Bröllop 2010 nr 5
Bara nyfiken=) Hur kommer det sig att ni kör både rådhus och en cermoni och inte en cermoni med en vigselförättaren? Är allt samma dag?
Bara nyfiken=) Hur kommer det sig att ni kör både rådhus och en cermoni och inte en cermoni med en vigselförättaren? Är allt samma dag?
Åkt på en härlig förkylning så ligger nerbäddad å försöker läsa i kapp lite=)
Surfade dock upp en bröllopsklänningsbutik som ligger nära d'är jag bor som jag funderar på att vandra ner till å kika lite, verkade ha lite mer åt de jag vill ha..
Blommor.. Vi har tänkt å ha rött och rosa (både cieris och ljusrosa) samt vitt som tema (ska försöka köpa lite grejer å testa för att få ut bilden i huvudet) Tycker det e så fint med rosa och röda rosblad utspridda så det kommer vi ha under vigseln bland annat. Kommer kanske inte ha alla färger i buketten. Gillar när det är lite gröna smala blad i och pärlor. Pärlor å tyll är också del av temat=)
Har endast köpt några dekorations stenar, tänkte kolla en del i affärer nu i vår om man kan fynda eftersom vårt bröllop är nästa vår.
maj2010: Kul att ni hittat ett ställe! Får man fråga va det är? (För ni ska ha i gbg om jag ej minns fel va?)
Ok då förstår jag hur ni tänker=) Vill också ha personlig vigsel (kommer nog inte klara egna löften dock) men att den handlar om oss. Känner inte den som viger oss men vi har antagligen hittat en som gärna gör det hela till en ceremoni ut efter våra önskningar. Så tror det blir bra det med.
Min mammas begravning var "borglig" och så himla fin och andades henne och inget annat. Vi kände ej han som höll det men fick berätta och skriva saker om henne som han sedan återberättade på ett jätte bra sätt. Kommer ju in på något helt annat kanske men mest att de är lite så vi hoppas att vår ceremoni ska vara, spegla oss=)
Vi har kikat lite på låtar till ceremonin idag, nån är bestämd men rätt svårt. Hur ni andra börjat kika på det?
Har föresten lagt in lite bilder från stället där vi ska ha vigsel/fest de vi tog själva klickade vi bara lite snabbt så ej så rättvisa mot stället men visar vissa delar de ej har på sin sida.
maj2010: a det blev det ja, kommer ju ihåg nu att det var det vi pratade om att det låg nära båda eftersom vi bor i johanneberg=) (min förkylning verkar täppt till hjärnan lite)
Har bara gått förbi men verkar va fin trädgård osv. Känns som de brukar vara en del som passar på att vara ute om vädret tillåter.
Vi har bokat stora holms säteri.
Vi har valt i got you babe som en av låtarna under vigseln (vår låt) sedan ska vi nog ha en till låt med solist. + in och ut. Har gjort en mapp i spotify nu där vi lagt sådant vi hittar så får vi bestämma sedan. Känns som det finns en del låtar som man ej kommer på nu.=)
Här skrivs det på, var på panduro med en kupong från en bröllopstidning (minns ej vilken det var nu) och fick en gratis bok om dukning. Var trevligt att bläddra i=) Köpte lite smått för att testa lite idér vi har ang inbjudningar osv. Tror det kan funka, ska göra det lite mer ordentligt nån dag här.
Vi har ju berättat för rätt många, å ej på nåt spec sätt. De flesta av mina närmsta tjejkompisar e väldigt engagerade så e kul eftersom jag brukar vara likadan åt andra hållet. Min m2bs mamma verkar med tycka det är kul, å jag har delat med mig lite av våra planer. Eftersom min mamma ej lever så känns det lite kul att engagera henne istället. Vi bestämmer hur vi vill ha det men man märker att det dyker upp en hel del bra kontakter genom att folk vet som vi ej fått tag på annars.
vi sparar 6000 i mån till bröllopet från å med nu så ska gå...jag försöker hålla hårt i mina pengar så det kanske blir ännu mer över i mån.
Kom på igår att man kan ta semesterersättningen efter sommaren och lägga på en resa till solen i nov som vi vill komma iväg på å få lite färg till brölloppet (bör ju sitta lite kvar)
oj va långt
Bettertogether: Har du någon bild på ringen? Tänkte om man kanske stött på något liknande när man själv kollat runt och kan ge tips på ev bättre pris=)
Hej på er! Vi (eller mest jag eftersom jag smittat m2b så han låg i soffan å mest fick tycka till) testade att göra inbjudningar i går.
Blivit inspirerad av er andra som redan grejat=) Orkade inte få det helt rak å så men vi blev väldigt nöjda till slut för känns som det blev rätt stil. Men har dock två varianter och har inte helt bestämt oss. Kika gärna i mitt galleri å tyck till!
(tycker inte de gör sig lika bra på bild som i verklighet;))
Molnis: 17.04.2010 25 år, Göteborg
Kan fyllas på min
Min pappa sa en grej i går som kanske kan funka för er (eller någon annan som gifter sig nära jul).
Vi pratade bröllop och bla blommor och dekorationer osv och han kom på en grej som vår granne hade gjort för många år sedan. Som ej funkade för oss eftersom vi har vårbröllop men han tyckte de va en kul fin grej.
Hon hade blockat av blommorna från hyaciner och trätt på tråd så det blev girlanger. Tror hon mixat lite å så. De hade lagt dem på borden.
Ej sett det själv men låter fint=)
Diz: Björk har har jag också funderat på då vi har vårbröllop och jag har alltid gillat björkstammen. Tycker den är vacker=)
Vårt tema är ju rött å rosa tyll pärlor å ståltråd typ..å romantiskt men modernt. Men några björkstammar skulle passa in, frågan e om det e värt jobbet, de ska ju tas dit osv. Ska klura på det..finns ju tid;)
MissMijah: Japp vi ska dit på lör=)