• molnis

Bröllop 2010 nr 5

Höll på att ramla av stolen när vi gjorde budgeten med bröllopstorgets verktyg. Tyckte vi ändå försökte hålla nere men ändå va realister. Men har väl fixat lite fram å tillbaka så utan resan (ca 30 000) så blir det 50-60 000. Men känns som man har några fasta punkter som man vet priset på redan och ej kan styra (lokal tex). Men sedan finns det några punkter som finns olika lösningar på och som kan kosta olika...mat..kläder osv.

Men tror att genom att va ute i god tid så slipper man dyra "panikköp". Kommer även köpa på sig saker när man ser dem som kommer tas ur den egna fickan" och inte av budgeten vilket kommer strö ut kostnaderna lite.

Har föresten haft kontakt med lillsessan och kollat om de kan sy upp en klänning i samma stil som de jag har i mitt galleri och det skulle gå (skulle ta lite längre tid bara..ca 4 mån). Så det känns absolut som ett alternativ! Fick ett bra pris också som ej överstiger budgeten för klänning ;)

Var i en av Göteborgs stora brudaffärer snabbt på lunchen för att kolla av. Såg snabbt att det ej fanns något för mig..+ att de ej va den bästa känslan. Det bemötandet jag fick i en brudbutik i halmstad var 100 gånger bättre (Å då hade vi inte äns bestämt datum).

Känner att jag vet precis vad jag vill ha, ska ta en runda i Göteborg ifall det finns något liknande. Men annars kanske jag syr upp...e ju väääldigt tidigt att göra det nu så får vänta. Men vill gärna få den så man har tid om det är något som ej känns rätt när man väl får den..hm svårt.

• molnis

Såg att jag skrev väldigt långt=) får lära mig att uttrycka mig kortare;)

Emmelie: Kul att få förtroendet att fixa sådana saker! Tycker med det är kul att hjälpa andra med bröllopsbestyr, fast då är det mer dekorationer osv som har blivit min uppgift. När det är något man tycker är riktigt kul så är det en ära och absolut inget jobbigt vilket är bra.

Min bror gifter sig några månader efter oss så hans tjej (blir det svägerska?) och jag ligger lite i samma fas och kan kolla lite saker ihop. En kompis planerar redan inför 2011 så kan prata av oss vi med. Fast pratar med de flesta i min omgivning, har ej tröttnat än..hehe men de som också planerar orkar nog längre;)

Ikväll så kom jag inte iväg till min träning så kört på wii fit en timme här nu..kul...men lite för mycket dötid mellan övningarna

• molnis

Min m2b har gjort några ryck det sista och tagit egna insiativ som att ringa runt och kolla olkia saker som florist och kock i bekantskapskretsen. Idag hade han ringt en fotograf som han jobbat med innan (drev företag med hennes syster ett tag). Hon har rest mycket å vat på de ställen vi kikar på till bröllopsresa. Så han pratade om det, men så frågade hon om vi hade fotograf. Å de har vi ju inte än=) Så hon skulle maila prisupggifter när hon kom tillbaka från en resa nu.

Hon är riktigt duktig så hoppas verkligen på ett ok pris!!

Jag är mer den som planerar läser surfar runt och sedan gillar å pyssla ihop inbjudningar osv. Han kör det med att kontakta och boka. =)

• molnis

Vi Kommer ha ojämt, jag två tärnor och han en bestman. Tycker inte de spelar någon roll, hellre ojämt än att det känns jobbigt att välja ut osv..bara de känns rätt så=)

Tinzi skrev 2009-01-22 18:28:54 följande:
    Hej Hopps! :)Någon här inne som ska ha flera tärnor & bestmans?Min fästman vill ha sina 3 bröder, så nu är mitt problem att välja ut 3 st jag med.Skulle helst vilja ha 1 tärna bara men känns ojämt, och nått ska han la få bestämma helt själv :)
  • molnis

När vi förlovade oss för 5 år sedan sa vi inte det till någon (vad jag kan minnas). Vi tog gemensamt beslut, köpte ringar, åkte till grekland å förlovade oss på en strand i solnedgång..mysigt=) Visst inget frieri men gjorde det till en grej eftersom vi ej hade bröllop i sikte på några år. Vi hade fixat så de kom in en annons tidningen, som faktist några st såg. (smsade vissa att de sklulle kika i tidningen) Så va först då de fick veta.

Sökte på mitt nick å hittade mina inlägg å trådar här på BT från 2003, kom ju inte äns ihåg att jag skrivit dom sakerna. Men minns spänningen med att vi höll på å fixade och ingen annan visste, så förstår er som är i samma sits!)

