Inlägg från: Bubblig |Visa alla inlägg
  • Bubblig

Erfarenheter av Malaysia???

Upplevelser: Taman Negara (regnskog, vi åkte mitt ut i skogen och tillbringade natten i ett hide bland de vilda djuren. Enormt häfitgt! Finns även lite lyxigare ställen att bo på..)

Romantik: Pulau Kapas(påminner mkt om Perhentian men inte så exploaterat. Vi bodde på the Lighthouse www.journeymalaysia.com/islandkapaslight.htm , rekommenderas även att äta där! Finns även lyxigare boende om man är ute efter det) Även Perhentian är dock HELT underbart

• Bubblig

verkligen raka motsatsen mot min erfarenhet (ja, dvs - det är ju ett muslimskt land så man får ju tänka lite på klädseln om man inte är på turistställena - dock hade jag aldrig några problem på t ex kapas eller perhentian.)
    Thailand känns mer exploaterat än Malaysia; lättare att hitta lite "egna" stränder i Malaysia. och VILKEN MAT!!! så suveränt god!!!

en negativ sak dock - i o m att landet är muslimskt är det inte alltid helt lätt att få tag på alkoholhaltiga drycker om man vill ha det - men det fixar sig, antingen på turistställen, genom ett besök i Chinatown, eller hos den lokale "beerman"

Pingst09 skrev 2009-01-02 19:49:27 följande:
    [citat]
    Ojojoj...min syrra har varit i Malaysia nu i december och hon skulle aldrig någonsin rekommendera det till någon.... Dålig mat och hemska stränder där bara mån och barn badade...kvinnorna satt på stranden med slöjan på!
    [/citat
Svar på tråden Erfarenheter av Malaysia???