Erfarenheter av Malaysia???
Ojojoj...min syrra har varit i Malaysia nu i december och hon skulle aldrig någonsin rekommendera det till någon.... Dålig mat och hemska stränder där bara mån och barn badade...kvinnorna satt på stranden med slöjan på!
Ojojoj...min syrra har varit i Malaysia nu i december och hon skulle aldrig någonsin rekommendera det till någon.... Dålig mat och hemska stränder där bara mån och barn badade...kvinnorna satt på stranden med slöjan på!
Syrran och hennes kompis bokade ett lyxhotell i Langkwai, alltså 5-stjärnigt och det motsvarade inte ens svenk medelstandard. De hade svårt att hitta restauranger som var så pass fräscha att de ens skulle våga äta där. Frukosten på hotellet bestod av soyakokt risgröt med nåt fiskögonliknande ovanpå, bäbisräkor med ben och tentakler (eller vad det heter) kvar och till sist nån form av fattiga riddare som var det enda ätbara.
Till råga på allt fick de vattenloppor när de badade som de hade kvar (ömmande och kliande) i över en vecka efter hemkomst.
Stränderna i sig hade de inget att säga om, det var de stirrande karlarna i bar överkropp som äcklade...
Så...nä, jag hade nog inte heller rekommenderat det till någon om jag varit där!
Jaja, jag ska inte diskutera detta mera eftersom jag inte varit på plats själv. Säkert finns det bättre och sämre av malaysia också!
Lycka till med er resa!