• viktualia

Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

• Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • anne på grönkulla

Hä rhar jag gjort hoummus iallafall o så kopierar jag över bilder på cd. Borde göra en mer strukturell insats för fotobackuper (vill ha 3 olika kopior på olika förvaringsmedia - cd, usb-minne, extern hårddisk, gärna brandsäker förvaring oxå) men så långt har jag inte kommit än. Är jag sjukt nördig?

• nennesjuttioåtta

du glömde floppydisk, DAT-band och Zip-skiva!

• MuffinsTönt

Anne
    Det är smart! Ångrar mig djupt att jag inte har en sån backup. Skulle ha grabben som backup mend han fick aldrig dem bilderna o nu är dem putsväck!

• nennesjuttioåtta

Vi har våra på CD, extern hårddisk och ... that's it. Alla finns dock inte på CD. Än.

Sen vore det kul att ha dem analogt också.

• MuffinsTönt

hahaha, floppydisk! Kommer fortfarande ihåg våran professors min när vi räckte fram en floppydisk till henne våren fr 2 år sedan. Hon trodde aldrig hon skulle få se en sån igen.

• MuffinsTönt

hahaha, floppydisk! Kommer fortfarande ihåg våran professors min när vi räckte fram en floppydisk till henne våren fr 2 år sedan. Hon trodde aldrig hon skulle få se en sån igen.

Analog? Menar du framkallat på fotopapper?!?

• nennesjuttioåtta
    MuffinsTönt skrev 2009-02-10 20:19:58 följande:
    hahaha, floppydisk! Kommer fortfarande ihåg våran professors min när vi räckte fram en floppydisk till henne våren fr 2 år sedan. Hon trodde aldrig hon skulle få se en sån igen. Analog? Menar du framkallat på fotopapper?!?
    Ja, precis. På papper. Vi är skitdåliga på att framkalla bilder. Och vi är rätt bra på att ta många och ofta. Och värre blir det. 1000 st i Thailand (på två veckor), 1200 st i NYC (1 vecka). En weekend i Borås borde då hamna på 36 500 st.
  • MuffinsTönt

Nenne
    Ni är värre än mig. Jag tog som emst då jag gjorde slut på mitt minneskort på ca 500bilder efter ca 3-4 dagar. Vi har inte åkt så mkt öfr att ta kort. Sen tycker jag att grabben tar inga snygga kort på mig . Då var det inte kul längre.

• nennesjuttioåtta
    MuffinsTönt skrev 2009-02-10 20:36:09 följande:
    NenneNi är värre än mig. Jag tog som emst då jag gjorde slut på mitt minneskort på ca 500bilder efter ca 3-4 dagar. Vi har inte åkt så mkt öfr att ta kort. Sen tycker jag att grabben tar inga snygga kort på mig . Då var det inte kul längre.
    Eftersom minnsekortet raskt kan bytas ut så eskalerar det lätt. Förr klarade man sig på 24 och tyckte 36-rullen aaaaldrig tog slut så att man fick framkalla någon gång! Och de där siffrorna jag skrev, det var efter rensning....
Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!