-
Grattis! Känner igen din lycka. Jag vägde 74kg i oktober för mina 164cm och nu är jag nere på 65kgEllaBellaG skrev 2009-01-29 10:03:06 följande:Wohoo! För ca 3 år sen så vägde jag in på 75 kg, vilket är mycket för mig med mina 168 cm. När jag flyttade ihop med sambon så insåg jag att mina mat och godis vanor var helt uppåt väggarna fel. Men nu, efter många dalar och toppar och efter att ha lagt om kosten så vägde jag in på 64,9 idag! Det betyder att jag har bräckt min målvikt på 65kg! Hurra!!! Fira med bröllopsmässa i helgen!
-
Om man skulle ha havstema men följer inte det temat i maten, blir det helt fel då? Vad tycker ni?
-
rosesarered: stort grattis! Vad roligt!
-
EllaBella: stort grattis!!
-
pandis: vad roligt att ni kan få tag på ringen Kul att kunna få det man vill ha!
Nu har vi skickat efter servetterna Viska ha max 50 gäster och det fanns bara 48 i den färgen vi skulle ha, så vi beställde 2 i svart ifall att, för då kan vi två ha de svarta till skillnad från gästerna. Bilder finns i mitt galleri för den som vill titta.
En fråga, ska vf vara med på brudskålen eller middag? Har läst i bordsplaceringen att de ska sitta i honnörsbordet. Det hade jag inte räknat med direkt. -
fenixx: Tack Ja, de blir jätte bra till det vi har tänkt oss. Nu måste vi fixa bordsduken men det får bli när jag vet exakt måtten.
Åh nice Hur lång tid ska folk ha på sig från att de mottagit inbjudan och fram till osa?
MsomiMarie: håller med Fenixx. Det beror på var man bor och vad man är ute efter. Vissa lokaler, kyrkor, musik och andra detaljer måste bokas 1 år i förväg.
Har ni funderat på om ni vill gifta er under sommartid eller vintertid? När man bestämt det kan man sätta ett datum. Vill ni ha ett stort bröllop eller litet? Kyrkligt eller borgerligt?
LoveA: välkommen!
Ikväll ska vi gå igenom vår "offert" och skicka iväg den imorgon. Sen får vi veta vad kalaset kommer att gå på och sen är det bara att boka.
Vad får ni betala för er lokal? Vi betalar 4000kr för lokalen. Sen tar de 30kr/per för linne med det kommer vi att fixa själva och det kommer iaf att ligga på det beloppet. Personal kostar 150kr/timme/person och vi behöver bara 2st eftersom vi serverar buffé. Ljudanläggning får vi ta med själva.
Vi ska ha vigsel som följs av brudskål med jordgubbar och choklad. Buffe med dessert, 2 glas till maten, tårta och kaffe. Sen har vi mingelkväll med snacks och gästerna får betala drickat själva.
Hur har ni gjort? -
fenixx: det låter smart. Vi har satt kavaj som klädsel men nämnt att färgtemat, så kan man hoppas på att folk vill anamma det.
Vilken månad är det ni ska gifta er? Vi har sista lördagen i juli.
Ja, så ska vi också räkna ut sen när vi fått offerten.
Det låter som ett superbröllop! Du får dela med dig av bilderna sen så man får se Vi bestämde dessert eftersom vi går direkt in på varmrätten. Vi måste också kolla hur länge de har tillstånd. Middagen ska vara klar 20.30 och sen tänkte vi ha mingel till 01.00. Sen tillkommer det i budgeten 30min städning efter att alla har gått. -
fenixx: det låter som en bra idé. Haha ja, det hade varit roligt.
Okej samma månad som oss då. Vi har den 31 juli, tänkt vi skulle gift oss samma dag.
Kolla det. För oss tillkommer det.
Välkommen Amoressa!
pandis: det låter väldigt bra planerat Ja, det är inte så mkt tycker jag. Vi kommer att landa runt där också. Vi får se när offerten kommer.
Vi kommer att ha brudskål med tipspromenad efter vigseln i 1 timme så att vi kan fotograferas. Efter maten behöver de en 30min för att duka av och flytta borden så då kommer vi att läsa upp resultatet och ge vinnaren ngt. Sen är det mingel.
Välkommen Tallolin! -
hej paradis
Ang kuvert till inbjudningskort. Har hört tala om cellofankuvert, är det snyggt? Eller är det snyggare med vanliga papper? -
pandis: okej Jag är också inne på vanligt papperskuvert.