Bröllop 2010 nr 5
Höll på att ramla av stolen när vi gjorde budgeten med bröllopstorgets verktyg. Tyckte vi ändå försökte hålla nere men ändå va realister. Men har väl fixat lite fram å tillbaka så utan resan (ca 30 000) så blir det 50-60 000. Men känns som man har några fasta punkter som man vet priset på redan och ej kan styra (lokal tex). Men sedan finns det några punkter som finns olika lösningar på och som kan kosta olika...mat..kläder osv.
Men tror att genom att va ute i god tid så slipper man dyra "panikköp". Kommer även köpa på sig saker när man ser dem som kommer tas ur den egna fickan" och inte av budgeten vilket kommer strö ut kostnaderna lite.
Har föresten haft kontakt med lillsessan och kollat om de kan sy upp en klänning i samma stil som de jag har i mitt galleri och det skulle gå (skulle ta lite längre tid bara..ca 4 mån). Så det känns absolut som ett alternativ! Fick ett bra pris också som ej överstiger budgeten för klänning ;)
Var i en av Göteborgs stora brudaffärer snabbt på lunchen för att kolla av. Såg snabbt att det ej fanns något för mig..+ att de ej va den bästa känslan. Det bemötandet jag fick i en brudbutik i halmstad var 100 gånger bättre (Å då hade vi inte äns bestämt datum).
Känner att jag vet precis vad jag vill ha, ska ta en runda i Göteborg ifall det finns något liknande. Men annars kanske jag syr upp...e ju väääldigt tidigt att göra det nu så får vänta. Men vill gärna få den så man har tid om det är något som ej känns rätt när man väl får den..hm svårt.