• anja1661

tror ni man får en resa för.........????

vi har inte råd att bekosta oss en bröllopsresa så vi har bestämt oss för att önska oss pengar till en istället för presenter. jag har kollat runt lite och det ser ut som att vi kommer få minst 10 000kr. vi vill åka till bulgarien, sunny beach 1 vecka i juli.
    tror ni man kan få en resa för detta? fickpengar inräknat oxå...vi kan tänka oss att ta en sista minuten men då kasnke man inte hamnar i bulgarien...nån som vet hur det funkar?

vad tror ni`?
    vart kan man annars åka där det är billigt att leva, varmt, strand??

• Svar på tråden tror ni man får en resa för.........????
  • anja1661

vi kommer förmodligen få en lite större slant av mina föräldar så vi ser inte resan som något problem längre...vi får se efter bröllopet vart resan går....men vi ÄLSKAR bulgarien iallafall!!!
    bra mat, bra strand, bra hotell....ja billigt e det ju oxå men kvaliteten är ju därefter. men vad gör det??? vi vill bara sola, bada, äta gott och njuta av varandra!!!

vi får se vart resan går...

• älskarlivet

bra mat? Ja, verkligen att kvaliteten är därefter.. Fruktansvärd mat, jag åt knappt något på en vecka..

Sola? Ja, när vi var där i augusti för något år sedan så hade vi mulet 5 av 7 dagar.. Vi badade knappt för det var så kallt..

anja1661 skrev 2009-01-04 18:32:31 följande:
    vi kommer förmodligen få en lite större slant av mina föräldar så vi ser inte resan som något problem längre...vi får se efter bröllopet vart resan går....men vi ÄLSKAR bulgarien iallafall!!!bra mat, bra strand, bra hotell....ja billigt e det ju oxå men kvaliteten är ju därefter. men vad gör det??? vi vill bara sola, bada, äta gott och njuta av varandra!!!vi får se vart resan går...
  • Pärlan2009

Åh, vad roligt att ni kan åka i väg. Smart att boka resa när ni har haft bröllopet så vet ni hur mycket ni kan röra er med.

anja1661 skrev 2009-01-04 18:32:31 följande:
    vi kommer förmodligen få en lite större slant av mina föräldar så vi ser inte resan som något problem längre...vi får se efter bröllopet vart resan går....men vi ÄLSKAR bulgarien iallafall!!!bra mat, bra strand, bra hotell....ja billigt e det ju oxå men kvaliteten är ju därefter. men vad gör det??? vi vill bara sola, bada, äta gott och njuta av varandra!!!vi får se vart resan går...
  • MulleNuh

Måste ni resa just då då?? Kan ni inte se hur mycket pengar no får och sen spara lite till i några månader?! Och kanske åka i sept/okt?

• MulleNuh

Ahh såg att pengaproblemet löst sig! Va skönt.

• anja1661

ja asså vi ahr ju inte fått några pengar ännu men jag vet att vi får lite extra av mina päron...

tyvärr kan vi inte resa senare då jag pluggar...missar för mycket av att vara borta en vecka.

• stinaomagnus

för 10.000 kr kommer ni med flygstolar till Thailand....

• Mrs Mommy

stinaomagnus skrev 2009-02-17 13:30:36 följande:
    för 10.000 kr kommer ni med flygstolar till Thailand....

Jo men de ville ha inklusive allt dvs fickpengar mm

• capu

Vi bokade vår resa till Grekland i Lördags, egentligen ska resan vara slutbetald 40 dagar innan avresa men vi kollade om vi kunde flytta betalningsdatumet och det var inga problem. Gifter oss den 15/8 betalar hela resan den 17/8 och åker den 19/9. Kolla resebolaget ni ska åka med om det är möjligt att göra så.

• Mrs Mommy

capu skrev 2009-02-17 13:45:48 följande:
    Vi bokade vår resa till Grekland i Lördags, egentligen ska resan vara slutbetald 40 dagar innan avresa men vi kollade om vi kunde flytta betalningsdatumet och det var inga problem. Gifter oss den 15/8 betalar hela resan den 17/8 och åker den 19/9. Kolla resebolaget ni ska åka med om det är möjligt att göra så.

Kul att det löst sig
    Vad kostade resan?

• capu

Ja, det känns skönt att dem var så hjälpsamma Resan kostar totalt 16500 för 1 vecka, då har vi transfer till och från flygplats och mat på planet.

• anja1661

vi har hittat en vecka till bulgarien i juli som vi bara älskar. hotellet ligger PÅ stranden och ser underbart ut. den resan skulle för oss två i dubbelrum+ frukost gå på 11500kr.
    vi insåg att tio tusen totalt e på tok för lite pengar räknat för oss båda! så vi gjorde såhär istället.

vi har valt att ta resan på räntefri avbetalning på 6månader...då kan vi betala in det vi får i present och om det nu skulle bli något kvar att betala så kan vi göra det i lugn och ro efteråt.
    känns som en bra lösning för oss!

vi kan tyvärr inte boka resan ännu då vi inte vet hur det blir med m2b jobb. han är mitt uppe i ett ev jobbyte....vi får se om han kan ta sem då...det beror lite på en filmroll oxå...

men iväg ska vi och det känns skönt att veta det!!

Svar på tråden tror ni man får en resa för.........????