Erfarenheter av Malaysia???
Jag vill höra om era erfarenheter om Malaysia! Upplevelser, utflykter, var ska man åka, var får man romantik + äventyr?
Jag vill höra om era erfarenheter om Malaysia! Upplevelser, utflykter, var ska man åka, var får man romantik + äventyr?
Ojojoj...min syrra har varit i Malaysia nu i december och hon skulle aldrig någonsin rekommendera det till någon.... Dålig mat och hemska stränder där bara mån och barn badade...kvinnorna satt på stranden med slöjan på!
inget att rekomendera! männen stirrade ihäl sig om man hade korta shorts o linne skulle man nog inte heller ha på sig... Vill man till ett varmt,billigt,trevligt folk o vackert land ska man åka till Thailand! Jag ångrar lite min resa till malaysia, visst kul o vatt där men nej tack aldrig aldrig mer!
Rekommenderar verkligen Malaysia. Åk till den östra sidan om ni ska åka på sommaren, då är vädret fint där och man får uppleva paradisstränder som man knappt kan föreställa sig finns. Utgå från staden Mersin och luffa runt bland öarna där och glöm inte att åka till Singapore, en otroligt häftig stad. Trevlig resa:)
verkligen raka motsatsen mot min erfarenhet (ja, dvs - det är ju ett muslimskt land så man får ju tänka lite på klädseln om man inte är på turistställena - dock hade jag aldrig några problem på t ex kapas eller perhentian.)
Thailand känns mer exploaterat än Malaysia; lättare att hitta lite "egna" stränder i Malaysia. och VILKEN MAT!!! så suveränt god!!!
en negativ sak dock - i o m att landet är muslimskt är det inte alltid helt lätt att få tag på alkoholhaltiga drycker om man vill ha det - men det fixar sig, antingen på turistställen, genom ett besök i Chinatown, eller hos den lokale "beerman"
Jag älskar Malaysia! Inte lika mycket svenskar som i Thailand Men lika fina stränder och lika god mat Östkusten med Perenthian Island, Tioman Island etc kan rekommenderas i juli månad.
Syrran och hennes kompis bokade ett lyxhotell i Langkwai, alltså 5-stjärnigt och det motsvarade inte ens svenk medelstandard. De hade svårt att hitta restauranger som var så pass fräscha att de ens skulle våga äta där. Frukosten på hotellet bestod av soyakokt risgröt med nåt fiskögonliknande ovanpå, bäbisräkor med ben och tentakler (eller vad det heter) kvar och till sist nån form av fattiga riddare som var det enda ätbara.
Till råga på allt fick de vattenloppor när de badade som de hade kvar (ömmande och kliande) i över en vecka efter hemkomst.
Stränderna i sig hade de inget att säga om, det var de stirrande karlarna i bar överkropp som äcklade...
Så...nä, jag hade nog inte heller rekommenderat det till någon om jag varit där!
Oj vilken otur!! Jag har helt andra erfarenheter.
Jag var där i augusti med min syster. Några dagar i KL och några dagar på Tioman Island. Det finaste. vackraste landet någonsin! Och extremt vänliga människor!
Till Tioman kan man flyga från KL. Billigt och extremt mysigt. Vi bodde i bungalo på stranden för 150 kr per natt. Hade jag varit på bröllopsresa hade jag nog valt något flashigare, men underbara stränder. Kanongod mat (mycket grillade skaldjur, mums)och lite trecking i djungel. Kan inte bli bättre! Lycka till.
Kolla in www.tioman.com.my/
Lycka till :)
Vi bodde också på ett femstjärnigt hotell på Langkawi för 1,5 år sen, Pelangi - helt underbart! Fantastisk mat och underbar frukostbuffé.