• maj2010

Bröllop 2010 nr 5

Här kommer en fråga, lite OT.
    Jag på och planerar en överraskningsfest för min sambo som fyller 30 nästa vecka. Har bjudit in några av hans kompisar och tänkte bjuda på ett glas bubbel, nåt tilltugg och tårta. Har nån tips på nåt gott att bjuda på som går att förbereda dagen innan? Folk kommer direkt från jobbet, så det får vara lite matigt.

• maj2010

MissMijah, Oj vad svårt, båda är underbara! Fast jag röstar nog ändå på den andra, den som är vit på bilderna.

• maj2010
    sockersmulan skrev 2009-01-29 12:10:40 följande:
    Paj är bra! Då kan du göra degen och röran som ska vara i dagen innan. :) Eventuellt kan du förbaka pajskalet oxå och ha det i kylen sen, har aldrig provat men borde funka..? Tips på röra: turkiskt youghurt, räkor, röd paprika, gul lök, en vitlöksklyfta +salt&peppar. Jättegott!
    Det där låter supergott! Tack för tipset!
  • maj2010

Emmeli o Markus skrev 2009-01-29 16:07:49 följande:

Du kan grädda pajerna o allt dagen innnan om du vill med. bara att du gräddar dom lite mindre så du kan gräddaklart/värma på dom samma dag ni ska äta dom... Så brukar jag göra.. Inga problem.. Och om du vill göra dom redan nu går det utmärkt att frysa pajerna med!!! Iaf dom jag gör... Gjoder 37 pajer till en fest en gång och det göt man inte på en dag tycker jag så jag började ca 10 dar innan festen o sen slängde jag dom i frysen bara=)
    Ja, så hade jag tänkt göra om det blir paj. Vi blir 10-15 pers, så 2 eller 3 pajer lär väl räcka? Tårtbotten passade jag på att baka redan igår och stoppade i frysen. Ska bli riktigt kul att överraska sambon, han anar verkligen ingenting :)
  • maj2010
    sarahkka76 skrev 2009-01-29 20:09:37 följande:
    Om man skulle ha havstema men följer inte det temat i maten, blir det helt fel då? Vad tycker ni?
    Hmm... jag hade nog inte reflekterat över det som gäst. Men jag älskar fisk och skaldjur av alla slag, så jag hade gärna serverat det ;)
  • maj2010

Här är allt finfint, men folk nyser och hostar runt omkring mig så jag håller tummarna för att jag inte ska bli smittad.
    Ska sitta på kurs hela dagen imorgon, vilket känns lite segt, men det innebär ju att jag kan ta ledigt nån annan dag i stället.

Inte mycket gjort på planeringsfronten den här veckan. Jag väntar på nästa helg då vi ska kolla in lokalen och förhoppningsvis bli stormförtjusta och boka! :)

• maj2010
    EllaBellaG skrev 2009-02-02 15:40:42 följande:
    Tjejjer....detta är helt galet..men..jag fick precis veta...jag är GODKÄND! Jag är klar med min utbildning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Gud...jag börjar nästan gråta
    GRATTIS!!!
  • maj2010

Vi har inte bestämt exakt datum än. Vi förlovade oss 1 maj ifjol och tänkte först gifta oss i augusti -09. Men så drog lägenhetsjakten ut på tiden och vi ville ta en sak i taget, så vi bestämde oss för att skjuta upp bröllopet till våren 2010. Det kostar ju en del också, men nu när vi bara har en hyra att betala kan vi lägga undan mycket mer varje månad.

Vi funderar på 15 maj. Det är lördagen efter Kristi himmelsfärd, så det passar bra om familj och vänner från Finland vill ta ut en klämdag och stanna lite längre när de ändå ska flyga hit. Vi kunde ju ta det under semestertider också, men jag vill inte vänta så länge :)

• maj2010
    LoveA skrev 2009-02-03 10:50:37 följande:
    Tack så mycket Vi ska gifta oss i Göteborg. Vi har hittat vår drömkyrka, hoppas på att den är ledig någon av lördagarna i juli. Festlokal är antagligen fixad, vi fick svar idag att alla datum vi frågade om var obokade. Vi ska ha buffé och öppen bar (dryck hämtas i Tyskland)Jag vet vilka jag vill ha som tärnor.Resten är under funderingsstadiet.Ingen vet något än, det får bli en överraskning. Vi har inte förlovat oss än heller men sambon ska fria någon gång under våren
    Välkommen! Här är en till som ska gifta sig i Göteborg
  • maj2010

Jag kommer att vara 27 och han 31 när vi gifter oss. Han fyller 30 idag, men har precis åkt iväg på jobbresa och är tillbaka imorgon. Då ska han helt ovetandes traska rakt in i sin egen 30-årsfest. Ska bli hur kul som helst att få se hans min!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5