Bröllop 2010 nr 5
Kul å se om det e något å ha. har varit på den som de hade förr på mässan ihop med hem och hushåll eftersom det ingick i biljetten, men bröllop var inget vi planerade då så jag var inte så mottaglig=)
Vi kommer göra egna, har gjort ett test i mitt galleri av framsidan, lutar åt den med mest vitt. Man ser ej så bra på bilden dock. (är tyll runt pappersbiten med hjärtat)
O vi nu inte kommer på något annat, men dessa passar oss och temat=)
Vad tänker du dig för stil? Hittar inte heller mycket så kommer nog sy upp efter bilder och egna skisser. Men är för jag fått en klar bild över vad jag vill ha så svårt å hitta något annat. Men sett lite annat fint också. Men beror ju på vad man är ute efter=)
28 Aug skrev 2009-02-21 14:00:59 följande:
vi väntar på prisuppgifter från en fotograf min m2b jobbat lite med innan som är jätte duktig. Så är väldigt spända på vad hon ger oss för pris. Funderar på att ha fograf som fotar oss någon + någon som man känner som dokumenterar typ. Men beror lite på vad vi får tag i.
Makupala: Vilket bra pris på tärnkläningar, vart köpte du dem?=)
Vi ska ha två tärnor och 1 bestman. Byggnaden där vi har vigseln är rätt liten så det kan inte vara fler känns det som.
Har sagt att vi bidrar med 500 per klänning. Vi har några färger som förslag och stilen, så kommer vara med å tycka till men självklart ska det kännas bra för dem också.
Hoppas Vickan dyker upp i den här tråden nu då ;)
Vilka ställen har ni kollat på?
Vi ska ju va på Stora Holm men e ju inte nära vattnet, himla mysigt dock=)
Antar att du redan kikat men här finns ju en del tips på ställen där man får ta med eget:
www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m3214432-6.html
Har nog sagt det innan med för oss har det bara varit positivt att berätta för de runt omkring för vi har fått massa bra tips och kontakter som vi ej fått annars. Hade tex ingen aning om att min arbetskamrat har en pappa som vår viga tex=) Visst vissa kommer ibland med tankar som kanske mer är hur dom vill ha de på sina bröllop (men vi gör ju precis som vi vill) men mest är det bara positivt å att folk vill hjälpa till på ett bra sätt.
Humlan: Ok=) Men vilka ställen är det ni ratat så man får lite hum av vad ni kollat på? Finns det något maxpris? är det en viss stil ni vill ha på stället? *funderar över vad som finns*
Bettertogether: åååå den är ju jätte fin!! Vi har pärlor på ståltråd i vårt tema så fick inspiration=) Verkligen en av de finare som jag sett så är ju grymt bra för att vara din första!
Tar också det lite lugnt med planering nu för de e så mycket grejer på helgerna. Men skönt å komma ifrån, trodde jag skulle ha drömmar om klänningar i ett år, men det gick att koppla bort=)
Vi väntar fortf på prisuppgifter från en fotograf, det är väl det som jag i nuläget skulle vilja få svar på. Annars blir det nog lugnt till april.
I morgon firar vi 10 år tillsammans så bär iväg på spa efter jobbet till å med fredag. Sedan fyller jag år så blir fira med tjejerna å familj. Fullt upp hela helgen men de e roliga saker i allafall.
Glömde... Spa hotellet är det vi tänkt ha vår bröllopsnatt på så ska bli spännande=) Har varit där några gånger men aldrig övernattat innan så ska bli kul å se!
Tack för gratulationerna=) Hade jätte mysig vistelse. Bägge jobbade så vi kom dit några timmar senare än vi tänkt, så vi va i behov av spa om man säger så. Va riktigt kul å få sova över å se rummen som var lika fina som resten. Sankt Jörgens Park heter det om ni vill ha tips på bra spa-ställe=) Har vart där innan några gånger men bara över dagen (Blir ej att man bor på hotell i sin egna stad så ofta). Men det ligger även när stället där vi ska ha festen så kommer nog sova där efter bröllopet.
Har även firat min födelsedag i helgen så blev en del bröllopsprat när tjejkompisarna var över på middag eftersom en av dem ska gifta sig i sommar. De bestämdes dock för några veckor sedan så det blir full fart för henne så kul när man kan ge ha nytta av all tid man lägger här å ge lite tips ;)
Fenixx- Den lokalen passar ju ert tema nästa för perfekt!! Ligger det nära platsen där ni gifter er också?