Inlägg från: Emmeli o Markus |Visa alla inlägg
  • Emmeli o Markus

Bröllop 2010 nr 5

Tolkisen.. Duvorna va jättefina.. =)

God mogron alla glada brudar där ute=)

Längtar efter vår stora Dag:)
  • Emmeli o Markus

Hej alla brudar=) och brudgummarna så klart
    HAr inte varit här på några dar.. har varit ganska jobbigt med begravning och sånt i helgen så.. Men nu ska jag försöka komma tillbaka.. =) Saknar ju er när man inte hänger här..

Såg att det kommit nåra nya.. Välkommna.. Har inte orkat läsa igenom alla miljoner med inlägg ni skrivit på nåra dar.. hehe.. Är det något spec som skrivits som sklle vara kul eller bra att veta? Uppdatera mej GÄRNA isf!

Annars denna måndakväll.. Vad händer?

KRAMAR till er alla!!

• Emmeli o Markus

Mijah Tack gumman! <3
    Fenixx Bra att veta att man kanske varit lite saknad hihi

Va ni skriver mycket o snabbt.. Min svägerska ska gifta sej i April sa som här om dan.. den 2a=)
    Och dom ville att jag skulle fixa all mat o tårta för jag är så duktig=) Känns jätteroligt!
    Vi ska träffas nån dag o diskutera hur dom vill ha det så jag kan börja förbereda.. en del baksaker lär ju kanske beställas på näter så då vill jag ha tid på mej ifall det som kommer hem inte är som jag tänkt.. hehe.. ja är så omständig..

Vad gör ni ikväll brudar?!
    Kram

• Emmeli o Markus

Fenixx skrev 2009-01-23 11:06:42 följande:
    god dagens tjejer!tänkte höra lite med er om en fundering jag har.Vi ska ha våran vigsel och fest i en annan stad som ligger ca 45min reseväg från där vi bor. dem flesta av våra vänner och släkt bor också där.Men där vi ska vara finns inget hotell, och närmsta hotell/vandringshem ligger tyvärr ca 30min därifrån.så jag kan tänka mig att dem flesta då väljer att åka hemåt istället.men vad tror ni...ska folk få fixa med åkandet själva eller ska vi stå för det och fixa nån taxibuss eller nåt? tänker just med kostnaden och så.eller om man ska nämna på hemsidan om folk är intresserade av samåkning och dela taxi?för känns så synd att folk ska behöva avstå från att dricka om många ska behöva köra...jag har ju själv bara varit på 2 större bröllop och på det ena så var det 45min från där vi bor, men det var i deras hemstad så vi sov i deras hus. men annars så fick gästerna fixa sånt själva. och på det andra så var det i grannstaden så då hämtade en kompis oss på natten.

Jag skulle nog bokat en buss som kan köra både dit o hem så slipper gästerna ta en vanlig buss dit eller få bilen kvar.. Och om ekonomin tvekar kan du ju kanske ta 20:- /person för att åka bussen.. du kan ju för att se intresset av att ha buss också be folk svara på om dom vill åka buss samtidigt som dom svarar på om dom kan komma eller inte till bröllopet..
    Hoppas du förstår vad jag menar,.

• Emmeli o Markus

Hej alla.
    Idag har det varit en riktig skit dag.. Har setat på akuten med min 15 månaders dotter som va helt uttorkad efter 3 dagar med magsjuka och läkarens ord om att det inte va nå farligt när vi va där i förrgår..
    Min lilla tös va helt gråaktig orkade inte ens hålla upp ögenoen, gråta eller dricka.. helt livlös.. =( Jättejobbigt och ÄNDÅ får vi vänta i över 7 timmar nere på akuten innan dom skickar upp oss till barnavdelningen för dropp. Och det var först efter att både jag, sambon och svärmor varit tokiga och skitarga.. Dotter har på 3 dar gått ner mer än 4 kg och är nu bara skinn o ben istället för den glada knubbiga tös hon bruka vara.. =(
    Samon o dottern är kvar inne på sjukhuset och jag fick åka hem för att sova..
    Ringde för ett tag sen in till avd för att höra hur det går och då viste dom inte ens att det fanns nån My där och hade inga noteringar om att det fanns ett barn i rum nr 5.. Blev tokig.. Då har personalen som tog emot oss på avd glömt att notera och att meddela kvällspersonalen om att vi va där..
    Hur FAN kan man "GLÖMMA" ett litet jättesjukt barn??!?!?!
    Blir tokig och är såå nervös samtidigt.. *tuggar naglar*
    Jag kan ju säga att dom stackarna som jobbar imorn bitti när jag åker in igen tycker jag redan synd om.. dom ska jag berätta för hur Dåligt jag tycker det hela är!

