior room och är jättenöjda med allt.
    Vädret var toppen. Vi hade bara mulet en dag och regn någon morgon men då var det över på några minuter och sen blev det solsken igen.
    Angående priserna så är inte Aruba något billigt resmål men heller inte jättedyrt. Man kan jämföra det med Sverige ungefär.
    Vi bodde i Low rise Area men var även en del i High rise. Vill man ha det lungt och skönt utan att det blir för "turistigt" då rekommenderar jag absolut vårat hotell och Eagle beach överhuvudtaget. I high rise och på Palm beach är det mer turistaktiviteter osv men Eagle beach är en mycket finare strand i mitt tycke. Måste också bara observera er på mycket vågigt vatten men det går absolut att bada i det underbart turkosa havet. Om jag ska sammanfatta Aruba så är det: underbara stränder och härligt hav, mycket och god mat och vänliga människor.
    Oj vilket lånt inlägg. men ställ gärna mer frågor om det är något du undrar över.

• Anciii

Ja det var just det hotellet jag kollade på, jag vet inte om jag ska ha svit eller standardrum, hade ni havsutsikt från ert rum? Det var väl det hotellet som hade så att man kunde äta middag på stranden, vad kostar det?
    Ni har inte bilder därifrån?

• lottis77

Har varit och ätit middag på Buciti och skulle gärna bo där samt åka till Aruba igen... Vad fick ni betala för er resa? Hur länge var ni borta? Bokade ni och fixade allt själva eller åkte ni via något bolag? Många frågot blev det. Tyckte Aruba var helt underbart!

• lottis77

Kan ju vara intressant även för Anciii att få reda på.

• MPM

Lottis77: vi betalade ca 30 000kr för 9 dagar på Bucuti, då ingick frukost. Vi bokade genom Ving och hade inga som helst problem under resan.

Anciii: vi träffade ett annat par där som hade bokat en Tara suite och tyckte nu i efterhand inte att det var värt pengarna då de ansåg att våra rum var minst lika fina. Tara suites är något större och har havsutsikt men du betalar ganska bra mycket extra för det. Vi hade terass mot gården och såg havet åt sidan om man säger så. Vi bokade även ett honeymoon-package genom hotellet där middag på stranden ingick. det är verkligen supermysigt och man får en egen servitör och så men maten var absolut inget speciellt. tror att middagen låg på 120 dollar.

Stranden är jättefin, personalen är jättetrevlig och hjälpsam med allt.

Hoppas du har fått lite hjälp på vägen. Det är inte lätt i jungeln av alla hotell men jag rekommenderar absolut Bucuti.

• Anciii

Ja det skiljer ju 8000 på svit och standard så jag var tveksam till sviten... men va kul att höra att skillnaden inte var stor.. det blir nog standardrum då...
    Bucuti var hotellet som jag hade spanat in så det var kul att höra från någon som hade varit där..

Åkte ni på någon jeeptur eller båttur?

• lottis77

30000 kr var ju inte alls s farligt... Det är ju ett helt suveränt hotel dessutom. Ska genast kolla upp Ving! Ha en skön jul!

• lottis77

Fanns inte när vi ska åka... Tråkigt.

• Anciii

lottis77: Testa sök reguljärt med Vingflex på Vings hemsida.. visste inte själv i början att det fanns om man sökte så.. annars finns en annan reseagentur lime travel(eller något sånt).. de hade resor t samma hotell

• Joji

Vi var på Aruba i somras! Bodde 14 nätter på Bucuti i ett Superior room, åkte med Deluxe tours, betalade ca 46000. Hade romancepackage vilket inkluderade allt i honeymoonpackage utom en gratis natt om vi återvänder. (5 rätters på stranden, snorkeltur, bubbel och choklad på rummet etc)

Jag tror inte vi hade blivit lika förtjusta i Aruba om vi inte bott på Bucuti. Highrise kändes mer som charter, Bucuti mer paradisaktigt. Det var underbart... Stranden, happy hour i baren, poolen, loungestolarna vid stranden och vid poolen... Vi somnade där i varandras armar en stund några kvällar/nätter när vi la oss under stjärnorna, sååå mysigt!

Vi tog en del turer - jeepsafari runt ön, fisketur, heldags snorkeltur - och var i Oranjestaad några gånger.

Vi hade även sån himla tur att vi lyckades se jättehavskölspaddor kläckas! Runt hela stränderna finns rödvita staket, där har en jättesköldpadda lagt ägg. Det är ovanligt att man får se själva födseln men vi lyckades en dag när det gick mot solnedgång. Att se de hundratals små ungarna myllra upp ur sanden och kämpa sig ner mot havet... Det var otroligt, sånt man bara sett på TV innan. Tyvärr överlever bara 1 av 1000 sen...

Oj, detta blev lååångt!

Svar på tråden Någon som har varit i Aruba??