• Peny

Sundsvall nr2

Vi har gjort egen design på korten och sen skickat in det för tryck. Det vi ville ha kunde vi tyvärr inte skriva ut hemma (har mycket och många färger och bilder) så då blev det tryckeri. Känner oss ändå stolta över att vi designat och fixat allt själva
    Sitter och klipper och klistrar på kuverten nu där vi pillrar lite extra

• Peny

Jemma: Co-pilots och musikpolisen har jag aldrig hört talas om ens. Har de några hemsidor man kan spana in?

• Peny

Nocia: Jättefin hemsida!! Vi var ute efter något liknande men hittade inte alls så fina mallar Spanade runt på weddinganouncer och weddingwire På den första var allt så puttinuttigt och på den andra var det sockersött eller tråkigt. Nu blir vår lite rockig istället men inte egentligen som vi vill ha den Ni får gärna spana in den då vi lagt inbjudningarna på postlådan men än så länge måste vi vara heeeemliga

• Peny

Nocia: Aah, tyvärr har min karl inga såna kvaliteter... dock många andra

Thildamy: Nästa vecka ser mycket bättre ut än denna så jag tycker vi kör på det!Men inte måndag eller torsdag (har babysim och babysång då). Gärna om vi tar det mitt på dagen eller så så att jag hinner hämta stora dottern på dagis Kul!

• Peny

Thildamy: Just ja!Du frågade hur det gick med planerandet... just nu känns det som om allt går åt pipsvängen har nu skrivit och dekorerat kuvert i tre omgångar. Nu får det banne mig vara nog! Först gjorde jag halvstora kuvert som skulle passa till inbjudningarna. Då visade det sig att de hade blivit hälften så stora som vi tänkt. Då skulle vi trycka nya i rätt storlek mm men så igår så gav min sambo upp.. han kunde inte få det snyggt i den större storleken. Då åkte vi och köpte nya mindre kuvert. Min sambo är ganska så snål så han tyckte beswtämt att vi skulle köpa vanliga kuvert (ni vet såna där små ganska tunna som finns i 50-pack?). Jag försökte resonera med honom men gick bet SÅ vi köpte dom och jag satt mig och skrev alla 60 kuvert... då ändrar sig sambon och vill ha de finare kuverten!! SÅ då var det minsann bara att åka och köpa nya och skriva om alltihop inatt Nu är jag lagomt trött i handen kan jag säga Hann dekorera lite men måste göra klart det ikväll. På tryckeriet har det också varit en massa tjall men nu HOPPAS jag verkligen att det går i tryck så vi kan få ut allt imorgon!! Håll gärna tummarna!

• Peny

Igia: Det låter verkligen jättefint! Skulle också vilja vara så pysslig men med två småungar är det alldeles nog som det är Men jag hade nog gjort något mer pillrigt om det varit färre kuvert som skulle ut.
    Har nästan gjort klart alla nu ikväll... måste köpa några fler kuvert och band bara. Vi har bl a limmat fast tunna band så att de som får inbjudningarna ska kunna dra i bandet för att öppna kuvertet. Ni vet som på Oscarsgalan?
    Imorgon lägger vi alla inbjudningar på lådan! Jihooo!

• Peny

Åh, vad roligt! Håller tummarna att ni som ska gifta er på lördag får den dag ni önskar!

Här har vi äntligen skickat inbjudningarna!! Inte alla dock... några jag inte fått tag i adressen till men nästan alla! Så imorgon är det officiellt
    Nu ska vi pyssla lite mer med hemsidan så den är okej då folk börjar springa in på den

• Peny

Hihi okej, nu ska du få veta Jag är kusin med din toastmadame... Så är hon redan i Sundsvall har hon kanske inte hunnit få inbjudan... folk fick den idag. Är hon här redan? I så fall kan du väl låta bli att säga så mycket så hon får se det via inbjudan? Eller gör som du vill... hon kanske får höra det via sin bror eller pappa ändå...
    Lycka till imorgon!

