• Peny

Sundsvall nr2

Thildamy: Åh vad trist när det blir så där Förstår ju att det skakar om och helt plötsligt blir budgetkris. Om vi skulle ha blivit lovade att få en massa grejer betalda hade vi kanske lyxat till det med annat och att då helt plötsligt få veta att man måste betala rubbet själv... ja då skulle jag bli minst sagt stressad

Vill passa på att tipsa om Brödfixarna då det gäller tårta. Vet inte hur de är på bröllopstårtor men jag har köpt av dom flera ggr förut och de har alltid varit billiga, trevliga och alltid gjort fina tårtor Har också hört att COOP och Ica Maxi gör tårtor
    Lycka till med allt

• Peny

Thildamy: Åh, vilka fina klänningar! OCH flickor såklart
    Kul att det gick så snabbt

Här kan jag andas ut lite grann iaf efter att lokalerna visat sig bokade mm (har ju inte haft sånt flyt direkt ) NU har vi bokat lokal för festen och det blir på Sidsjöns Hotell & Konferens. Kostar lite mer än Nävsta och Notstället men vad ska man göra då det är bokat eller inte får plats Det kommer bli super tror jag iaf Nu får vi gott om plats för både bord och dansgolv. Tycker dom är lite dyra på städningen men samtidigt är det ju rätt stora ytor som ska städas så det är det värt för att slippa städa allt själv dagen efter.
    Nu är det bara resten kvar!

Hur går det för er?

• Peny

MrandMrsImpuls och Blygbrud: Åååh vad härligt! Snart dags för er verkligen! Börjar bröllopsnerverna påminna sig eller känner ni er lugna?

Själv längtar jag verkligen tills vi får ut inbjudningarna så att det blir officiellt att vi ska gifta oss. Har varit så nära att försäga mig tills folk och det är ju inte så konstigt med tanke på hur mycket tid och tankar jag lägger på just bröllopet
    Vi kommer nog få ut våra inbjudningar under nästa eller nästnästa vecka så då kan man pusta ut
    Har alla ni skickat ut era?

• Peny

Just ja!
    Har någon här en hemsida där gästerna kan kolla in information kring ert bröllop? Vart har ni i så fall den?
    Har hört att alltombröllop ska ha såna men vet inte hur det funkar. Vi kommer ha en här via bröllopstorget men vill nog ha en annan mer "riktig" också...

• Peny

Tack för tipset!!
    Kikade in på er hemsida och den var verkligen jättefin
    Upptäckte dessutom att vi har en människa i vår närhet gemensamt... Men eftersom det ännu inte är officiellt att vi ska gifta oss så får du inte veta vem ännu
    Men förhoppningsvis får vi ut inbjudningarna nästa vecka och då kan du få veta mer

MrAndMrsImpuls skrev 2009-02-07 10:34:11 följande:
    Vi har en hemsida på weddingannouncer.com (hannaochjohan.weddingannouncer.com) kika in om ni vill.
  • Peny

Lägger in datum för mig

BlygBrud 14/2
    MrandMrsImpuls 28/2
    igia 19/9
    Thildamy 9/9
    Peny 1/8
    hjärtat mitt
    090414 14/4
    Nocia
    Snart Nordvall25/7

• Peny

hihi fick det här mailat till mig. Kanske något för oss alla härinne att fundera över innan vi slår till och byter ringar

Åsså började fighten....

När jag kom hem i går begärde min fru att jag skulle ta henne till ett dyrt ställe.
    Jag tog henne till en bensinstation.

Åsså började fighten....

Min fru och jag låg i sängen och tittade på "Vem vill bli miljonär". Jag vände mig
    mot henne och frågade: "vill du ha sex?"

Nej, svarade hon.

Då sade jag: "Är det ditt slutliga svar?"

Hon tittade inte ens på mig, utan sade bara "Ja"

"Då vill jag ringa en vän", sade jag.

Åsså började fighten....

Lördag morgon gick jag upp tidigt, klädde tyst på mig,gjorde i ordning lunchpaketet,
    tog med mig hunden och slank tyst in i garaget.

Jag hakade på båtsläpet på bilen och backade ut ur garaget bara för att finna att
    regnet stod som spön i backen. Det var full storm, så jag körde tillbaks in i
    garaget, satte på radion och fick höra att vädret skulle vara uselt hela dagen.

Jag gick tillbaka in i huset, klädde tyst av mig, och gled in i sängen. Jag tryckte
    mig mot min frus rygg, med helt andra förväntningar, och viskade: "vädret är
    förfärligt".

Min kärleksfulla fru sen tio år svarade sömnigt: Kan du tro att min idiot till man
    är ute och fiskar i det där?

Åsså började fighten....

Min fru och jag satt vid ett bord på min gymnasieträff när vi såg en full kvinna vid
    ett annat bord, alldeles ensam, tömmande en drink efter den andra.

Frugan frågade: "Känner du henne?"

Jag suckade. "Hon är min gamla flickvän. Vad jag fått höra började hon dricka direkt
    efter att vi bröt med varandra för länge sedan. Hon lär inte ha varit nykter sen
    dess."

"Herregud", sa frugan. "Vem kunde tro att någon kunde fira så länge?"

Åsså började fighten....

En kvinna stod naken framför sovrumsspegeln.Hon var inte glad åt vad hon såg och
    sade till sin make: "Jag känner mig förfärlig. Jag ser gammal, fet och ful ut.Jag
    skulle verkligen behöva en komplimang från dig..."

Svaret blev: "Du har perfekt syn."

Åsså började fighten....

• Peny

Ja välkommen hit!
    Kikar in till dig och stillar min nyfikenhet

• Peny

Jenzan: Kul med en till som gifter sig den 1 augusti! Vart ska ni gifta er?

Blygbrud: jadu, nu är det inte många dagar kvar! Härligt!

• Peny

Jenzan: Kul med en till som gifter sig den 1 augusti! Vart ska ni gifta er?

Blygbrud: jadu, nu är det inte många dagar kvar! Härligt!

Svar på tråden Sundsvall nr2