• Igia

Sundsvall nr2

Här kommer vår nya tråd.

Nu kan vi fortsätta att prata våra kommande bröllop.

Hälsar alla gamla och nya välkomna!!

Den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-58/m3111769.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 11:25
    Här kommer våra datum:

Blygbrud 14/2
    MrandMrsImpuls 28/2
    Heleneåpether 28/2
    090414 14/4
    Nocia 22/5
    Hjärtatmitt 19/6
    AnnaMatilda 27/6
    Snart Nordvall 25/7
    Peny 1/8
    Thildamy 9/9
    Igia 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 12:15
    Strindlund 22/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 15:57

Soon2BmrsGroth 18/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-12 00:38

Jenzan 1/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:53
    Jemma 27/6

• Svar på tråden Sundsvall nr2
  • hjärtat mitt

Vet ni någon som ev kan ackompanjera sång i kyrkan typ gitarrist, ev violinist?

• Peny

Hjärtat mitt: ska nog också kolla när jag är i Sthlm nästa gång. Tack för tipsen
    Vet du om någon "Kinasida"?
    Fanns ganska mycket fint till karlarna på Eleganten. Hittade nästan hela outfiten till sambon (men ska kolla om vi hittar det billigare någonannanstans).
    Funderar på att gå till florist snart bara för att bolla lite idéer. Vet inte hur långt i förväg man ska gå dit... gissar att det är liiite tidigt men bättre det än för sent! Jag klurar på att gå till Kreativ Flora. De brukar vara duktiga tycker jag

• hjärtat mitt

kannacca, milly bride. måste gå...

• Nocia

Min sambo är gitarrlärare på Kulturskolan och spelar lite nu och då på bröllop och dop! ibland med violinist

Jag hörde idag om en tjej som var på Eleganten och inte hittade någonting! Enligt henne "enbart massa spets, broderier och långa släp". Inget fel med detta men hon (och jag) är ute efter en enkel klänning utan krusiduller och framför allt utan släp. Jag hoppas hon letade dåligt för om jag inte hittar något där vet jag inte vad jag gör. Var in där i höstas och berättade att jag ville hyra en enkel klänning (berättade avd jag var ute efter) och då tyckte de att det räckte om jag kom in i mars eller april. Gifter mig i maj så det känns alldeles för sent med april, ska gå dit i februari tror jag.

• BlygBrud
    Nocia skrev 2009-01-10 21:01:36 följande:
    Var in där i höstas och berättade att jag ville hyra en enkel klänning (berättade avd jag var ute efter) och då tyckte de att det räckte om jag kom in i mars eller april. Gifter mig i maj så det känns alldeles för sent med april, ska gå dit i februari tror jag.
    Var också ute efter en enkel stilren klänning...hittade inget sådant på Eleganten.
    Tyvärr. Vill ju helst stödja lokala, men men...

Mitt tips är att ta en snabbtur ner till sthlm och kolla butikerna där.
    Jag köpte min på www.bridaloutlet.se/ och är helnöjd.
    Mycket att välja på, bra service.
  • BlygBrud
    Peny skrev 2009-01-10 20:29:15 följande:
    Funderar på att gå till florist snart bara för att bolla lite idéer. Vet inte hur långt i förväg man ska gå dit... gissar att det är liiite tidigt men bättre det än för sent! Jag klurar på att gå till Kreativ Flora. De brukar vara duktiga tycker jag
    Dom är jätteduktiga!
    Liakså Vivsta blomsterhandel ute i Timrå. Jätteduktiga, och bra service. Lyssnar verkligen in hur man vill ha.

Mitt tips är att kika runt lite och kolla på hur de gör sina blomarrangemang. Beror ju lite på hur och vilken stil du tänkt dig. Men som du säger, hellre prata lite tidigt med dem än försent.
  • hjärtat mitt

Hej!

Stavade helt fel i tipsen om Kinasidorna. Var lite stressad igår, skulle få gäster.

Milly bridal. Kanacca ska det vara...

kollade också på bridal outlet. Jag ville ha enkel modell fast i spetstyg. Framförallt ville jag ej ha axelbandslöst men ca 80% av sortimentet i alla affärer7sidor är ju det...
    Hittade som sagt slutligen en på Lillys. Märket var Lilly, fast en äldre årsmodell som fanns kvar.Utan släp och båtringad.
    Tycker Lilly och Nixa har fina modeller. Sen gillar jag La Sposa mfl spanska märken, deras spetsklänningar men de kostar ju en förmögenhet...

Kreativ flora vilken är det?
    Såg en hemsida fr affär i Skönsberg, det såg trevligt ut. Annars har flera tipsat om någon Gabriella, hon har tydligen vunnit pris för bästa florist någonting..

Skulle helst vilja ha vilda blommor men det kanske är omöjligt?
    Ängsblommor, midsommarblomster är vackra men tappar bladen så snabbt. Vi gifter oss på midsommarafton, skulle vilja ha någon form av krans eller diadem klätt m blommor.Hm, allt är bara på brainstorming-stadiet ännu. Kanske liljekonvaljer men det har flera i min släkt haft, känns lite för upprepande... gillar gullvivor, styvmorsviol.
    Någon som vet något om catering-firmorna "smakmakarna" samt "fernaeus"?
    Ifall vi inte orkar göra hel buffé själva...

• hjärtat mitt

Hallå, någon där?
    Fröken fräken hette blomsterbutiken i Skönsberg. Någon som känner till?

Svar på tråden Sundsvall nr2