• Igia

Sundsvall nr2

Här kommer vår nya tråd.

Nu kan vi fortsätta att prata våra kommande bröllop.

Hälsar alla gamla och nya välkomna!!

Den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-58/m3111769.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 11:25
    Här kommer våra datum:

Blygbrud 14/2
    MrandMrsImpuls 28/2
    Heleneåpether 28/2
    090414 14/4
    Nocia 22/5
    Hjärtatmitt 19/6
    AnnaMatilda 27/6
    Snart Nordvall 25/7
    Peny 1/8
    Thildamy 9/9
    Igia 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 12:15
    Strindlund 22/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 15:57

Soon2BmrsGroth 18/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-12 00:38

Jenzan 1/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:53
    Jemma 27/6

• Svar på tråden Sundsvall nr2
  • thildamy

Hej.vad tråkigt att du inte kan gå.. jag skvallar åt dig sedan.
    jag ta med hela familjen Även min värsting (minstingen)

Peny skrev 2009-01-29 21:58:27 följande:
    Tyvärr kommer jag inte kunna gå på mässan i Söråker Sambon är bortrest och jag får ingen barnvakt till äldsta dottern och att gå på en sån mässa med henne är uteslutet. Skulle vara helt svettig efter fem minuter Men ni får gärna skvallra vidare härinne om vad som fanns där
  • thildamy

Vem ska ut till söråker imorgon ???

• BlygBrud
    Igia skrev 2009-01-30 12:33:09 följande:
    Har skickat en mailförfrågan till henne för snart en vecka sedan så jag väntar fortfarande på svar. Har skickat till Café Charm och bakgården oxå. Charm har svarat me ninte de andra två...
    Hon är inte snabb på att svara på mail...tog nästan två veckor när jag mailade... å andra sidan var hon väldigt trevlig och tillmötesgående när jag tillslut fick tag på henne via telefon.

thildamy: planen är att åka ut...få se om den håller.
  • thildamy

Ok mässan var inte som jag väntade mig..

Men en tidning med bra tips fick jag med mig..

Tog lite bilder ska kolla hur dom blev... om nån e intresserad

Skriver lite mer tips senare...
    E lite deppig pga min kära mor som sviker sina löften gång på gång ATT jag aldrig lär mig...
    Men nu är det ju så att det drappade våran stora DAG :(

• thildamy

Hej!
    Har nån av er tips på billigare alternativ åt mig ?

*Fotograf
    *Bröllopstårta
    *Brudbukett
    *Bruduppsättning

Budget tyner

• thildamy

7 februari har eleganten extra öppet med bra erbjudanden!!!

• BlygBrud
    thildamy skrev 2009-02-01 14:52:43 följande:
    Hej!Har nån av er tips på billigare alternativ åt mig ?*Fotograf*Bröllopstårta*Brudbukett*BruduppsättningBudget tyner
    Brudbuketten har jag beställt från Vivsta blomsterhandel ute i Timrå. Jätteduktiga! Och inte "vi-ligger-mitt-i-city-dyra"
    Bruduppsättningen ska jag göra på Skönsbergs Herr och Damfrisering. Proffesionell och bra! OK inget "white room" choklad och champange....men bra personlig service och proffesionell håruppsättning.
    Själva beställer vi bröllopstårta från Kerstins tårtmakeri....och det kanske inte var det billigaste stället...
    Men vet att även Finstabagaren ute i Sundsbruk gör goda snygga tårtor.
  • Strindlund

thildamy: Ataljéfotografen i haga har bra pris, tror jag! Fotografen är ganska nervig och jobbig, men han är duktig! www.ataljéfotografen.se

Be om en handbukett istället för brudbukett, just brudbukett drar upp priset.. Detta funkar om man inte är ute efter en jätteavancerad bukett! Vill faktiskt tipsa om Bettan på Delta blommor i Söråker, hon är jätteduktig!

Haga-frisören, en tjej som heter Jennie är jätteduktig och skall fixa mitt hår! Tror min uppsättning utan löshår går på under 800 kr! Totalt för tärnan och mig blir det 1270:-, utan smink förvisso.

Och nej, jag kommer ej från Haga.. Men av någon anledning så har jag hamnat där ;) Jag bor i Söråker och var på mässan, jag kände mig ganska besviken över tillställningen.. Faktiskt! Kändes som om att det var något som saknades...

• BlygBrud
    Strindlund skrev 2009-02-01 17:33:06 följande:
    om en handbukett istället för brudbukett, just brudbukett drar upp priset.. Detta funkar om man inte är ute efter en jätteavancerad bukett! Vill faktiskt tipsa om Bettan på Delta blommor i Söråker, hon är jätteduktig!
    tjaeee...skulle snarare köra "öppna kort" med floristen och säga att det är en brudbukett, men att maxpriset är...vad man nu känner att man vill lägga på buketten.
    En bra florist, vilket både Vivsta i Timrå och Delta blommor är (hon gör också jättesnygga buketter) kan fixa en bra, snygg bukett utan att det kostar skjortan.
    Är ju enklare för alla parter om man vet förutsättningarna.
    De flesta florister verkar se det som en utmaning att göra extra snygga "budgetbuketter" I alla fall de jag har sett. Men...förutsätter ju att floristen vet om att det är en brudbukett....
Svar på tråden Sundsvall nr2