Erfarenheter av Malaysia???
Jag och min man har varit till Pehentian Island två gånger och det är helt fantastiskt!! Vi kommer definitivt att åka tillbaka dit igen och vi kan verkligen rekommendera er att åka dit!
Då juli är högsäsong där, bör ni boka boende innan. Vi föredrar ett ställe som heter Tuna Bay (www.tunabay.com.my), då de har rena och fina rum, jättegod mat och är sååå trevliga och hjälpsamma. Ni kan boka hämtning på flygplatsen och båtresan över till ön med dem också, vilket inte kostar mer än att ordna det själv på plats och det är ju skönt o veta att de är där och hämtar när flyget landar. Det finns både dyrare och billigare boende på öarna (Perhentian består av 2 öar), men Tuna Bay är verkligen prisvärt och även om ni väljer ett annat hotell rekommendera jag er att bo på ön Besar (den stora ön), kolla på www.perhentian.com.my, för me info. Från Sverige flyger ni till KL och därifrån bokar ni flygbiljetter på www.airasia.com från KL till Kota Bharu, jättebilligt! Glöm inte att avsätta minst 3 dagar i KL för shopping innan ni åker hem.