Bröllop 2010 nr 5
nu gifter vi oss: lägg in länken så kan jag komma dit.
nu gifter vi oss: lägg in länken så kan jag komma dit.
fenixx: åh vad härligt det lät
Vad bra att de kan hjälpa er att fixa allt såsom ni vill ha det. Fixa transport till dem är en bra lösning, då känner de inte av det på samma sätt som om de är tvungen att köra själva eller fixa en annan transport. Det bästa är att folk tar sig själva till vigselplatsen och att ni fixar med transport mellan vigsellokalen och festlokalen. För de som inte har egen transport kan man fixa transport hem efter festen.
Jag tycker att ni ska köra på den lokal ni vill ha resten fixar sig. det är er dag och ni ska få det bröllopet ni vill ha, om gästerna får åka lite längre och ni kan fixa transport borde det inte vara ngt att klaga över. de kommer tycka att de tär värt, tror du inte det?
Får ni smaka så tidigt? Vi får inte komma och smaka förrän nästa år, pga av att hon menar att de kan ändra smakerna från och till år. Jag som är så sugen på att börja smaka!
tallolin: svanarna är jätte söta. Nä man vet inte om de höjer priserna. Man tycker att de borde ha passande frimärken nästa år också om just de här skulle försvinna.
Frågan är också hur mkt inbjudningskortet väger så att man inte behöver betala mer än 6kr och så blir det fler frimärken iaf. Vet inte var gram taket går direkt.
Fru310910: haha ja det är inte lätt att inte berätta
Jag kunde inte heller sova inatt. Jag har så mkt idéer som snurrar runt. Undrar om det är sunt att vara så här stressad så långt i förväg hehe
makupala: vet hur det är, vi är i samma sits. Jag pluggar och sambon får bära det tunga lasset. Kan ni tänka er att ha mottagning istället? Vigsel, brudskål där ni bjuder på tex jordgubbar och choklad och sen lättare förtäring som snittar eller så. Kan ni tänka er en picknick?
Vad har ni fått för offert och vad är inkluderat? Vilken stad bor ni i? Kanske man kan komma på ngn ide.
fenixx: men fy, krya på dig! Ja, tur att BT finns
Bra att ni får ett annat tillfälle att gå och kika. När kommer ni att bestämma er? Har ni många lokaler kvar att titta på?
Jag ska ringa morgon och boka tid så att vi kan komma och boka
fenixx: jag förstår att det blev lite svårt att bestämma sig. Det låter som en bra plan ni har. Om de ligger ung samma prismässigt så hänger det bara på om ni tycker att transportkostnaderna är värda för att få den "finare" lokalen.
Vi har bara tittat på den gården vi ska boka och det beror på att den ligger 15min från oss och att det inte finns andra gårdar med en sådan utsikt för det priset. Och in i stan finns det inga lokaler med två salar i vår prisklass, de som finns kostar för mkt för oss.
fenixx: vilken otur! Det är alltid ngt. Men snart så
makupala: då håller vi tummarna för att du fpr fler timmar till hösten. Åtminstone bor ni inte i sthlm för här är priserna hutlösa!
pandis: hoppas hon blir bättre snart
Ja, festen tar en del pengar, för oss är det hälften av budgeten.
För oss har det vart positivt att berätta, vi kommer att få lite bidrag från killens pappa och min mamma och min mamma är tokengagerad och hjälper mig massor. Hon kommer att ta hand om hela dukningen med alla dekorationer. Hon är pysslig av sig hon.
Jag ringde precis för att boka lokalen men de var precis på väg ut på affärsresa, så jag får ringa tillbaka nästa vecka. Ååhh jag som var så ivrig!