Bröllop 2010 nr 5
Paradisfågel, gud vad tråkigt att du ska lämna oss!
Paradisfågel, gud vad tråkigt att du ska lämna oss!
Nån som ska på bröllopsmässan i Göteborg i helgen? Jag har utan framgång försökt övertyga min m2b om att gå med mig...
Sarahkka, det låter som ett helt ok pris. Vi kommer att betala ca 750 kr/kuvert för följande:
Välkomstdrink
Förrätt, varmrätt och dessert
Vin till samtliga rätter
Tårta
Kaffe + avec
Helt oslagbart pris här i Göteborg känns det som!
Jag tycker inte att det känns så nödvändigt med drinkar efter maten. Vi kommer att bjuda på välkomstdrink (2 glas mousserande vin), ett glas vin till förrätten, två till varmrätten, ett glas dessertvin och avec till kaffet. Efter en så "blöt" middag brukar i alla fall jag inte vara särskilt sugen på mer alkoholhaltiga drycker. Får väl se hur vi gör sen, eventuellt ser vi till att det finns öl och cider sen. Jag vill inte att folk ska supa sig fulla på mitt bröllop.
melonbuske: vilket underbart ställe! Nästan så man blir lite avundsjuk...
Jisses vad ni skriver idag förresten! Är det ingen som jobbar? Själv känner jag mig bara extremt omotiverad idag, så jag utnyttjar alt+tab flitigt och låtsas jobba med fakturering...
På min sida kan du se hur långt vi har kommit. Inga detaljer är klara så här långt, men vi börjar få en uppfattning om hur vi vill ha det. Vågar inte riktigt köpa klänning och sånt än, eftersom jag är rädd att hinna ändra mig...
haennish, jag tycker inte heller att det är ok att ta med kompisen som du inte ens har träffat. Nån slags etablerat förhållande får det väl ändå vara för att man ska räknas som par? Jag blev t.ex. inte bjuden när min sambos kompis gifte sig ca 4 månader efter att vi hade träffats. Det tyckte jag inte var ett dugg konstigt, jag kände ju inte människorna då!
Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra med inbjudningskorten. Vi gifter oss 15 maj. Eftersom nästan hälften av gästerna bor utomlands kommer vi att skicka ut ett save the date-meddelande (troligvis mail) nån gång i höst. Sen skickar vi de riktiga inbjudningskorten i januari-februari.
Jag har spanat lite på papper och beställt prover från Calligraphen för inspiration, men kommer troligtvis att be en kompis om hjälp. Hon är både kreativ och jobbar på tryckeri
Vad har ni för er idag? Själv var jag ute och drack öl med en kompis igår kväll, så jag är lite trögstartad. Har en bröddeg på jäsning och sitter nu i vår nyinköpta soffa (den kom i förrgår!) med laptopen i knät...
Välkomna alla nya i tråden!
Då blir det ingen bröllopsmässa för mig idag. Var lite sugen på att gå, men efter att ha hört Mijahs beskrivning stannar jag nog hemma i soffan i stället.
Vi var ute och lyssnade på jazz och åt middag igår. Det var min 30-årspresent till sambon. Väldigt mysigt! Det är en jäkla tur att lönen kommer nu i veckan, har spenderat på tok för mycket pengar senaste dagarna...