Inlägg från: Saggezza |Visa alla inlägg
  • Saggezza

18 000?

Vi har en budget på cirka 16 000 kr för cirka 70-75 gäster, det är inte omöjligt men det gäller att tänka igenom alla beslut och inte fokusera på småsaker. Jag har köpt min klänning ifrån Milly (kinaklänning) vilket kostade mig med frakt och underkjol 2 470 kr. Vi kommer att ha buffé, en vän kommer att fotografera hela dagen, den servering vi kommer behöva hoppas jag kunna sysselsätta några av blivande svågerns vänner, vin, öl och cider köper vi i Tyskland. Det enda just nu som vi inte har planerat är lokal (gifter oss i sthlm skärgård, inte helt lätt att hitta en bra lokal). Jag använder internet och letar priser och bra idéer så mycket jag bara kan...

• Saggezza

Vi kommer inte heller under den summan på mat och dryck (ingen starksprit dock) men vi har valt att prioritera det och räkna bort annat smått. Vi kommer inte ha en serveringsbar utan vi kommer ha det så att drickan kommer finnas att hämta för den som vill under kvällen och under middagen så kommer vi ha några som serverar drickan.

Visst är det jobb med en buffé också men det kommer inte vara första gången vi har buffé i ett större sammanhang så vi har en stor koll på hur vi ska göra och får hjälp från familj och vänner. Men jag förstår inte riktigt vad du menar med "vin och ljus på bordet som behöver fixas"? Vi kommer att ha vin på bordet också men som sagt har vi några som fyller på om det behövs, ljus och dylikt ser jag inget problem i riktigt, värmeljus brinner länge alternativt så väljer man blockljus att dekorera med som har betydligt längre brinntid. Disken kommer att skötas av de som serverar stort jobb då det kommer finnas en funktionell "industri"-diskmaskin.

Som sagt om man har en begränsad budget så får man ta det för vad det är och inte göra det så komplicerat för sig. Vi har som sagt valt bort att t ex ha någon i en bar vi räkar med att våra gäster för egen maskin under kvällen kan förse sig med det de vill ha. Så har vi resonerat men det är är säker olika för andra!

• Saggezza
    Saggezza skrev 2008-12-29 16:30:24 följande:
    Disken kommer att skötas av de som serverar stort jobb då det kommer finnas en funktionell "industri"-diskmaskin.
    Menade självklart inte ett stort jobb utan underlättat jobb.... Ibland skriver man och märker inte att fingararna och tankarna inte överensstämmer...
  • Saggezza

Inga gäster kommer att hjälpa till överhuvudtaget. Som jag skrev i första inlägget så kommer några av min blivande svågers vänner servera och ta hand om buffén, disken etc. Familj och några av de närmsta vännerna (tärnor och toastmadame) kommer att vara med dagen innan och ställa i ordning lokalen.

Svar på tråden 18 000?