När vi förlovade oss var vi (eller jag) unga och hade ingen brådska med bröllop utan såg förlovningen som en stor grej. Vi hade inte alls bröllop i tankarna då utan sa om 5 år. 5 år var förra året=) Men vi kände ej att det var dags då heller, bröllop kostar ju en del å vi har prioriterat resor, inredning osv lite mer. Men nu insåg vi väl att det snart kanske blir dags för barn osv. Har aldrig vart noga med att gifta oss innan barn men eftersom det är en hel del å planera och vi gärna går in för sånt här eftersom det är kul kändes det bättre.
Men det var också att vi hittade ett ställe som kändes perfekt för oss som satte igång det hela nu innan jul. Så vi bestämde oss för april nästa år för att kunna spara ihop utan att behöva ha det knapert under tiden.
Så det blir nästa år och då vi vart tillsammans 11 år och förlovade 6,5 år.
Jag är 26 i år och han 31.
Så det blir nästa år så vi hinner
EllaBellaG skrev 2009-01-18 18:43:23 följande:
Tackar! Kul att kolla runt och se vad alla andra har för tankar! Väldigt skönt att ha gott om tid på sig, men samtidigt lite frustrerande att det känns så långt bort! Min anledning att "giftemål inom ett år efter förlovningen" inte funkar är pågående studier och därmed bristande ekonomi. Vad är era anledningar?