Inlägg från: Mrs S 2B |Visa alla inlägg
  • Mrs S 2B

Erfarenheter av Malaysia???

har varit på borneo, kan verkligen rekommenderas då hotellen där är MYCKET billigare är i main-malaysia. Dessutom får man ju regnskogsupplevelsen. Kan rekommendera shangri-la hotel rasa rio (väldigt romantiskt och inte superdyrt) vi var inte där på bröllopsresa men kände oss ändå som kungar (och drottning). Borneo kan man flyga väldigt billigt till från Air Asia.

• Mrs S 2B

vi bodde på shangri-la i Kata Kinabalu (det finns två vi bodde på det so låg närmast stan.) Romantiskt som attans men för en bröllopsresa kanske det är lite för mkt Resort-känsla så jag skulle välja det som heter Rasa-Ria, tyvärr ligger Kata Kinabalu rätt långt ifrån all djungel trekking så ni kanske vill flyga till någon annan del av Malaysia.

Vi åkte med Air Aisia, ungefär som ryanair men sååå mkt billigare att flyga med dem (tror vi betalade 1200 t/r för båda) se till att välja "express boarding bara) Vi flög från flygplatsen i Malaysia som ligger utanför Singapore (en underbar stad förövrigt men DYR)

Är väldigt sugen på att se Kuala Lumpur, har hört att man kan bo på femstjärnigt där för bara ett par hundra.. Lycka till!

Annars

• Mrs S 2B

jo det är dyrt men lyxigt...allt beror på vad man har för budget. har för mig att man betalade ca 2000-2500 per natt vilket är oerhört mycket pengar MEN det är väldigt mycket lyx för de pengarna (vi hade då vip-lösning med frukost i vip-loungen, gratis läsk och snacks och gratis vin/öl på kvällarna vilket gjorde att vi la mindre pengar på mat/vin/öl.

jag letade efter 5 stjärniga ställen och många av de som låg mer centralt i malaysia kostade mer än dubbelt så mycket.

Svar på tråden Erfarenheter av Malaysia???