• Igia

Sundsvall nr2

Våra ringar är oxå från titanringar.com Vigeslring kommer oxå inhandlas därifrån. Måste bara få sambon att vilja åka dit... Jobbar lite på det

Hoppas ni hade det underbart i lördags Heleneåpether och MrandMrsImpuls!!!

• Igia

Jag har mailat 3st och fått svar från två. En ville ha 1500 tror jag det var, den andre skulle jag ringa för prisuppgift men det har glömt.

Vi kommer nog åka till Nävsta den 15 på söndagen där. Vi har inte bestämt nån tid än....
    Det är uthyrt den helgen så de ska väl i hinna därifrån först

thildamy skrev 2009-02-27 16:43:32 följande:
    Vad har ni för SOLISTER ??? Vad ska dom sjunga ?Vilket pris får ni betala?JAg har mailat med en tjej tänkte oss 2 låtar i kyrkan en på festen men jag betalar inte 3000:- + resa never in my lifeAnnars får jag väl ta cd´n Nä jag tänkte att sundsvalls som e en sån musikalisk stad bör ha gömda talanger i någon vrå...tips !!!!
  • Igia

Jag kommer beställa min från Milly bridal. Syr även upp tärnklänningarna samtidigt och en annan klänning till mig. Tot 4 klänningar.

Förhoppningsvis kommer det att lösa sig med brunchen nu iaf. Vi har fått tag på ordf i bygdegårdsföreningen i Liden så de ska t upp oss på nästa styrelsemöte i slutet på mars. Har kollat med ett bussbolag som ville ha 4400kr för att köra mellan sundsvall och liden t&r... Känns som ett bra pris.

Vi kommer åka upp till sundsvall den 13 mars och fixa lite med det sista. Hotell, florist och sånt. Hoppas på att få sånt klart så vi kan göra klart inbjudningarna.

• Igia

Nr1 ser inte färdig ut. För tråkig för min smak.

Jag röstar på nr2. Den är kanonfin. Elegant men enkel på nåt vänster...
    Nr3, liten bild men nej. Bara en i mängden liksom...

Så nummer TVÅ!!!

thildamy skrev 2009-03-08 15:01:13 följande:
    Ok Brudar nu behöver jag er hjälp!!!Har nu lagt in 3 olika klänningar...*brudnix (bild 1)*alfred angelo (bild 2)*eternity brid ( bild 3)Vilken hade du valt / inte valt och varför???
  • Igia

Hallå!

Här känns det inte som det händer så mkt heller direkt. Fick klart med vår toastmaster igår iaf så det känns riktigt skönt.
    Väntar på att vi ska titta på lokalen och fixa det sista innan vi skickar ut inbjudningarna. Känns som det mesta är klart fast det förmodligen inte är det, vet bara inte vad vi borde fixa med

Känns det bra att få flytta då?

• Igia

Härifrån har jag hört att folk har beställt. Har inte provat själv men de har fina ballerinor....
    www.dyeableshoestore.com/dyeable-shoe-store/flat.asp

Nocia skrev 2009-03-10 13:23:10 följande:
    Vi skickade inbjudningarna förra veckan och väntar med spänning på att alla ska svara. Redan nu har några vi inte trodde skulle komma tackat ja så det verkar bli fler än vi trodde. Kul, men givetvis dyrare. Men man ska ju vara positiv, ju fler desto roligare Drömde i natt att jag inte hittade några skor. Någon som kan tipsa om vart man ska köpa vita ballerinor?
  • Igia

Vem hade ni tänkt ta då? Vi kommer ha fröken fotograf. www.frokenfotograf.se
    Hon känns väldigt duktig och tittar man på hennes bilder tycker iaf vi att de är bra. Hon lyssnar noga på vad man vill ha osv...

Peny skrev 2009-03-10 22:49:54 följande:
    Jenzan: Härligt att man kan hjälpa till! Thildamy: oj, jag tycker du har hunnit HUR mycket som helst!! Här ligger jag i så fall efter tokmycket Har inte ens klänning klar ju! Trodde att vi hade catering klart men vi har ännu inte fått riktigt klartecken . Fotografen vi tänkte ha är uppbokad just den tid vi ville ha henne så nu behöver vi hitta någon annan. Någon som har tips på en bra fotograf?Nocia: Kul att det blivit så många positiva reaktioner! Här har det tyvärr inte blivit några reaktioner alls förutopm från några få vänner. Släkten har inte ens sagt grattis Så nu har jag lust att ställa in jättefesten och bara bjuda våra vänner som faktiskt blivit glada för vår skull... men det är väl svårt att göra nu..
  • Igia

Jag ska kolla bukett på fredag. Blir en tur till Blomsterlandet, Vivsta blomsterhandel och fröken fräken. Har redan varit på kreativ flora....

Vi kommer att fotas vid Merlo slott och det är riktigt dåligt med plan B. Men det brukar aldrig regna på mammas födelsedag så vi hoppas på att det inte gör det denna gång heller
    Vi kommer inte ha proffsfotograf under hela dagen utan vi fotas efter vigsel och sen kommer hon att vara med en timme vid lokalen och fota lite gäster och med föräldrar å sånt. Sen kommer vi att ta TTD bilder på måndagen.
    Vi har en väldigt bra kamera själva och har en vän som oxå har det som kommer att ta mkt bilder under övrig tid...

• Igia

Hallå på er! Nu har vi kommit hem från sundsvall och vi fick iaf lite gjort... Hotell är klart och vi kommer att vara på Strand. De bokar poolen till oss på fredagkvällen så vi kan hänga där med våra gäster som kommer redan på fredagen... Jag har varit runt och pratat med två olika florister och fått väldigt olika pris. Fotade lokalen osv. Nu väntar vi bara besked från Vättaberget sen ska inbjudningar göras klart.

Vi kommer att sova på hotell fredag till måndag. Jag kommer att göra mig iordning på hotellet tillsammans med mina tärnor och sambon med bestman och marsalk.

Har tyvärr inga tips på smink och frisör då jag tar med mig mina från Uppsala.

• Igia

Var kommer ni att ta er bukett ifrån?

• Igia

OK, tackar då ska jag inte gå dit... Vad tråkigt att det blev fel, inte riktigtden dagen man vill att det ska bli det.

MrAndMrsImpuls skrev 2009-03-18 08:32:12 följande:
    Vi tog min ifrån VASS, jag skulle inte rekommendera dem. Dom gjorde fel på min bukett, inget stort fel men ändå ett fel som gjorde mig stressad. Har hört av många som har haft samma problem med dem. Min bukett vart fin till slut, men det är som om dem inte lyssnar riktigt på vad man vill ha.
  • Igia

Fröken Fräken fick jag ett väldigt positivt intryck av. Det verkade verkligen som om de visste vad de pratade om. Men bruna blad känns ju lite sådär... Hmm

• Igia

Det blir nog Vivsta blomsterhandel för min del oxå. Bra pris och det verkar som om de vet vad de gör

• Igia

Struntade faktiskt i det när jag fick så bra pris på Vivsta... Så tyvärr. Har bara varit på Fröken fräken och vivsta. Vivsta är 1000kr billigare än fröken...

Jenzan skrev 2009-03-23 10:59:47 följande:
    Åh, vad bra med tips när det gäller blommor! Tänkte åka runt lite i veckan och höra mig för lite. Någon som varit på Blomsterlandet?//Jenny
Svar på tråden Sundsvall nr2