• anja1661

tror ni man får en resa för.........????

vi har inte råd att bekosta oss en bröllopsresa så vi har bestämt oss för att önska oss pengar till en istället för presenter. jag har kollat runt lite och det ser ut som att vi kommer få minst 10 000kr. vi vill åka till bulgarien, sunny beach 1 vecka i juli.
    tror ni man kan få en resa för detta? fickpengar inräknat oxå...vi kan tänka oss att ta en sista minuten men då kasnke man inte hamnar i bulgarien...nån som vet hur det funkar?

vad tror ni`?
    vart kan man annars åka där det är billigt att leva, varmt, strand??

• Svar på tråden tror ni man får en resa för.........????
  • NuevaYorke090909

Jag har jobbat på resebyrå och det låter lite lite, och absolut om det ska vara fickpengar inräknat. Sista minuten brukar som regel inte bli särskilt billigt under högsäsong, i vissa fall t.om dyrare + sämre standard. Ska ni åka runt 1:a juli skulle jag nog boka så tidigt som möjligt, kan ibland vara vissa kampanjer när man bokar tidigt.

• lottis77

Jämför olika flygbolag olika datum däromkring och så bokar ni hotell separat. Kolla SAS, Norweigen etc. Ett hotelltips är att kolla på www.minsemester.se eller www. dinsemester.se Då kan ni till ett bra pris även få vissa måltider inkluderade om ni är intresserade av det.

• anja1661

vill boka en resa nu men har ju inte pengar ännu...de får vi ju när gästerna osar oss....vi hoppas ju självklart på att få mer pengar men vågar inte ta det för givet. sen ska vi ha en bar där man lägger en peng om man vill...vi räknar väl med att få in lite där oxå kanske...
    tips på hur man ska göra?? kanske måste vänta och se hur mycket vi får och boka utefter det? för bulgarien behöver man ju inte så mycket fickpengar. tror vi hade 4000kr emd oss när vi åkte med våra två blöjbarn, och då åt den ena burkmat oxå som e svindyrt där!
    tror vi klarar oss med 2-3tusen i fickan va??

• Mrs Mommy

Blir nog svårt men om ni ska hitta något bör ni nog boka omedelbart.
    Sista minuten i juli är ingen höjdare när det är högsesång och semäster, är det desutom dåligt väder i Sverige skuter priserna i höjden.
    Hittade en resa för ca8000:- totalt
    http://www.travelpartner.se/Charter/Available/?DepartureFrom=STO&Destination=sunny+beach&DepartureDay=15&DepartureMonth=%2F07%2F09&MaxDepartureDateDifference=14&MaxDurationDifference=2&Duration=7&MinRequirements=FHS&MaxPrice=&MaxDistanceBeach=&MaxDistanceTownCenter=&SortOrder=Price&GO.x=57&GO.y=10

• anja1661

fast var den till sunny beach??
    fanken...hur ska man göra?????
    ska man ta mat pengarna (som ska betalas 14dagar efter bröllopet) och boka nu eller ska man vänta??

risken finns ju att vi itne får ihop till en resa och har vi då tagit matpengarna sitter vi ju i klistret.
    men tar vi inte matpengarna så riskerar vi ju att inte få någon resa alls...

hur gör vi??? (känner mer och mer att det inte blir någon resa)

• Mrs Mommy

anja1661 skrev 2008-12-30 19:24:24 följande:
    fast var den till sunny beach??fanken...hur ska man göra?????ska man ta mat pengarna (som ska betalas 14dagar efter bröllopet) och boka nu eller ska man vänta??risken finns ju att vi itne får ihop till en resa och har vi då tagit matpengarna sitter vi ju i klistret.men tar vi inte matpengarna så riskerar vi ju att inte få någon resa alls... hur gör vi??? (känner mer och mer att det inte blir någon resa)

Japp till sunny, flyg från skavsta.

Endel charter kan man betala handpenning och resterande 1månad innan

• anja1661

vågar nog inte beställa resa innan vi vet vad vi har att röra oss med...

tänk om det inte blir någon resa? just nu känns det bara skit! vill ju så gärna komma iväg på en solresa...

och nu säger min pappa att vi kasnke inte ska räkna med att folk ger pengar trots att dety e det enda vi önskar oss!! han menar att det inte e så kul att ge bort pengar....men vaddå??? vi önskar ju oss det till resan. inte ger man väl något annat då, eller?? vem vill ge en brödrost när de vet att brudparet tänkt åka på resa????

• längelevekärleken

Ja det är svårt det där, jag hurrar inte för att låna pengar men man kan ju köpa(resa) nu och betala sen. Tror fritidsresor och kanske ving har så

• Roberta

Nej, du kan inte räkna med att alla ger pengar även om det är det enda ni önskar er. Vi önskade oss bara pengar (till renovering), men fick en del vin, blommor och någon matkorg.

Tyckte det var trevliga presenter det också, eftersom det inte var prylar som vi inte hade plats till. Men en del vill helt enkelt inte stoppa pangar i kuvert, så det blir nog svårt att räkna på det innan.

• Ore

Jag skulle inte boka en resa nu om jag inte hade råd med den oavsett vad folk ger en i bröllopspresent. Även om det är det enda brudparet önskar sig så kan man ju vilja ge något annat om man kommit på något... Det är ju en önskan, inte ett krav...

Kan ni inte vänta till efter bröllopet och se om ni har råd med någon resa? Efter att högsäsongen är slut är det även lättare att hitta billiga resor...

Svar på tråden tror ni man får en resa för.........????