Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Champagnefärgade rosor?

Instämmer med cazan. Det är väldigt olika hur man beskriver färger, och vad man menar med orden. Vendela är mycket populär och en bra ros. Det finns mängder av olika rosor i helt ljuvliga nyanser. Det kommer nyheter hela tiden också. Många av dem skiftar från mitten och utåt, och även insida/utsida av bladen, så det kan vara svårt att bara beskriva med ett enda ord. Bra kan också vara att som florist få se en provbit av klänningstyget om möjligt. då ser man om det går ihop, eller inte stämmer.

• passionsblomman

Förresten; i mitt galleri finns ngra rossorter som du kan kika på. Fudera på viklet håll färgen går åt för att du ska tycka att det är "campange" (för mig är det en nyans med rätt mkt gult, inte rosa...)

• passionsblomman

Precis vad jag trodde! Du ska nog verkligen kolla Vendela, det låter som det kommer att bli mest rätt nyans för dig.

TesshjärtaFred skrev 2009-01-09 12:17:17 följande:
    Passionsblomman: Det var ingen av de som du hade som var riktigt champagnefärgade i min mening, men de som gick mest åt rätt håll var nog faith. Fast de var lite för rosa.
  • passionsblomman

Ditt galleri verkar inte ha gjorts synligt?

ullis33 skrev 2009-01-09 19:32:08 följande:
    Det finns bilder på vendela i mitt bildgalleri nu om du vill se hur de ser ut
  • passionsblomman

Du får plocka dem på de yttersta kronbladen så blir det "toppigare".

TesshjärtaFred skrev 2009-01-10 15:47:45 följande:
    Jag var inne på en blomsterbutik i dag, och kollade på massa olika. Och jo, det blir nog vendela. Den enda haken med dem är ju att de är storblommiga eller vad det kallas och jag skulle gärna ha lite smalare. Men man får väl försöka ta så knoppiga som möjligt.
Svar på tråden Champagnefärgade rosor?