• maj2010

Bröllop 2010 nr 5

Jag kommer inte att ha nån som lämnar över mig. Men sen gifter vi ju oss borgerligt också.

Däremot ska min gudfar (ja, jag har både döpt och konfirmerat mig men senare gått ur kyrkan) hålla i vår ceremoni som vi ska ha inför gästerna. Han har varit som en extra pappa och betyder massor för mig, så det känns skönt.

• maj2010

Nu finns det bild på min egenhändigt tillverkade tiara i galleriet. Vad tycks?

• maj2010
    sockersmulan skrev 2009-01-25 19:54:30 följande:
    Wow va snygg den är! Hur har du gjort? Nu blev jag sugen på att börja pyssla själv!
    Köpte ett smalt silverfärgat diadem på H&M. Sen har jag trätt pärlor på smyckeswire (finns bl.a. på panduro) och lindat runt. Först ett varv med ganska små pärlor på rad, sen ett varv till på mitten med större pärlor. Det krävs lite tålamod för att få det att sitta bra och för att pärlorna ska hamna på rätt ställe. Sen gäller det att fästa ändarna ordentligt. Men det var inte så svårt som jag trodde det skulle vara. Lycka till!
  • maj2010
    Fenixx skrev 2009-01-26 09:36:58 följande:
    ska ni andra ha engångskameror på borden? på dem bröllop jag varit på har dem haft det, men i ärlighetens namn så blir det knappt några bra kort, då det ofta är väldigt närbild, utan blixt osv(när vi fått kika efteråt) och sen är det ju kostnaden att framkalla dem osv, men klart räcker ju med 2-3 på varje bord så.men det är en väldigt bra isbrytare på borden och en smårolig grej för gästerna att greja med så.
    Vi skippar nog det. Känns som en onödig kostnad då de flesta ändå har digitalkameror med sig. Däremot ska jag försöka övertala min bror att vara mingelfotograf, så att vi får bilder där folk inte poserar.
    Får väl göra ett festhäfte med lite pyssel i så folk har nåt att prata om vid borden. Inte för att jag tror att det blir stelt, vi kommer att bjuda mest kompisar och de flesta är sociala och festglada :)
  • maj2010

Tack för allt beröm angående tiaran förresten! Har haft en riktig pysselhelg och gjort några halsband också. Bilder kommer nån gång... Är det nån som vill ha hjälp med smycken så kan jag tillverka på beställning.

• maj2010

emmeli, måste kännas skönt att ha det bokat. Ska nog ta tag i det där med lokal den här veckan. Det blir så mycket lättare att planera allt annat om man vet var och när... :)

• maj2010
    sockersmulan skrev 2009-01-26 22:40:57 följande:
    Välkomna alla nya! Nu har jag tillverkat min första grej till vårt bröllop -ett diadem med pärlor, tack maj2010 för inspirationen! Finns en bild i mitt galleri om ngn skulle va nyfiken.
    Tjusigt! Det var väl inte så svårt va?
  • maj2010
    pandis81 skrev 2009-01-27 14:31:54 följande:
    Tack så mycket.. Ja det tycker jag verkligen att det har varit. starten på det här året kunde ha varit mycket bättre. Men jag hoppas också att det vänder nu. Meddelar er alla imorgon när jag har kommit hem från intervjun hur det har gått.
    Jag håller tummarna för er i jobbsökandet!

Själv har jag haft en rörig dag på jobbet och känner mig helt mosig. Då är det inte helt fel att komma hem till en sambo som håller på och lagar middag :) Och dessutom har han bokat en visning på lokalen vi funderar på. Nästa helg ska vi dit och kolla. Har fått höra ännu mera gott om stället från vänner, så nu håller vi tummarna för att det ska kännas rätt. I så fall bokar vi!
  • maj2010
    EllaBellaG skrev 2009-01-29 10:03:06 följande:
    Wohoo! För ca 3 år sen så vägde jag in på 75 kg, vilket är mycket för mig med mina 168 cm. När jag flyttade ihop med sambon så insåg jag att mina mat och godis vanor var helt uppåt väggarna fel. Men nu, efter många dalar och toppar och efter att ha lagt om kosten så vägde jag in på 64,9 idag! Det betyder att jag har bräckt min målvikt på 65kg! Hurra!!! Fira med bröllopsmässa i helgen!
    Det var duktigt! Själv har jag också några kg att bli av med. Väger knappt 70 till mina 166 cm. 65 är det eviga målet, har varit där för ett par år sen när jag var tillsammans med mitt ex som var en riktig hurtbulle. Men nu kommer sambofetman smygande... Å andra sidan mår jag mycket bättre mentalt nuförtiden, så några kg hit eller dit spelar inte så stor roll :)
  • maj2010
    EllaBellaG skrev 2009-01-29 11:35:43 följande:
    En annan god nyhet! Fick precis veta att jag klarat 1 av mina 2 sluttentor! Den andra får jag svar på om ett par dagar.Härligt! Behövde verkligen känna lite framgång nu. Har varit jättedeprimerad hela hösten och vintern, men nu ser jag lite ljusning! De har öppnat en ny hobbybutik inte så långthär från. Ska unna mig ett besök dit för att gratta migsjälv :)Maj: Några trivselkilon gör väll inget, så länge du mår gott med dig själv!
    Åh, jag vet precis hur skönt det känns när man ser ett slut på pluggandet. Vad härligt för dig! Jag tycker verkligen du ska unna dig nåt roligt nu.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5