• maj2010

Bröllop 2010 nr 5

Knepigt det där med färger. Vi ska ha ljusgrönt (och eventuellt rosa) som färgtema. Jag vet precis vilken nyans jag vill ha. Har spanat lite på Panduro och i bokhandlar, men antingen är det för blekgrönt eller illgrönt. Men jag har en kompis som jobbar på ett tryckeri, så jag hoppas att hon kan hjälpa mig. Är ju ingen brådska än. Vi tänkte skicka save-the-date i slutet av sommaren och inbjudningarna i januari nästa år.

Har för övrigt lagt upp en bild på mitt drömhår i galleriet. Kanske inte vill ha just den frisyren, men längden och färgen! Har satt mitt på utväxt och behöver en målbild... Just nu är det axellångt.

• maj2010
    Fenixx skrev 2009-02-04 11:32:02 följande:
    jag fick tips om en affär i stockholm som ska ha och i min storlek med. dem kunde även skicka!! 3kr/styck, är väl ok pris va?
    Låter ju superbra!
  • maj2010

LoveA: Vad härligt att ha kyrkan bokad!

Det enda jag har skaffat hittills är min tiara, som jag ju knåpade ihop själv. Och så har jag köpt pärlor till övriga smycken också. Kommer säkert att göra många varianter innan jag är nöjd...

Känns skönt att ha klart med tärna, bestman, "ceremonimästare" (vi ska ha en egen ceremoni utöver vigseln i rådhuset), solist och toastmaster. Har börjat leta sånger till solisten också, hon vill ha gott om tid på sig att öva. Svårt, men roligt!

• maj2010

Det känns för övrigt skönt att ha BT som en "ventil". Folk runt omkring mig kan inte begripa varför vi (läs: jag) ska börja planera så tidigt.
    Men sån är jag... Födelsedagsfesten jag håller på att fixa till min m2b idag har jag planerat i över en månad

• maj2010

Ojoj, ni anar inte hur lyckad gårdagens överraskningsfest blev! Han hade verkligen inte kunnat föreställa sig att jag skulle lura hit hela hans kompisgäng. Maten (paj, sallad och hembakt bröd) och tårtan gjorde också succé. Nu har vi svärmor på besök och har ätit en god middag och fått i oss lite vin... Inte så illa.

Imorgon ska vi gå och titta på en tänkbar lokal. Håll tummarna!
    Natti natti!

• maj2010

Nu har vi preliminärbokat lokalen! Den var superfin och mannen som har stället var väldigt förtroendeingivande. Frågan är om vi ska kolla på andra ställen nu eller om vi ska gå på magkänslan. Får nog låta det bero några veckor...

Molnis, att vi kör dubbla ceremonier beror på att vi vill ha en så personlig ceremoni som möjligt inför gästerna. Därför skulle det kännas konstigt att ta in en vigselförrättare som vi inte alls känner. Och för mig är det man gör i rådhuset bara formaliteter för att vi ska bli gifta på pappret. Det viktigaste är att få formulera våra egna löften till varandra och säga dem inför alla våra gäster. Och det kan vi ju göra utan att blanda in en kommunal vigselförrättare. Min kusin gjorde så här när han gifte sig för några år sen och det är det finaste, mest personliga bröllop jag har varit på.

Puh, långt blev det...

• maj2010

och jo, vi funderar på att ta allt på samma dag.

• maj2010

Vi ska ha egna löften. Blir att tänka till ordentligt och plugga in det utantill för att jag inte ska börja gråta... Kommer bli känslosamt nog ändå, men min extrapappa som "ceremonimästare" (har inte kommit på nåt bättre ord) och min bästa barndomskompis som tärna och solist.

När det gäller bukett har jag hunnit vela fram och tillbaks rätt mycket redan, och ändå är det lååångt kvar till den stora dagen. Just nu är jag helt såld på rankunkler och sugen på en lite spretig bukett. Men man kanske skulle ta och välja klänning först... Ska nog vänta några månader med att börja prova. Annars blir det bara ett enda långt velande.

• maj2010

Molnis, det är Ordenshusen vi har preliminärbokat. Fin lokal, bra läge mitt i stan och vi har bara hört gott om stället. Var har ni tänkt hålla till?

• maj2010

molnis: ja just det, så var det ju! Vi hoppas att vädergudarna ska vara med oss så att vi kan ha ceremonin ute i trädgården. Om inte så finns det alternativ inomhus.

På Ordenshusen ingår blomsterarrangemang i vårt färgtema. Det kallar jag service!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5