MrAndMrsImpuls skrev 2009-02-27 07:23:24 följande:
    Ja nu börjar det närma sig! Ska bli sååå otroligt roligt imorn! Jag hoppas vi och Heleneåpether får en underbar dag å att solen skiner så vi slipper mera snö.Peny - Nu är jag så nyfiken vem i vår närhet som vi har gemensamt, så när det blir officiellt så vill jag höra!!
  • Peny

Nu har vi varit ute och ätit på restaurang för att fira att vi äntligen fått ut inbjudningarna. Sååå skönt!

• Peny

Åh, vad mysigt det låter!
    Hon kan fixa hon
    Ha det så himla bra idag och lycka till med allt!

MrAndMrsImpuls skrev 2009-02-28 07:29:14 följande:
    Jaha...vad kul!! Jag lovar att inget säga! Vad kul då får hon gå på bröllop 2 gånger i år. Hon kom igår eftermiddag, så hon hade en liten möhippa med dagspa, inspelning av låt och middag för mig igår.Nu ska jag jag fixa och trixa!!!! Åh vad glad jag är idag!
  • Peny

Jenzan: Du kan ju lägga in tråden bland dina favoriter så behöver du inte leta så¨länge efter den nästa gång

Hjärtat mitt: Klart du blir besviken?! Dålig stil av dem... verkar ju inte direkt som om de vill ha jobbet
    Äsch du hittar någon annan

MrandmrsImpuls: Hur var det i lördags? Gick allt som ni ville?
    Såg allt några bilder från bröllopsfesten på min kusins facebooksida Såg ut som att det var en kanonkväll

Här känns det lite trist Har inte alls fått de reaktioner vi trodde vi skulle få. Träffade de flesta i släkten i lördags och de sa inte ens grattis. En enda sa att det var en snygg inbjudan sen sa de inget mer Tydligen så har de gnällt till min mamma och till värdparet om att vi tar kuvertavgift. Men vad sjutton! Vi tar 375:- för trerätters middag, fri bar hela kvällen, bröllopstårta, nattvickning och underhållning. Det tycker jag faktiskt inte är dyrt! Det vore en sak om det inte var fri bar och om vi ändå velat ha presenter men det har vi varit noga med att säga att vi inte vill ha. Vår present är festen. Tycker ni att det är orimligt??
    Inte ens min sambos bröder har ringt och sagt grattis... flera av dom vi verkligen vill ha där kan inte komma.. vissa förstår vi verkligen medan andra ska gå på aktiviteter som kommer varje år. Har inte alls rätt att bli sur men känner oss väldigt ledsna över att de väljer att gå på en sån sak då vårt bröllop bara kommer vara en gång!
    Nä, blää känns det idag

• Peny

Gärna! Vad sägs om torsdag eller fredag?

thildamy skrev 2009-03-03 12:43:51 följande:
    jag tycker inte eran avg e dyr med tanke på allt som ingår..Och reaktionerna känner jag ju till..Nä vi får ta den där daten nu och stråla samman så blir vi lite galda
  • Peny

Åh, vad roligt att ni ska flöytta tillbaka!
    Har ni hittat boende redan eller håller ni på och letar för fullt? Är väl iofs inga problem med tanke på vilket jobb din sambo fått
    Kul att ni är nöjda med både vigsel och fest

MrAndMrsImpuls skrev 2009-03-05 18:14:34 följande:
    [citat]MrandmrsImpuls: Hur var det i lördags? Gick allt som ni ville?Såg allt några bilder från bröllopsfesten på min kusins facebooksida Såg ut som att det var en kanonkväll Det vart en helt otroligt grym kväll. Vi var båda 2 jätte nöjda. Din kusin gjorde ett utmärkt jobb, men vi hade inte trott nåt annat heller. Nu är vi tillbaka i vardagen nere i Malmö igen. Men jag har fått ett nytt projekt att jobba på nu, vi ska nämligen flytta upp till Sundsvall igen, det känns jätte bra samtidigt som ingen av oss trodde att vi någonsin skulle flytta upp igen. Men nu har min nyblivna make fått jobb på Skandia Mäklarna så det blir flytt i sommar. Hur går det för er alla med planeringen?
  • Peny

