Bröllop 2010 nr 5
ja våran första budgeträkning var ganska blåögd känner jag haha...har stigit lite kan jag säga.
ja våran första budgeträkning var ganska blåögd känner jag haha...har stigit lite kan jag säga.
ja vi har också ett bröllopskonto. får hoppas att man kan spara på som det är tänkt. och även skattepengar och kanske vid födelsedag osv får gå dit.
dem släktingar vi ger till får nog räkna med lite "enklare" julklappar sen i dec med. men är väl ganska förståligt.
Detta med blommor..jag hade från början fastnat lite för gerbera och ha en enkel bukett. men sen så fastnade jag för buketten överst i mitt galleri. fick ett prisförslag, men det låg högre än vad jag hade tänkt i prisklass pga av det som är i buketten. men kan ju ha en sån fast i mindre storlek bara ju. för en stor bukett vill jag inte ha.
på min klänning så kommer det vara "vanliga ärmar" hela vägen och så efter armbågarna ungefär så blir det trumpetärmarna som hänger.(om ni hänger med på min beskrivning) så det i sig hänger ju och är en dekoration i sig. innertyget som syns kommer vara i finare blankare tyg med än på utsidan av ärmarna så att säga. om ni fattar hur jag försöker förklara.
men så i nya numret av allt om bröllop, på sidan 39, så håller bruden en liten bukett med enbart 3st gerbera. så ni som har tidningen och vet vilken jag menar.
vad tror ni kan funka bäst till vårat tema och min klänning?
den i galleriet eller den väldigt enkla i tidningen?
Zavannah>> välkommen till oss!
vi ska gifta oss 3e juli.
OBS!!
skrev fel tidning..menar såklart AMELIA Brud & bröllop!!
min 3e tanke är annars nån liten bukett med ormbunke och nåt... svåårt.
visade sambon bilderna nu och beskrev tanken med klänningen, han gillade den i tidningen sa han precis.
åh vad roligt med förlovning! ja här på BT får man massa bra ideér och råd. skoj med en till julibrud hihi.
så nu har jag lagt in bild från tidningen i galleriet. så ligger 3 buketter i mitt galleri längst upp.
och sen annars så är mina funderingar på ormbunke som jag fastnat för med.
så hjälp nu till och säg vad ni tror blir bäst.
tja vi bägge jobbar här hemma, men då vi har husbygge samtidigt så behövs det pengar dit med. Fast enligt mina beräkningar ska vi få ihop budgeten om allt fortlöper bra nu.
ja det är skönt man har lite tid på sig att backa lite och se över planeringen och allt man vill ha.
haennish>> vi hade också tänkt hålla hemligt tills inbjudan, men tror det kommer bli svåårt.
vi kanske berättar för våran närmsta familj iallafall, och då blir det till sommaren när alla samlas.