Inlägg från: anja1661 |Visa alla inlägg
  • anja1661

tror ni man får en resa för.........????

vi har inte råd att bekosta oss en bröllopsresa så vi har bestämt oss för att önska oss pengar till en istället för presenter. jag har kollat runt lite och det ser ut som att vi kommer få minst 10 000kr. vi vill åka till bulgarien, sunny beach 1 vecka i juli.
    tror ni man kan få en resa för detta? fickpengar inräknat oxå...vi kan tänka oss att ta en sista minuten men då kasnke man inte hamnar i bulgarien...nån som vet hur det funkar?

vad tror ni`?
    vart kan man annars åka där det är billigt att leva, varmt, strand??

• Svar på tråden tror ni man får en resa för.........????
  • anja1661

vill boka en resa nu men har ju inte pengar ännu...de får vi ju när gästerna osar oss....vi hoppas ju självklart på att få mer pengar men vågar inte ta det för givet. sen ska vi ha en bar där man lägger en peng om man vill...vi räknar väl med att få in lite där oxå kanske...
    tips på hur man ska göra?? kanske måste vänta och se hur mycket vi får och boka utefter det? för bulgarien behöver man ju inte så mycket fickpengar. tror vi hade 4000kr emd oss när vi åkte med våra två blöjbarn, och då åt den ena burkmat oxå som e svindyrt där!
    tror vi klarar oss med 2-3tusen i fickan va??

• anja1661

fast var den till sunny beach??
    fanken...hur ska man göra?????
    ska man ta mat pengarna (som ska betalas 14dagar efter bröllopet) och boka nu eller ska man vänta??

risken finns ju att vi itne får ihop till en resa och har vi då tagit matpengarna sitter vi ju i klistret.
    men tar vi inte matpengarna så riskerar vi ju att inte få någon resa alls...

hur gör vi??? (känner mer och mer att det inte blir någon resa)

• anja1661

vågar nog inte beställa resa innan vi vet vad vi har att röra oss med...

tänk om det inte blir någon resa? just nu känns det bara skit! vill ju så gärna komma iväg på en solresa...

och nu säger min pappa att vi kasnke inte ska räkna med att folk ger pengar trots att dety e det enda vi önskar oss!! han menar att det inte e så kul att ge bort pengar....men vaddå??? vi önskar ju oss det till resan. inte ger man väl något annat då, eller?? vem vill ge en brödrost när de vet att brudparet tänkt åka på resa????

• anja1661

jo men efter högsäsong kan jag inte resa då jag pluggar...

• anja1661

jag pluggar på högskolan och kan inte vara borta en hel vecka. varje delkurs är bara 4-5veckor och missar jag då en vecka har jag massor att ta igen samtidigt som man ska hänga med på det "nya".
    terminen börjar i slutet av augusti...då e det väl fortfarande högsäsong??

• anja1661

vi älskar bulgarien och har varit där förut...då hade vi barnen med oss men vill nu åka själva!
    det var hyffsat lugnt..inte mer krökarhåla än något annat ställe vi varit på...

Luucie skrev 2008-12-31 03:22:51 följande:
    Varför i hela fridens namn vill ni åka dit!!!!!!!!!Det är ett riktigt rövhål till land! Ursäkta språket...men slösa inte era pengar på en resa dit. Hua!
  • anja1661

vi kommer förmodligen få en lite större slant av mina föräldar så vi ser inte resan som något problem längre...vi får se efter bröllopet vart resan går....men vi ÄLSKAR bulgarien iallafall!!!
    bra mat, bra strand, bra hotell....ja billigt e det ju oxå men kvaliteten är ju därefter. men vad gör det??? vi vill bara sola, bada, äta gott och njuta av varandra!!!

vi får se vart resan går...

• anja1661

ja asså vi ahr ju inte fått några pengar ännu men jag vet att vi får lite extra av mina päron...

tyvärr kan vi inte resa senare då jag pluggar...missar för mycket av att vara borta en vecka.

• anja1661

vi har hittat en vecka till bulgarien i juli som vi bara älskar. hotellet ligger PÅ stranden och ser underbart ut. den resan skulle för oss två i dubbelrum+ frukost gå på 11500kr.
    vi insåg att tio tusen totalt e på tok för lite pengar räknat för oss båda! så vi gjorde såhär istället.

vi har valt att ta resan på räntefri avbetalning på 6månader...då kan vi betala in det vi får i present och om det nu skulle bli något kvar att betala så kan vi göra det i lugn och ro efteråt.
    känns som en bra lösning för oss!

vi kan tyvärr inte boka resan ännu då vi inte vet hur det blir med m2b jobb. han är mitt uppe i ett ev jobbyte....vi får se om han kan ta sem då...det beror lite på en filmroll oxå...

men iväg ska vi och det känns skönt att veta det!!

Svar på tråden tror ni man får en resa för.........????