Hjärtat mitt: Sorry, ingen aning om någonting vad gäller dom

Thlidamy: Tack för idag! Jättekul att äntligen lyckas träffa dig irl! Det får vi göra om snart

• Peny

Thildamy: Uuuh, vad trist med magsjuka! Peppar, peppar har vi klarat oss från det. Bara blivit lite röriga i kistan
    Hoppas det går över för er snart och att inte hela familjen blir liggande

Japp, tar en date snart igen och kanske lite mer tid på oss så vi hinner surra lite mer

• Peny

Japp, jag kommer som ett skott nästa vecka!
    Just nu är jag inte så attans snabb och rörlig av mig... ramlade nerför en trappa igår kväll

thildamy skrev 2009-03-05 23:13:50 följande:
    behöver din hjälp... kanske du kan komma till mig nästa vecka...Korsettsnörningen i ryggen m2b inge vidare bra hjälp gav upp nyss...
  • Peny

Har du något foto på dig i den så jag får se?
    Det kanske känns bättre då du fått till det med underkjol och snörning..? Hoppas, hoppas Annars har du ju god tid på dig att fixa klänningen eller skaffa en ny

Snubblade på något sätt... Äldsta dottern gick framför mig och tvärnitade så jag tappade balansen med yngsta dottern i famnen Tack och lov lyckades jag vrida mig i fallet så jag varken träffade stora dottern eller slog i lilla någonstans!
    Huu, tänker på om något skulle hänt dom!

• Peny

Ja, du får ta ett snack med henne om det tycker jag! Hon är saknad

MrAndMrsImpuls skrev 2009-03-07 16:49:19 följande:
    hjärtat mitt skrev 2009-03-05 20:04:21 följande:
    Ska faktiskt bli skönt att flytta tillbaka, jag har inte trivts så bra nere i Skåne. Så nu får vi hoppas på att din kära kusin vänder hemåt snart hon också .
  • Peny

Jenzan: Härligt att man kan hjälpa till!

Thildamy: oj, jag tycker du har hunnit HUR mycket som helst!! Här ligger jag i så fall efter tokmycket Har inte ens klänning klar ju! Trodde att vi hade catering klart men vi har ännu inte fått riktigt klartecken . Fotografen vi tänkte ha är uppbokad just den tid vi ville ha henne så nu behöver vi hitta någon annan. Någon som har tips på en bra fotograf?

Nocia: Kul att det blivit så många positiva reaktioner!
    Här har det tyvärr inte blivit några reaktioner alls förutopm från några få vänner. Släkten har inte ens sagt grattis Så nu har jag lust att ställa in jättefesten och bara bjuda våra vänner som faktiskt blivit glada för vår skull... men det är väl svårt att göra nu..

• Peny

Hej!
    Här har jag hittat en ny bekant som är florist och ska göra min brudbukett. Skönt att ha det avklarat!
    Känns som om jag har hur mycket kvar som helst!! och det känns inte bara så.. det ÄR så också
    Vi tappade farten lite och har ännu inte riktigt kommit igång igen. Tappade lusten lite då vi fick de reaktioner vi fick av släkten Bara en enda i min släkt (bortsett syskon och föräldrar) har sagt grattis och det är en kusin som inte ens bor här i stan! Ingen annan har ens sagt grattis fast vi träffats flera ggr sen inbjudningarna kom ut. Sambons syskon och föräldrar har inte heller sagt något men de är lite så av naturen så där väntade vi oss inte så mycket mer... men av MIN släkt! Usch vi känner oss mest bara deppiga när det gäller bröllopet nu Klurar på att ställa in det och istället köra bara med våra syskon, föräldrar och vänner. Tror egentligen att det blir roligast så men det känns trist

Hur går det för er? Har alla klänning klar?

Svar på tråden Sundsvall nr2