Inlägg från: Norrlandstös |Visa alla inlägg
  • Norrlandstös

Erfarenheter av Malaysia???

Oj vilken otur!! Jag har helt andra erfarenheter.

Jag var där i augusti med min syster. Några dagar i KL och några dagar på Tioman Island. Det finaste. vackraste landet någonsin! Och extremt vänliga människor!

Till Tioman kan man flyga från KL. Billigt och extremt mysigt. Vi bodde i bungalo på stranden för 150 kr per natt. Hade jag varit på bröllopsresa hade jag nog valt något flashigare, men underbara stränder. Kanongod mat (mycket grillade skaldjur, mums)och lite trecking i djungel. Kan inte bli bättre! Lycka till.

Kolla in www.tioman.com.my/

Lycka till :)

Pingst09 skrev 2009-01-03 18:28:59 följande:
    Syrran och hennes kompis bokade ett lyxhotell i Langkwai, alltså 5-stjärnigt och det motsvarade inte ens svenk medelstandard. De hade svårt att hitta restauranger som var så pass fräscha att de ens skulle våga äta där. Frukosten på hotellet bestod av soyakokt risgröt med nåt fiskögonliknande ovanpå, bäbisräkor med ben och tentakler (eller vad det heter) kvar och till sist nån form av fattiga riddare som var det enda ätbara.Till råga på allt fick de vattenloppor när de badade som de hade kvar (ömmande och kliande) i över en vecka efter hemkomst.Stränderna i sig hade de inget att säga om, det var de stirrande karlarna i bar överkropp som äcklade...Så...nä, jag hade nog inte heller rekommenderat det till någon om jag varit där!
Svar på tråden Erfarenheter av Malaysia???