Nu när vi bestämt bröllop har vi ej hållt tyst alls... Men vissa detaljer kanske vi håller för oss. Men många tycker de e kul å engagerar sig å jag brukar va likadan så tycker det e kul!

• molnis

Är ju toppen om du hittat en ring du vill ha till bra pris. Har ej köpt mycket från guldfynd men tror ej att kvalitén är sämre. Är väll att de kanske ha färre modeller som de säljer mycket av å kan få ner priserna. Låter som en chans till bra fynd!

haennish skrev 2009-01-22 17:48:01 följande:
    vad tycker ni om guldfynd brudar? Har nån erfarenhet av dom? Våra ringar är schalins och köpta av en riktig guldsmed, och vi hade egentligen tänkt designa nya till bröllopet. Men idag var jag på stan och gick runt i lite butiker eftersom det var rea. Och vad hittar jag på guldfynd? En ring som ser ut precis som den jag tänker designa! Och billig! Men vågar man köpa nåt på guldfynd? Är det bra kvalité och sådär? Hon som jobbade där idag va ny o visste inte så mycket, men jag ska gå tillbaka imorgon o kolla igen o fråga ut dom om allt från palladiumhalt till kvalitén på diamnaterna. ;P Men tänkte höra med er först om nån av er hade erfarenhet av dom... :)
  • molnis

Har vart runt i gbg och kikat på klänningar med en kompis som också ska gifta sig fast 2011. Finns inget som vi gilla typ. Hittade något i några kataloger men inte nåt jätte kul ändå. Känns som det finns en typ av klänning som görs i 1000 varianter. Visst finns några fina men på andra..inte vad jag vill ha.

Så har nog bestämt för att sy upp hos lillsessan. Får börja se hur jag vill ha den. Men frågan är när man ska beställa den om det tar 4 mån. Vi gifter oss i april 2010. Känner att jag nog vill känna mig säker och få den i spåass tid innan så man har tid att fixa om det skulle vara något..så 4 mån innan typ. Om jag får den i nov...beställa i juli typ.

Samtidigt som jag känner att kan jag inte lika gärna beställa när jag bestämt exakt hur den ska se ut?...är det helt onödigt.. Kommer ej ändra mig i kroppen så mycket. Om jag får den tidigt är det ju lättare att hitta skor smycken osv.

vad tycker ni?

• molnis

Härligt det låter med grkiskt bröllop, lite "Mamma mia" =)

En annan ö är Santorini som är den mest romantiska ön som jag varit på i grekland, var ett par som gifte sig i solnedgången i en av "vykortsbyarna" när vi var där. Zakynthos har jag bara sett på bild men verkar jätte mysigt, vill åka dit med. Å längtar till värmen..

JosieJose skrev 2009-01-26 14:57:37 följande:
    Hej hej, kikar in lite här igen...Känns så skönt att se att många har börjat boka för bröllop 2010.. Vi håller på och funderar plats och datum. Just nu lutar det åt Zakynthos, Grekland i maj nästa år. Fick en massa information och priser mailade igår så kvällen kommer gå åt till att räkna på om det kan fungera ekonomiskt..Det är så spännande!!
  • molnis

usch jobbar över.. tar bara en pause å kikar lite vad ni skriver=)

Tokisen: Skrev nog det i helgen att jag var ute i affärerna å kikade å hittade inget alls jag gilla. Så har väl typ bestämt mig för att designa en själv utifrån de bilder jag har i mitt galleri och så har jag varit i kontakt med lillsessan på fått pris.

Ne tillbaka till jobb så man kommer hem idag..

• molnis

Vart köper man den där 52 romantiska veckor? Lät kul=)

rosesarered skrev 2009-01-29 12:53:40 följande:
    Hej alla,vilken underbar helg vi fick! härligt när man åker iväg och blir som nykära nästan *hihi*gör oss gott och lämna vår trånga, stökiga etta ibland Gav en liten 5-årspresent till sambon som heter 52 romantiska veckor, det är en skraplott för varje vecka i ett år med diverse romantiska saker som man ska överraska varandra med. Det är meningen att man ska dra varannan. Vi har inte skrapat någon än men lite kul presenttips kanske!detdär med kilon här och där känner jag igen. Är en gottegris av stora mått, är ganska kort också (162) och jag tror tyvärr att vågen lutar mot 70-strecket.Men jag är faktiskt ganska nöjd med min kropp ändå även om jag vet att det inte skulle skada med att banta bort nåt kilo. Har en sambo som äter som en häst men aldrig går upp i vikt. Men han har ett väldigt fysiskt jobb till skillnad från mig som är stillasittande student.Mijah,röstar på klänning nummer 2. Båda var fina men jag tycker nog att det är finast när klänningen är vit.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5