Vet att detta kanske är ganska OT men jag känner att jag måste få skriva av mej lite ilska.. Sorry att det blir ni som får ta det..
    Känns lite skönare nu när man fått skriva lite.. Ska ta o ringa in till avd nu igen för att se om dom hittat min familj där i nr 5..

Kram på er tjejer!!

• Emmeli o Markus

Fenixx skrev 2009-01-23 23:03:19 följande:
    jo hänger allt med hur du tänkter... ska se vad dem svarar med möjlighet och priser osv

va bra! Lycka till

• Emmeli o Markus

svensk sjukvård är fan skandal.. Tycker att det är sånt här som händer Helt tiden.. Usch!!! För att få bra vård i detta land skulle vi nog behöva betala ca 70% i skatt... =/

• Emmeli o Markus

mm Jag är glad att markus är där iaf men han får man ju inte heller tag på=( Det är förjävligt men ringde nyss avd och va ganska upprör så hon skulle se till att markus och ansvarig sköterska skulle ringa upp mej inom 10min! Annars åker jag nog dit..
    *Nervös o orolig mamma!!*
    Nu ska jag hänga tvätt!! =(
    Kommer in imorn om jag hinner..
    Kramar

• Emmeli o Markus

tack Mysifer och fromhere....
    Ja visst e My ett fint namn?! =)

• Emmeli o Markus

Sarahkka76: Jo då.. Hon har iaf fått komma hem.. hon sover fortfarande bara men har fått behålla lite välling och saft... men USCH så smal hon blitt =(

Paradis: vi åkte till akuten i falun sen hamna vi på avd 34 där.. '

• Emmeli o Markus

Bride in leather skrev 2009-01-24 21:50:49 följande:
    tokisen:Jag vill också att min mamma ska gå med mig upp till altaret.Ska fråga prästen om det.Skulle prästen säga nej blir det en annan kyrka.

så känner jag med.. fast jag vill att min morfar ska "ge bort" mej för han har varit som min far hela livet.. får han inte det så byter vi bara kyrka! =)

• Emmeli o Markus

tjusigt Maj2010
    Kanske man ska härmas med nått liknande.. fast i guld?! =)

• Emmeli o Markus

hihi va kul att det va samma helg.. =) hoppas du hinner dit! Jag o paradis ska på b-mässa i helgen med=) längtar!! =)

• Emmeli o Markus

Har bokat både kyrka o festlokal idag=) Känns sååå bra!!!
    Prislappen på festlokalen är det bästa Den slutar på ... 0kr!! =) Känns fantastiskt..

Kramar från em GLAD Emmeli

• Emmeli o Markus

Äre nån föresten som vet om präster kan säga nej till en mestadels svart klänning i kyrkan? Kanske dom tycker att det är mest begravning?! Kom precis o tänka på det o blev såå nervös.. =(

• Emmeli o Markus

Tack för svaren!

Välkommen Källerudd! Jag har inte bestämt så mycket.. Hur min klänning ska se ut, vart vi ska va och bokade även kyrka o lokal iadg bara för att vårt datum inte skulle bli uppbokat och sen har vi inte gjort så mycket mer.. jo färgtema bestämt=)

Har du gjort nånting än?

Kramar

• Emmeli o Markus

Fenixx skrev 2009-01-26 22:46:53 följande:
    ja Zakynthos har jag velat åka till, var på väg en gång men var fullbokat då. så låter mysigt.

Jag tyckte mest att det var en partyö... Inte så mycket att göra mer än att sola bada o partaja.. Hade vela haft nått spännande att se eller nå bra shoppingställe eller ´lite grekland.. men det 'r så mycke turister där så alla restauranger kan man i princip prata svenska på o 9 av 10 restauranger vi va på hade även svensk meny med bla köttbullar.. Tycker jag oxå är tråkigt.. om man åker utomlands i 2 veckor vill man väll inte äta samma mat som man gör en vanlig stressig tisdag lixom?!

Hoppas det finns folk som tycker bättre om stället och som har bättre upplevelser därifrån jag vart så väldigt negartiv.. =/

• Emmeli o Markus

maj2010 skrev 2009-01-29 13:19:36 följande:
    Det där låter supergott! Tack för tipset!

Du kan grädda pajerna o allt dagen innnan om du vill med. bara att du gräddar dom lite mindre så du kan gräddaklart/värma på dom samma dag ni ska äta dom... Så brukar jag göra.. Inga problem.. Och om du vill göra dom redan nu går det utmärkt att frysa pajerna med!!! Iaf dom jag gör... Gjoder 37 pajer till en fest en gång och det göt man inte på en dag tycker jag så jag började ca 10 dar innan festen o sen slängde jag dom i frysen bara=)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5