• Fenixx

Bröllop 2010 nr 5

suck längtar tills våren/sommaren kommer, så man kan börja boka och handla lite mer.

och väntar otåligt på skisserna på smyckena, dem är på gång sa hon men dröjer lite till... hon gör 2 olika modeller efter mina önskemål så får jag se vilket jag gillar bäst.

• Fenixx

nej men däremot bröllopsresan går till gotland och medeltidsveckan.

våran festlokal ligger precis vid en sjö. så mot vattnet har vi en stor uteveranda och större fönster åt det hållet, jättefin utsikt. och andra hållet är slottsruinen och sen skogen på 3e hållet. så ligger jättemysigt, passar oss.

om vi vill så går det även att ordna att vi får åka en större träeka som är prydd med björk osv så anländer vi till festlokalen via deras brygga. men får se hur vi gör, beror nog mycket på väder också.

• Fenixx

ja känns som det passar väldigt bra in för oss. enkel lokal men läget är kanon och så kan man fixa lite själv.
    hade inte känts rätt om vi hade varit i en lokal inne i nån stad så.

• Fenixx

ska försöka komma iväg nu till våren och ta kort där så ni får kika...

• Fenixx

haennish>> ja men sånt är ju alltid uppskattat med en oväntad present så. roligt att ge bort ibland utan att det måste vara födelsedag eller nåt sånt.

ja nya tidningen är redan läst här hemma så nu inväntar vi nästa...

• Fenixx

ja precis 3e stämmer.

åh vad roligt att din kompis ville bli tärna, tokisen!

min tärna blev jätteglad också och ser fram emot detta.
    även min toastmadame.

toastmaster och bestman har vi inte frågat ännu, vill gärna redan nu men är hans bror som ska vara bestman och har mina aningar att det blir svårt att inte skvallra vidare till deras syster och föräldrar.

• Fenixx

ja kan, kan man väl alltid.

dock kanske det blir mycket för den personen att fixa med. toastmastern ska ju hålla i det praktiska och tal sov medan bestmannen får vara med brudgummen på förmiddagen, stötta och hålla i småtrådar...
    det beror kanske på hur personen är i fråga.

men lite roligare att kunna ge fler personer hederstitlar med tycker jag hihi.

• Fenixx

ja det är ju bra att ha en toastmadame till honom, så kan dem dela lite på uppgifterna så hinner han sätta sig in i bägge sina roller.

vi ska ju ha både toastmadame och tostmaster, så dem kan hjälpas åt då det är en del. hon blir nog mest detaljer, hålla kontakt med köket osv, och han kommer nog stå mest för pratet, vägledning, spexen osv kan jag tänka mig.

• Fenixx

tycker inte jag heller, är väl jättefint. men som nämndes..är ju inte alla kyrkor som går med på att ledas in.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5