• Linum

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Abbe: Vi bakar hemskt gärna den dan! Vi lär ju vara färdiga att baka vid senast kl 1 och vi behöver vara hemma runt kl 6. Det kan ju inte ta längre än fem timmar och baka det vi ska baka? Eller?

• Linum

Ska de på egen date?! Hihi Bara du och jag får dricka drinkar så funkar allt!

Vi är upptagna 3 helger framåt, sedan är det ganska lugnt än så länge.

• Linum

Kanske en skridskotur på Heden? Man kan hyra skrillor där tror jag.

Vi kanske syns på stan. Jag, M och syster ska shoppa loss imorgon

• Linum

Nu blir det svårt att välja, tezz!

• Linum

Jag tackar för mig för idag. Det var ju ändå ingen här... *snyftar*

Trevlig helg!

• Linum

Nibla: Gud, vad trist när folk inte kan planera ordentligt! Förstår att du är irriterad... Man skulle ju helst vilja totalt bojkotta, men hjärtat säger ju nej...

• Linum

Godmorgon!

Idag och imorgon skall jag vara på kurs i produktfotografering. Det bästa med den kuren är att det är vid Korsvägen... Ska bli kul att få lite nya infallsvinklar och tips.

Mina 3 positiva:
    1. Jag slapp gå upp 0520 idag
    2. Det är torsdag (vilket innebär att det är fredag imorgon!)
    3. Mitt frukostägg var helt perfekt kokt - halvhård gula!

• Linum

Nibla: Jag är något imponerad av dig... Desperate Housewifes kan ju slänga sig i väggen! De kan aldrig mäta sig med dig

• Linum

Man ju har ju liksom förstått av andra vänner att man fasiken inte hinner något när man har små barn, men du verkar ju motbevisa detta med råge...

Idag är dag nummer två av min fotokur. Jättekul och lärorikt! Vilket proffs jag kommer att bli!

Igår kväll var vi uppe i Trollhättan och hämtade vår lilla bil (den har stått till försäljning där uppe). På söndag blir den förhoppningsvis såld - till en gubbe i Floda. Skönt att bli av med "Gullan".

Det ska bli jättekul att se er allihop imorgon!

Pöss

• Linum

Nibla: Choklad (mörk sådan). Gå till Kanolds och botanisera bland både praliner och finare chokladkakor. Hade nog gett mig på att köpa någon cigarr till honom också. Det passar rätt bra ihop med whisky (säger hon som är extrem antirökare...).

Lägg till ett par riktiga whiskyprovarglas. Finns på NK, tror jag.

Det finns en jättefin bok om whisky som heter (springer ut i köket och kollar...)... Whisky - Från Bladnoch till Highland Park. Skriven av Michael Jackson. Det är väldigt mycket fina bilder i den och väldigt vacker text. Man blir jättesugen på att åka till Skottland när man läser den! Det är min frukostlektyr...

Tips på god och överkomlig whisky:
    Ardbeg Uigeadail, 599 kr
    Highland Park, 18 år, 549 kr
    Lagavulin, 16 år, 579 kr
    Oban, Distillers Edition, 549 kr
    Talisker, Distillers Edistion 1996, 549 kr

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas