• Fenixx

Bröllop 2010 nr 5

MsomiMarie>> För att göra dig ännu mer mörkrädd så kan jag meddela att vissa av oss redan hållt till här sen förra året.

alla är vi olika, vi tex behöver denna tiden för att hitta rätt saker till vårat temabröllop och för att vi måste hinna spara ihop pengar till bröllopet.
    Och speciellt i storstäder så behöver man vara ute i god tid då vissa kyrkor, festlokaler försvinner snabbt.

och nu är det ju "bara" ett år kvar och då ser jag inget konstigt i att fixa och planera, och vi är ganska många här inne så helt uppe i det blå kan man ju inte vara.

• Fenixx

Jo tjejer, vill ni veta en liten smårolig grej? Exakt om 1 år, denna dagen(3feb) får våra gäster sina inbjudningar. bara en liten observation jag gjorde precis. Tänk vad pirrigt det kommer kännas.

• Fenixx

LoveA>> välkommen till oss! ska också ha bröllopet i juli, några mil utanför gbg.

• Fenixx

OJ Eloge till dig LoveA!! att ha läst ALLT vårat tjöt här inne.

• Fenixx

det kommer vara 5mån innan bröllopet gästerna får inbjudan, mycket för det ligger i semestertider och för att folk ska hinna skaffa/sy kläder i temat.

vi behöver inte betala nån hyra utan allt ingår i fullservice i kuvertavgiften, då är det hyra, personal, välkomnsdrink, 3rätters och dryck till maten.

Vi ska ju ha utomhusvigsel med ett riddarsällskap som ägnar dagen åt oss och har sen ett tornéspel i våran ära efter vigseln. kommer även vara vanliga besökare som ser på. sen efteråt har vi brudskål då våran restaurang är bara nån 100m från slottsruinen. sen blir det mat(inte bestämt om 3rätters eller buffe ännu) och så får folk dryck till maten och vi skippar efterätt och går direkt på tårtan. sen blir det FEST. som vi hoppas blir fyllt med massa skoj och dans. men då får gästerna köpa sin egen dryck/sprit hehe. sen får vi ha nån kvällssnacks med.
    lokalen har bara tillstånd till 01 tror jag, kanske vi kan dra ut till halv 2, så vi vill börja festen lite tidigare, därför vi skippar efterätten(plus det blir kaka på kaka känns det som)

• Fenixx

ja vi kommer skriva mer på våran hemsida om förslag, tips och länkar som kan hjälpa gästerna att fixa kläder i temat, men vi kommer även skriva där att det är önskvärt men frivillgt att ha temaklädsel. men vore fräckt att se min morfar med stor mage och ganska flint som en munk.
    så i klädkoden kommer vi skriva "medeltid/festfin" hade gärna haft slipsförbud hahaha...

vi ska gifta oss 3 juli. hade från början 31 juli men fick ändrat datum så det matchade med riddarna.

hmm det med städning har jag inte tänkt på att fråga om det tillkommer..får jag undersöka.

• Fenixx

Allima>> ja datum är ju bäst att sätta upp så kan man sen efter det börja räkna ut med planering, budget, leta lokal osv osv

• Fenixx

Allima>> ja man fick nästan bara småandas ens tänkta datum när jag började här i början av januari förra året, folk tyckte man var lite knas.

välkommen förresten och även amoressa.

• Fenixx

pandis>> så söt med så jämngamla.
    våra kommer vara 6 och 3år vid vigseln.

• Fenixx

välkommen tallolin! fint med kustbröllop.

MsomiMarie>> ja är det en populär kyrka bör ni nog ringa och kolla lediga dagar redan nu.
    när jag hörde mig runt lite förra året så blev det lite småskratt och kommentarer att man var så tidig. men nu däremot är det inget sånt och både festlokal, fotograf och sömmerska vill att vi kommer till dem nu efter sommaren för första genomgång.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5