passionsblomman skrev 2008-12-29 15:33:22 följande:
Känn dig trygg i att det du tror räcker för Gud och att du valt medlemskap i kyrkan är ju en bekräftelse på att du inte avsäger dig"någon" eller Gud. Han klarar nog av att se till ditt hjärta och vill nog gärna få välsigna ditt liv och ditt äktenskap. Det är jag säker på. Om du sedan ska stå inför hans ansikte vid ett altare eller ute i hans fria natur är ju en annan femma.Vill ni ha en präst vid fjällgården, vill det ju till att han/ hon är villig att vara ute och på annan plats än i kyrkan.
[/citat]
Om vi ska gifta oss ute på gården i fjällen så ska vi fråga min sambos fasters man om han vill viga oss. Dom har stuga 250 m bort, så de är nog inga problem
Ja är bara så kluven på va som kan tänkas bli bäst...
Vet inte riktigt va ja vill.. usch, va jobbigt.
Just nu lutar de åt stugan iaf. Ska bara hitta nån klänning som inte känns för "fin å dyr" för det
feministbrud skrev 2008-12-29 16:50:18 följande:
[citat]
Jag menade inte att trampa dig på tårna och jag har inga åsikter om hur ofta du går i kyrkan. Jag menade bara att du nog bör känna dig bekväm i den religiösa ceremonin om du ska gifta dig i kyrkan. Vi valde att inte göra det, då jag inte skulle känna mig bekväm i att blanda in gud i vårt bröllop. Och tycker du att det är rimligt att betala i runda slängar 1500 kr per år till kyrkan (jag vet ju inte hur mycket du tjänar) så gissar jag att du är tillräckligt troende för att gifta dig där
Hehe, du trampade inte mig på tårna. Är bara de att ja vet hur vissa här på BT är, förlåt om ja lät otrevlig
Även om en präst viger oss ute, så är de ju samma ord, som i kyrkan. Så egentligen kvittar de ju på de viset om ja gifter mig i kyrkan, eller ute i stugan...