• Vill nu

18 000?

Jag har inget eget råd, då jag spräckte vår något större budget rätt snabbt men det första skulle nog vara att spara in på småsaker som inte direkt är jätteviktiga, typ dyra bordsdekorationer, toakorgar, gästgåvor, särskild bil från vigsellokalen osv.
    Sen finns jättemycket bra på blocket och tradera, så man kan få saker för halva priset, om man jobbar lite för det! Och det lönar sig verkligen att ringa runt och jämföra priser! Det är SÅ värt det extra jobbet!

Lycka till!

• Vill nu

Ska ni göra maten själva? I så fall kan det ju vara bra att handla på sig råvaror som går att frysa in om det är något erbjudande på storpack i förväg?

• Vill nu

Ett annat (känsligt, har jag förstått här på BT) alternativ är ju kuvertavgift, så får var och en stå för sin mat!

• Vill nu

Kom på en annan sak också, som vi sparat pengar på! Har ni några ytligare vänner, som inte blir bjudna, som kan tänkas hjälpa till, för att få vara med? Mina jobbarkompisar kommer att servera, och de ville inte ha något betalt, då de såg det som en ära att få vara med hela kvällen på vår stora dag. De erbjöd sig till och med självmant när vi satt och diskuterade på jobbet, och vi kom in på vad det kostar med serveringspersonal!

Svar på tråden 18 000?