• anja1661

tror ni man får en resa för.........????

vi har inte råd att bekosta oss en bröllopsresa så vi har bestämt oss för att önska oss pengar till en istället för presenter. jag har kollat runt lite och det ser ut som att vi kommer få minst 10 000kr. vi vill åka till bulgarien, sunny beach 1 vecka i juli.
    tror ni man kan få en resa för detta? fickpengar inräknat oxå...vi kan tänka oss att ta en sista minuten men då kasnke man inte hamnar i bulgarien...nån som vet hur det funkar?

vad tror ni`?
    vart kan man annars åka där det är billigt att leva, varmt, strand??

• Svar på tråden tror ni man får en resa för.........????
  • Emmet99

vill som sagt inte annat än att upplysa om att det kanske inte är superläckert om du inte har vart där. Har du varit där redan och vill dit igen, så menar jag inget illa, det är klart ni skall åka var ni vill på er bröllopsresa. Ungern och Tjeckien är väl billiga länder också, men jag vet inte hur det är med stränder

• shakynose
    Emmet99 skrev 2008-12-31 06:31:36 följande:
    en gång i tiden blev jag förälskad i en bulgarisk kille som jag sprang på i Golden Sands (också krökarhåla, stället sög verkligen), och när jag sedan hälsade på honom i Varna och fick se hur enoooormt fattigt det är och veta hur sjukt lite de tjänar på att jobba arslet av sig i turistnäringen blir man helt gråtfärdig. Romansen gick naturligtvis åt skogen, men det var en nyttig upplevelse. Å ena sidan vill jag att hela världen skall åka dit så de någon himla gång kan tjäna pengar och kliva ur öststatsmisären, och å andra sidan äcklar det mig att se hur lågt folket sjunker för att tjäna pengar på turister som inte ens ser dem eller bryr sig om annat än att få sol. Urk. Lite som att åka på solresa till..jag vet inte..något annat hemskt ställe i total misär. Vet ju dock att turismen ger landet pengar så turister behövs ju. Men..usch
    Nej, det är så jäkla svårt det där! Jag tror ju att det är viktigast att vara medveten om att det inte är något paradis man åker till egentligen. Det finns ju grejer man kan tänka på innan och under semestern om man vill ha lite bättre samvete:
    www.tourismconcern.org.uk/index.php
  • Luucie

Men för oss visade sig denna misär lite annorlunda...
    Vi höll på att bli nerslagna på en nattklubb, grundlurade på en marknad, åkt på ofrivilliga rundresor med taxi, ignorerade på restaurangerna och så bytte vi hotell 3 ggr och ändå kryllade det av kackerlackor och dessa förbannade heltäckningsmattor.

Maten var inte bra och shoppingen sög och att det skulle var så billigt att det skulle vara värt allt detta..ja det stämmer inte heller!

• laris

Eller London? Kan vara jättebilligt med flyg. Boendet kan också bli billigt om ni kan tänka er en lägre standard?

• Emmet99
    Luucie skrev 2008-12-31 14:23:43 följande:
    Men för oss visade sig denna misär lite annorlunda...Vi höll på att bli nerslagna på en nattklubb, grundlurade på en marknad, åkt på ofrivilliga rundresor med taxi, ignorerade på restaurangerna och så bytte vi hotell 3 ggr och ändå kryllade det av kackerlackor och dessa förbannade heltäckningsmattor.Maten var inte bra och shoppingen sög och att det skulle var så billigt att det skulle vara värt allt detta..ja det stämmer inte heller!
    jag är inte ett dugg förvånad. De hatar typ turisterna och gör allt för att lura av "de rika" så mycket pengar de bara kan. Kan inte säga att jag inte förstår dem
  • Det stora Blå

Bulgarien ska man inte åka sista minuten till. Där krävs det allra minst 3* för ett hyftsat hotell.

Högsäsong där betyder oxå många fulla "tonåringar" innan skolorna börjar.

Tunisien är billigt, och välj då resmålen: Jasmine Hammamet eller Port el Kantaoui som bröllposresemål.

• Gunvild

Jag måste flagga för turkiet!
    Har varit där några gånger och varit super nöjd. Billigt och mycket god mat! Det finns ganska billiga resor dit och jag skulle titta på all inclusive för då vet man hur mycket pengar det går åt! Lycka till med resan vart ni än åker!

• J D

Ni kan ju lätt åka till Barcelona med Ryan Air vansinnigt billigt. Bo sedan på ett hyfsat hotell i en vecka, tror säkert att det går ihop.

• anja1661

vi älskar bulgarien och har varit där förut...då hade vi barnen med oss men vill nu åka själva!
    det var hyffsat lugnt..inte mer krökarhåla än något annat ställe vi varit på...

Luucie skrev 2008-12-31 03:22:51 följande:
    Varför i hela fridens namn vill ni åka dit!!!!!!!!!Det är ett riktigt rövhål till land! Ursäkta språket...men slösa inte era pengar på en resa dit. Hua!
Svar på tråden tror ni man får en resa för.........????