• Luucie

18 000?

Jag gjorde av med 18000 på klänning och ring...men lycka till

• Luucie
    Saggezza skrev 2008-12-28 21:16:22 följande:
    Vi har en budget på cirka 16 000 kr för cirka 70-75 gäster, det är inte omöjligt men det gäller att tänka igenom alla beslut och inte fokusera på småsaker. Jag har köpt min klänning ifrån Milly (kinaklänning) vilket kostade mig med frakt och underkjol 2 470 kr. Vi kommer att ha buffé, en vän kommer att fotografera hela dagen, den servering vi kommer behöva hoppas jag kunna sysselsätta några av blivande svågerns vänner, vin, öl och cider köper vi i Tyskland. Det enda just nu som vi inte har planerat är lokal (gifter oss i sthlm skärgård, inte helt lätt att hitta en bra lokal). Jag använder internet och letar priser och bra idéer så mycket jag bara kan...
    Tänkte bara fråga hur du har beräknat mat och sprit? Jag kommer inte under 10000 hur jag än försöker och då har jag räknat det billigaste tysklandsvinet och vi ska också ha buffé. För ca 60 pers.

Det blir lite mer jobb med buffé än man tror. Behövs åtminstone en pers som fyller på och snyggar till så det inte ser grisigt ut...sen behöver vi någon till baren. Och så ska vi ha vin och ljus på borden som behöver fixas. För att inte tala om disken...
  • Luucie

Nej jag menade precis det att vin ska ställas fram och öppnas och ljus ska tändas och bytas ut om det behövs. Kommer ni ha någon som ska fixa med buffén eller är det bara gäster som ska hjälpa till?

Svar på tråden 18 000?