Någon som har haft tal till mannen på bröllopet?
Talet är nästan skrivet, det kommer att vara kort (tar just nu 1 min 20 sek) för jag skall sjunga "en sån karl" för honom med ny text.
Jag skriver ner vissa delar här så har du kankse något att utgå ifrån:
NN, min nyblivna man - På något sätt kompletterar vi varandra. Man behöver inte vara lika och tycka lika i allt, det är viktigare med kärlek och värme men framförallt respekt.
Du känner mig som ingen annan, kan mina svaga sidor och accepterar dem, om än inte alltid med glädje.
Du har, liksom jag, åldrat sedan vi först möttes coh mycket har hänt under de 20 år som gått. Vi har växt ihop nästan till en enhet du o jag. En enhet som inte bara flyttat till XX, studerat och skaffat barn tillsammans utan som också klarat motgångar och sorger. Och som nu tar ett nytt steg, som gifta.
Jag vill passa på att tacka dig för det tålamod som du har visat mig under åren. För alla ideer jag har haft som du stöttat och alla projekt som jag startat men du har slutfört.
För det och för så mycket annat, älskar jag dig mer än ord kan beskriva.
Jag har haft den allra största, helt överväldigande och ofattbara turen att hitta dig, NN, min man. En sån karl kan de flesta kvinnor bara drömma om. *en sån karl tonar fram*
Det kan vara bra att läsa andras tal så man ser både vad man vill ha med och vad man INTE vill ha med. Lycka till!!