• Twixiee

    Göra sina egna inbjudningskort

    Chleah skrev 2009-01-02 23:00:50 följande:
    Ja det har jag har fått upp wordart och jag var inne på dafont så laddade jag ber en text men hur användaer jag den sen??
    Jag har samma problem.. Hittade mycket snyggt :)
  • Twixiee

    Tack Tack! Jag lyckades bara jag fick hem Winzip, det var det programmet som saknades på datorn

    Kul med nya teckensnitt - de som redan finns är ju så tråkiga..

  • Twixiee

    Jag håller på att bli galen! Jag har suttit och pillat lite med inbjudningskorten i Word och tänkte skriva ut två st/A4. Men jag har fått hjärnsläpp! Hur får jag pappret att bli liggande?
    Jag satt i höstas och skrev 52 sidor på liggande papper, men nu har jag totalt glömt bort hur jag gör.. Oj oj oj

  • Twixiee

    Haha, precis Tack! Det är inte lätt då det står still i "huvvä".

    Någon som har tips på fina teckensnitt? Jag skulle gärna vilja ha Adoreble (finns på dafont) men de har inte åäö med

  • Twixiee

    Jag gjorde mina egna prickar över åäö Då får jag ju som jag vill

    Jag har lagt ut två inbjudningar i mitt galleri, och vet inte vilken utav de som känns bäst. Tror den med svart/grön ram är finast, då mot svart bakgrund.

    Men vad tycker ni?

  • Twixiee

    Men va tusan - Det är inte min dag idag vad det gäller datorer

    Jag försöker fixa det nu..

  • Twixiee
    Hemlig2009 skrev 2009-01-05 11:00:36 följande:
    Jag tycker den med grått, dvs nr 2! Elegant coh stiligt och inte för mycket.
    Vilken bakgrund skulle passa den? Att ta grått blir kanske lite 'kaka-på-kaka'? Att ha vitt kanske skulle fungera?

    Kan man skriva bröllopsfika? Det är absolut ingen middag, vi står och väljer mellan smörgåstårta, paj med sallad eller pastasallad.
    Vi gifter oss på förmiddagen, så en bröllopslunch? Ja, nej, jag vet inte
  • Twixiee
    Tehya skrev 2009-01-05 11:28:55 följande:
    Oj vad fina båda två var! Jag måste bara fråga, hur gjorde du ramarna? Går det att hitta sånt någonstans?Mer tips för er som inte hittat typsnitt som ni vill ha kan gå in på blogg.tkj.se/gratis-typsnitt/ för att länkas vidare till olika sajter. Personligen tycker jag att typsnittet "marriage" är elegant och simpel: www.urbanfonts.com/fonts/Marriage.htm.
    Jag hittade ramarna i Word. Den gråa ramen var från början lila, men jag bytte färg i paint. Den svart ramen finns också i Word, men då bara som ett hörn. Så jag kopierade, klippte och klistrade och ritade lite i paint tills jag hade den sådär :)
    Här kör man old school med word och paint, och inte photoshop eller liknande
  • Twixiee
    Hemlig2009 skrev 2009-01-05 11:47:54 följande:
    Ja vitt eller ljusare grå! Skulle nog vara väldigt fint om det grå inte syns så supertydligt utan blir mer som en vattenstämpel eller liknande.
    Jag tror jag gör i ordning de båda så man ser dem 'på riktigt'. Jag har gratis papper då min pappa är tryckare, så jag får gå dit och riva tills jag hittar något som passar

    Tack för hjälpen!
  • Twixiee

    Någon som har lust att ge mig lite feedback på min två svartvita inbjudningskort?

    Jag personligen gillar det med hjärtana, men nallarna är ju så himla söta Men det kanske kan vara barnsligt?

    Vad säger ni om texten? Ser den bra ut?

    Snälla Snälla Snälla, lite hjälp tack..

  • Twixiee

    Hej!
    Vet ni vart kan man få tag på fina stickers? Tror väl att de heter så.. Klistermärken, fast finare

  • Twixiee

    Jag söker efter en snäll själ som kan ge mig kritik på vårt info-blad.

    Alla tips på ändringar än välkomna

    Bild finns i galleriet.

    Då det bara är familj som kommer närvara på bröllopet, visst kan man då bara skriva med förnamnet? Jag har en känsla av att det blir mer personligt. Bild på det finns också i galleriet.

    Tack på förhand

  • Twixiee

    Finns det ingen som har lust att slänga ett öga?

  • Twixiee

    Klädsel har vi diskuterat och kommit fram till att vi ska köra på sommarfin eller liknande som klädsel. Det är ju ändå midsommarafton

    Vi tänkte ha en betalbar från början, men vi har nu blivit tvungen att dra ner på budgeten rejält då vi måste byta tak på huset och att min sambo troligtvis kommer att bli varslad efter sommaren.. Det är bättre att lägga pengarna på taket än på spriten tycker vi.. Och eftersom det är just familjen så bryr de sig inte speciellt mycket om de får ta med eget eller inte. Men det ser nog väldigt konstigt ut. Just den frågan med betalbar eller inte har varit en stor diskussion.
    Förtillfället stor förvirring

    Tack för tipsen!

  • Twixiee
    Hemlig2009 skrev 2009-03-17 15:30:08 följande:
    Jag tänkte mer att ni kan ligga ute med pengarna för alkohol och sedan få tillbaka dem. Bara för att känna att ni fixat dit den och "bjuder".
    Ja absolut. Jag förstår precis vad du menar, men vi har ju inte pengarna Vi bjuder på drickat till maten såklart.
Svar på tråden Göra sina egna inbjudningskort